۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین جمع آوری بیش از ۱۷ میلیارد ریال زکات در شهرستان البرز
کد خبر: ۲۵۶۸۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۶ ساعت: ۷:۴۱ ↗ لینک کوتاه

قائم مقام کمیته امداد استان قزوين اعلام کرد:

جمع آوری بیش از ۱۷ میلیارد ریال زکات در شهرستان البرز

قائم مقام کمیته امداد استان قزوين بیان کرد: سال ۹۴ میزان زکات جمع آوری شده بیش از ۱۶ میلیارد و ۷۶۴ میلیون ریال بوده است که این رقم در سال ۹۵ به بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۳۷ میلیون ریال رسیده است.

جمع آوری بیش از ۱۷ میلیارد ریال زکات در شهرستان البرز
امیر خوش نیت، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: امدادگران باید با تشخیص صحیح اولویت نیاز مددجویان در انجام امورات نیازمندان از ظرفیتهای داخلی و خارجی این نهاد برای پیشبرد اهداف کمیته امداد تلاش کنند.

خوش نیت با بیان اینکه تشکیل اتاق فکر با هدف بیان پیشنهادات و اعلام برنامه‌های اقشار مختلف جامعه در جهت رفع فقر و محرومیت زدایی جامعه ضروری است، اظهار کرد: در تشکیل این اتاق فکر در کنار استفاده از نخبگان، مشورت و همکاری جامعه هدف ضروری و میتواند مفید واقع شود.

وی گفت: همکاری و تعامل با همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف در کنار مشارکت خیران و اقشار مختلف جامعه در برنامه‌های این نهاد در جهت رفع مشکلات نیازمندان ضروری است.

قائم مقام کمیته امداد استان قزوين بیان کرد: با تلاش جهت ایجاد اشتغال وکاهش بیکاری در جامعه می توان زمینه تحکیم بنیاد خانواده و پایداری اجتماعی را فراهم کرد.

وی ابراز کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای خدمت رسانی به محرومان اجرای طرح‌های مختلف است تا بستر خدمت رسانی به مددجویان را فراهم کنیم و در این میان جمع آوری زکات به عنوان یکی وجوه شرعی که اولویت مصرف آن رسیدگی به نیازمندان است با جدیت دنبال می‌شود.

خوش نیت توضیح داد: سال 94 میزان زکات جمع آوری شده بیش از 16 میلیارد و 764 میلیون ریال بوده است که این رقم در سال 95 به بیش از 17 میلیارد و 437 میلیون ریال رسیده است که رشد قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای رشد فرهنگ زکات در جامعه یادآورشد: جمع آوری زکات در سال گذشته به نسبت سال های قبل رشد قابل توجهی داشت و آنچه در این رشد موثر و اثرگذار بوده است، آگاهی بخشی و اطلاع رسانی از طریق جلسات شبانه و ارتباط چهره به چهره بوده است که در این زمینه روحانیون نقش بسزایی دارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان