۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آلایش دامی بسته بندی، روانه بازار شد
کد خبر: ۲۵۶۶۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۹:۱۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی بوئین زهر ا:

آلایش دامی بسته بندی، روانه بازار شد

رئیس دامپزشکی بوئین زهر ا بیان کرد: براساس برنامه زمان بندی شده و هماهنگی‌های بعمل آمده، آلایشات دام سبک شامل جگر، ریه­‌ها، قلب و کلیه­‌های گوسفند و بز از روز شنبه ۲۴ تیرماه بسته بندی و روانه بازار شد.

آلایش دامی بسته بندی، روانه بازار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ نشان گذاری و بسته بندی گوشت و آلایشات دامی یکی از مهمترین اهداف دامپزشکی استان قزوین است که با توجه به پیگیری‌های انجام شده بسته بندی لاشه اجرایی شد.

در مورد آلایش دامی، به دلیل برخی مشکلات تاکنون اجرایی نشده بود که به همت مدیریت کشتارگاه دام بوئین زهرا و پیگیری‌های اداره کل دامپزشکی استان، زیرساخت‌های بسته بندی و نشان گذاری آماده شده و محصولات مذکور بصورت بسته بندی شده به بازار عرضه شد. 

دکتر مهدی مهرزاده رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بوئین زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین گفت: از مزایای استفاده از بسته بندی بجای فله فروشی، درج مشخصات فرآورده، شامل تاریخ تولید و انقضاء و محل تولید محصول است که مانع تضییع حق مصرف کنندگان و تقلب برخی افراد سودجو خواهد بود.

وی اذعان کرد: براساس برنامه زمان بندی شده و هماهنگی‌های بعمل آمده، آلایشات دام سبک شامل جگر، ریه­‌ها، قلب و کلیه­‌های گوسفند و بز از روز شنبه 24 تیرماه بسته بندی و روانه بازار شد.

این مسئول اضافه کرد: در فاز بعدی، بسته بندی سایر آلایشات مانند جگر گاوی، گوشت کله و شکمبه و کله و پاچه نیز انجام خواهد شد و امیدواریم بزودی شاهد عرضه گوشت بسته بندی شده نیز باشیم.

دکتر مهرزاده در مورد مدت زمان مصرف آلایش دامی گفت: همشهریان توجه داشته باشند که کلیه آلایشات خوراکی بسته بندی شده و غیر آن تنها 48 ساعت بعد از تاریخ ترخیص اجازه مصرف دارند و در صورت خرید نیز بلافاصله باید مورد مصرف قرار گیرد و از نگهداری بیش از زمان توصیه شده در یخچال منازل باید جدا خودداری شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان