۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ۴۸ واحد مسکونی در قزوین افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۵۶۶۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۵ ساعت: ۹:۴ ↗ لینک کوتاه

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان:

۴۸ واحد مسکونی در قزوین افتتاح می‌شود

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان گفت: ۴۸ واحد شامل ۱۹ واحد روستایی و ۲۹ واحد شهری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۷ میلیون تومان در هفته بهزیستی افتتاح می‌شوند.

۴۸ واحد مسکونی در قزوین افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ غفار رمضانی معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان در نشست خبری که شب گذشته(شنبه) به مناسبت هفته بهزیستی در مرکز توانبخشی و نگهداری معلولین کم‌توان ذهنی در قزوین برگزار شد؛ با اشاره به اقدامات انجام شده در دفتر مسکن این معاونت اظهار کرد: از سال ۸۹ تاکنون، ۳۵۶۵ واحدمسکونی در دست احداث و واگذار شده داریم.

وی افزود: از این تعداد واحدهای مسکونی، ۵۹۵ واحد پیش از امسال به مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان واگذار شده است و ۱۰۶۹ واحد دیگر نیز در هفته بهزیستی واگذاری رسمی می‌شوند.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به تفاهم‌نامه امضاء شده با ۵ ارگان بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، انجمن خیرین مسکن ساز، سازمان بهزیستی کشور و راه و شهرسازی، همه خانواده‌های دارای بیش از دو معلول صاحبخانه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه ۴۸ واحد مسکونی همزمان با هفته بهزیستی در قزوین افتتاح می‌شود، عنوان کرد: از ۲۶۰ واحد مسکونی سهمیه خانواده‌های دارای ۲ معلول به بالای استان قزوین، ۲۰۱ واحد شهری و ۵۹ واحد روستایی است که در حال احداث هستند.

رمضانی ادامه داد: از 260 واحد مسکونی، ۴۸ واحد شامل ۱۹ واحد روستایی و ۲۹ واحد شهری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 67 میلیون تومان افتتاح می‌شوند.

وی ادامه داد: کل اعتبارات جذب شده برای ۳۵۶۵ واحدمسکونی، تاکنون ۷ میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان بوده است و از آنجا که ساخت مسکن دارای چند مرحله است لذا اعتبارات نیز در هر مرحله به صورت جداگانه جذب می‌شود.

برای 201 نفر از طریق پرداخت تسهیلات فرصت شغلی ایجاد شد
معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان قزوین در ادامه با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال مددجویان گفت: ۶۳ کارفرما در استان قزوین داریم که از معلولان حمایت کرده و آنها را به کار گرفته‌اند و سال ۹۵ در حدود ۱۲۸ میلیون اعتبار برای بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی بوده است.

وی عنوان کرد: شرکت فیروز یکی از کارفرمایانی است که برای 360 معلول در استان، اشتغال ایجاد کرده است.

رمضانی تصریح کرد: در سه ماهه نخست سال جاری، ۲۵۰ میلیون اعتبار برای حق بیمه سهم خویش فرمایی و کارفرمایی جذب شده است.

این مسئول بیان کرد: میزان تسهیلات تخصیصی استان در سال گذشته 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بوده است که تاکنون برای 201 نفر از طریق پرداخت تسهیلات فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: به عبارتی توانستیم از رقم 3 میلیارد و 200 میلیون تومان بالغ بر 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به عبارتی 84 درصد اعتبارات استانی را در این زمینه جذب کنیم که بیشتر این شغل‌ها در قالب کشاورزی و دامداری بوده است.

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: 300 مرکز هم اکنون در استان مشغول فعالیت هستند که 1700 نفر در این مراکز فعالیت دارند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان