۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین برنامه‌های اوقات فراغت در ۲۶۰ کانون مساجد برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۵۶۶۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۱۱:۲۲ ↗ لینک کوتاه

در قزوین؛

برنامه‌های اوقات فراغت در ۲۶۰ کانون مساجد برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین از برگزاری برنامه های اوقات فراغت در ۲۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد.

برنامه‌های اوقات فراغت در ۲۶۰ کانون مساجد برگزار می‌شود
حجت الاسلام علی رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین بیان کرد: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در طول سال و به مناسبت‌های مختلف، برنامه های متعدد و متنوعی را اجرا می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های کانون‌های مساجد در فصل تابستان و در ایام اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است که این برنامه‌ها در بخش‌های مختلف از ابتدای فصل تابستان در کانون‌های استان آغاز شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های قرآنی، کلاس‌های هنری، ورزشی، احکام، اردوهای سیاحتی و زیارتی، مهارت‌های زندگی و غیره از جمله برنامه‌های کانون‌های مساجد در ایام تابستان است.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های قرآنی که در بیشتر کانون‌های مساجد اجرا می‌شود، طرح قرآنی 1451 است که این طرح در ماه مبارک رمضان آغاز شد که در ماه رمضان قرائت و تفسیر معنایی سوره ملک انجام شد و هم اکنون قرائت و تفسیر معنایی سوره واقعه در کانون‌ها اجرا می‌شود.

ایام تابستان بهترین فرصت برای جذب جوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی 
رمضانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مخاطبان اصلی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، جوانان و نوجوانان هستند، غنی سازی اوقات فراغت و اجرای برنامه‌های مختلف متناسب با نیاز و سلیقه این قشر امری ضروری است که این امر در برگزاری کلاس‌های تابستانی در کانون‌ها مدنظر است.

وی تأکید کرد: برنامه‌های کانون‌های مساجد با رویکرد تقویت بنیه‌های اعتقادی و دینی، آموزش مهارت‌های مختلف به جوانان و نوجوانان، تقویت روحیه خودباوری و ایجاد نشاط و شادابی برگزار می‌شود و مهمترین هدف هم در برگزاری این برنامه‌های جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و تقویت این پایگاه دینی و فرهنگی است.

این مسئول یادآور شد: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد و تقویت اعتقادات دینی آنها، این قشر را در برابر تهاجم فرهنگی و توطئه‌های مختلف دشمنان مصون می‌کند؛ بنابراین ایام تابستان بهترین فرصت برای جذب جوانان و نوجوانان و مصون سازی آنها در برابر آسیب‌های اجتماعی است.
پایان پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان