۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نیروگاه شهید رجایی از توربین‌های کلاس جی استفاده می‌کند
کد خبر: ۲۵۶۸۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۶ ساعت: ۷:۲۶ ↗ لینک کوتاه

برای اولین بار در خاورمیانه؛

نیروگاه شهید رجایی از توربین‌های کلاس جی استفاده می‌کند

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی گفت: در این نیروگاه برای اولین بار در خاورمیانه از توربین‌های کلاس جی (j) استفاده می‌شود.

نیروگاه شهید رجایی از توربین‌های کلاس جی استفاده می‌کند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ علی فرهور مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه سالانه ۲۸۰ میلیارد مگاوات ساعت برق در کشور تولید می‌شود، اعلام کرد: سهم تولید نیروگاه شهید رجایی از این میزان سالانه ۱۲ میلیارد ساعت است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۵۰ مگاوات نیروگاه جدید به ظرفیت تولید برق نیروگاه شهید رجایی قزوین اضافه می‌شود، گفت: در این نیروگاه برای اولین بار در خاورمیانه از توربین‌های کلاس جی (j) استفاده می شود.

فرهور ادامه داد: این توربین‌ها نسبت به توربین های فعلی حدود ۱۷ درصد راندمان بالاتری دارد و تاکنون ۱۵نمونه از این توربین ها در دنیا ساخته شده است.

این مسوول همچنین از کمترین آلایندگی این نیروگاه در سال گذشته خبر داد و افزود: سوخت مورد نیاز نیروگاه سالانه هزار میلیارد متر مکعب گاز است.

وی با اشاره به آخرین تمهیدات برای تولید پایدار برق در فصل تابستان افزود: با توجه به اینکه گرما بر کارکرد و راندمان نیروگاه تاثیر می گذارد، با حضور ۲۴ ساعته نیروهای فنی به دنبال آن هستیم که در فصل تابستان هیچ وقفه‌ای در تولید برق نداشته باشیم.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی با بیان اینکه بیش از یک سوم برق مصرفی در تابستان مربوط به سیستم های سرمایشی است از مردم خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/2002  

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان