۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چرا پنتاگون به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در سوریه و عراق است؟
کد خبر: ۲۵۶۷۸۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۱۷:۳ ↗ لینک کوتاه

اسپوتنیک گزارش داد:

چرا پنتاگون به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در سوریه و عراق است؟

اسپوتنیک در گزارشی به دلایل وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) برای ساخت پایگاه‌های نظامی موقت در عراق و سوریه پرداخت.

چرا پنتاگون به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در سوریه و عراق است؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید که از سوی پنتاگون تحت فشار قرار گرفته است از کنگره درخواست کرده مجوزساخت پایگاه های نظامی موقت در سوریه و عراق را صادر کند. با اینکه گروه تروریستی داعش در حال نابودی است و شهر موصل در عراق از چنگال تروریست ها آزاد شده پنتاگون همچنان به دنبال ادامه جنگ در این مناطق ویران شده است. به طوریکه «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا دولت را متقاعد کرده است از کنگره برای گسترش عملیات نظامی در عراق و سوریه مجوز بگیرد.

اسپوتنیک: چرا پنتاگون به دنبال ایجاد پایگاه‌های نظامی جدید در سوریه و عراق است؟

ایجاد تأسیسات موقت نظامی در کشوری که از جنگ جهانی دوم تاکنون بدترین بحران حقوق بشری را تجربه کرده است احتمال وقوع یک جنگ پرهزینه، طولانی و مرگبار را تقویت می‌کند. کاخ سفید روز سه شنبه بیانیه ای را منتشر کرد که در آن آمده است الزامات قانونی که در حال حاضر وجود دارد مانع گسترش بیشتر فعالیت پنتاگون در سوریه و عراق می‌شود. هزینه چنین اقدامی از سوی آمریکا بسیار بالا است.

المانیتور در این خصوص نوشت: «کوری زولی» مدیر تحقیقاتی موسسه‌ امنیت ملی و مبارزه با تروریسم در دانشگاه «Syracuse» می‌گوید گسترش تاسیسات پنتاگون به نظامیان آمریکایی اجازه می‌دهد به مقرهای باقی مانده گروه تروریستی داعش در منطقه حمله کنند.

زولی در این خصوص گفت: «به نظر من آنها قصد دارند با افزایش مانورپذیری خود زیرساخت هایی را ایجاد کنند که به واسطه  آن جنگ را فراتراز رقه و سوریه ببرند». به گفته ‌زولی درخواست افزایش عملیات در مناطق مذکور از سوی جیمز متیس مطرح شده است. متیس به آینده فکر می‌کند او قصد دارد صلح و ثبات را در منطقه ایجاد کند و از لحاظ نظامی ایران را تحت فشار قرار دهد. اما اکثر اعضای کنگره ی آمریکا بر این باورند که تکنیک های متیس آمریکا را درگیر جنگ داخلی سوریه می‌کند.

«کیت گُلد» یک لابیگر در Quaker group Friends Committee در این خصوص می‌گوید: «آمریکا جنگنده‌های سوری  را سرنگون می‌کند و حملات موشکی در منطقه انجام می‌دهد. این کار فضا را برای ایجاد تاسیسات نظامی آمریکا در منطقه آماده و حضور نظامی آمریکا در سوریه را برای شرکت در این جنگ غیرمجاز تقویت می‌کند».

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان