۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شرکت ۵۰۰ دانشجوی قزوینی در طرح ولایت استانی
کد خبر: ۲۵۷۰۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۷ ساعت: ۷:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان خبرداد:

شرکت ۵۰۰ دانشجوی قزوینی در طرح ولایت استانی

مسئول سازمان بسیج دانشجویی استان از اعزام ۶۰دانشجو استان به طرح ولایت کشوری و ۵۰۰ دانشجو به طرح ولایت استانی خبر داد.

شرکت ۵۰۰ دانشجوی قزوینی در طرح ولایت استانی
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ؛ مهدی برزگر مسئول سازمان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین روز گذشته(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سازمان بسیج دانشجویی بیان کرد: 60 دانشجو از استان قزوین به طرح ولایت کشوری اعزام شده اند.

وی افزود: طرح ولایت کشوری در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود که امسال بیست و دومین طرح ولایت کشوری باحضور دوهزار نفر از دانشجویان دانشگا‌ه‌های‌ سراسر کشور در حال برگزاری است.

این مسئول ادامه داد: دوره طرح ولایت کشوری ویژه خواهران به مدت 45 روز در اردوگاه امام رضا(ع) واقع در مشهد مقدس و دوره برادران به مدت 40روز در اردوگاه مجمتع سیدالشهدای آبعلی برگزار می‌شود و 5 روز باقی مانده را به مشهد مقدس برای حضور در اختتامیه و سفر زیارتی اعزام خواهند شد.

وی تصریح کرد: انتظار ما این است دانشجویان بعد از به پایان رساندن این دوره بتوانند پاسخگوی به ابهامات و شبهات دانشجویان دانشگاه‌ها در قالب حلقه‌های صالحین و نشست‌های دانشجویی باشند.

‌برزگر عنوان کرد: دوره‌های طرح ولایت شامل شش عنوان کتاب مبانی اندیشه اسلامی است و محتوای آن در حوزه معرفت شناسی، خداشناسی، انسان شناسی، فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست است.

برگزاری طرح ولایت استانی در 5 دانشگاه
وی اعلام کرد: نهمین دوره طرح ولایت استانی 10 روزه است که از 31 تیرماه به مدت یک هفته در خوابگاه مرکزی دانشگاه بین اللملی امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی قزوین ابراز کرد: در ادامه طرح ولایت استانی سه روز دیگر به صورت تداوم؛ یک روز در مهرماه، یک روز در آبان و یک روز در آذرماه در قالب یک تجمع یک روزه برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: 500 نفر از دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه‌های استان می‌توانند در طرح ولایت استانی شرکت کنند.

برزگر اذعان کرد: طرح ولایت در چهار محور معرفتی، اخلاقی تربیتی، بصیرتی، مهارتی و آموزشی در قالب گروه، کلاس، کارگاه و همایش برگزار می‌شود.

وی یادآورشد: طرح ولایت استانی هرساله در دانشگاه بین الملل امام خمینی(ره) برگزار می‌شد؛ اما امسال کلاس‌های این دوره برای دانشجویان در دانشگاهی که در آن مشغول به تحصیل هستند، برگزار خواهد شد و بعد از اتمام ساعات کلاس‌ها جهت اسکان به خوابگاه مرکزی امام خمینی(ره) اعزام می‌شوند.

این مسئول افزود: این دوره امسال در 5 دانشگاه استان برگزار می‌شود که کلاس‌های آموزشی دانشجویان دانشگاه‌های امام خمینی، غیرانتفاعی و علمی کاربردی در دانشگاه بین الملل امام خمینی و دانشجویان دانشگاه آزاد استان در دانشگاه آزاد قزوین و دانشجویان پیام نور استان در دانشگاه پیام نور مرکز قزوین و دانشجویان علوم پزشکی و فرهگیان در دانشگاه خودشان برگزار خواهد شد.

وی در پایان گفت: باید فضایی ایجاد کرد تا با استفاده از امکانات استان و اساتید بتوانیم در راستای تربیت نیروهای هم تراز با انقلاب اسلامی، نیروهای متعهد و متخصص گام برداریم و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی این طرح باید فراگیر شود.
انتهای پیام/۳۰۰۹

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان