۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده نفتی آغاز شد
کد خبر: ۲۵۶۶۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۹:۵۴ ↗ لینک کوتاه

دقایقی پیش؛

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده نفتی آغاز شد

دادگاه رسیدگی به اتهامات متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد نفتی در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب آغاز شد.

سومین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان پرونده نفتی آغاز شد
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات متهم ردیف دوم و سوم پرونده فساد بزرگ نفتی آعاز شد. حکم اعدام این دو متهم پیشتر در دیوان عالی نقض شده بود و به همین دلیل پرونده به شعبه ۲۸دادگاه عمومی و انقلاب تهران به عنوان شعبه هم عرض ارسال شد.
دومین جلسه محاکمه همدستان بابک زنجانی در دادگاه انقلاب

رسیدگی به این پرونده که پیشتر و در شعبه ۱۵دادگاه انقلاب به عهده قاضی ابوالقاسم صلواتی بود، اکنون به قاضی مقیسه رسیده است.

متهم ردیف دوم و سوم پرونده فساد بزرگ نفتی که از دی ماه سال گذشته علاوه بر بازجویی‌های قضایی، در اختیار وزارت اطلاعات نیز قرار داشتند، صبح امروز در شعبه ۲۸دادگاه انقلاب برای رسیدگی به اتهاماتشان حضور یافتند.

پیشتر شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب بابک زنجانی متهم اصلی، مهدی شمس متهم ردیف دوم و حمید فلاح هروی متهم ردیف سوم پرونده نفتی را پس از برگزاری ۲۶ جلسه محاکمه، مفسد فی‌الارض شناخت و به اعدام محکوم کرد که این حکم در ارتباط با بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تأیید و در ارتباط با دو متهم دیگر نقض شد.

در دو جلسه‌ای که روزهای هفدهم و هجدهم تیرماه در دادگاه انقلاب برگزار شد، کیفرخواست متهم ردیف دوم پرونده قرائت و وی از خود دفاع کرد. مهدی شمس امروز ادامه دفاعیات خود را ارائه خواهد داد.




انتهای پیام/1404

منبع: مهر

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان