۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین کیهانی; با حدادی جلسه خواهیم داشت/ کارمان برای بازی های آسیایی سخت شد
کد خبر: ۲۵۶۵۰۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۴ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

کیهانی; با حدادی جلسه خواهیم داشت/ کارمان برای بازی های آسیایی سخت شد

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: سطح مسابقات قهرمانی آسیا بالا بود و هم ما خوب نتیجه گرفتیم.

کیهانی; با حدادی جلسه خواهیم داشت/ کارمان برای بازی های آسیایی سخت شد

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری صبح قزوین ،  مجید کیهانی در نشست خبری خود پس از مسابقات دوژومیدانی قهرمانی نوجوانان و بزرگسالان آسیا در خصوص موارد مختلف صحبت‌هایی را انجام داد.

وی در مورد برنامه‌های فدراسیون در مورد این رقابت‌ها گفت: ما کار خودمان را کرده بودیم و برنامه‌ریزی داشتیم. احسان حدادی 18 ماه خودش صبوری به خرج داد و ما هم حمایت کردیم. انتقادات را تحمل کردیم و احسان با بهترین شرایط اردویی راهی مسابقات قهرمانی آسیا شد.

تفتیان در فرانسه حضور داشت و ثمری و کیهانی هم به این شکل. مطمئن بودیم بچه‌ها با شرایط مطلوب می‌روند. احسان حدادی دیگر باید چه می‌کرد. ما در قهرمانی آسیا نتایج خوبی گرفتیم.

وی در مورد اینکه گفته می‌شد سطح مسابقات نسبت به دوره گذشته پایین بود و رکوردها برای اینده نگران کننده نیست،‌گفت: به هیچ وجه از دوره قبل سطحش پایین‌تر نبود. طبیعتا یکی دو ماده استثناست. اینکه گفته شده ژاپن نتوانسته طلا بگیرد به این دلیل بود آنها چند وقت است که خوب نتیجه نمی‌گیرند و کره جنوبی بالا آمده است. حسین کیهانی که طلا گرفت حتی می‌توانست رکورد بهتری بزند. در مجموع هم مسابقات خوب بود و هم ما خوب نتیجه گرفتیم. 

رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه با این مدال‌ها کار شما مسابقات بازی‌های آسیایی سخت شده است یا خیر، گفت:‌ واقعا کارمان سخت شده از همین الان باید برنامه‌ریزی کنیم. بازی‌های آسیایی شرایطش با قهرمانی آسیا فرق می‌کند. همه با تمام توان می‌آیند. همین قهرمانی آسیا فرصت خوبی شد که نفراتی که شانس کسب مدال دارند را بشناسیم و تنها نفراتی اعزام می‌شوند که شانس مدال باشند. به شکل جدی بعد از مسابقات جهانی لندن کار را آغاز می‌کنیم و حتی یک روز هم نباید از دست بدهیم.

کیهانی در مورد احسان حدادی با چه شرایطی و با چه مربی‌ای ادامه خواد داد: گفت: فردا با او جلسه داریم و مطمئنا با شرایط فعلی به مسابقات جهانی می‌رود. باید بعد از مسابقات قهرمانی جهان وضعیت را مشخص کرد. 

وی در مورد سهمیه‌های ایران در مسابقات جهانی گفت: به غیر از 4 سهمیه آسیایی زورآوند را در پیاده‌روی داریم. اینکه هر 5 نفر اعزام شوند یا نه هنوز تصمیم صد در صد نگرفته‌ایم. در مورد اردوی آنها هم فردا شرایط‌شان مشخص خواهد شد. 

رئیس فدراسیون دوومیدانی درباره عملکرد سحر ضیایی گفت: او رکوردی که مدنظرش بود را به دست نیاورد. پیش از مسابقات اعلام کرده بودیم هر کسی که رکورد ورودی را بیاورد، اعزام می‌شود. در نتیجه نسبتا خوب بود و او در حد توانش ظاهر شد. اعتقاد داریم باید ارزیابی کلی در مورد خانم‌ها انجام دهیم که کجای کار هستیم. نگاه حمایتی اصلا اعتقاد ندارم. بحث حمایتی یعنی نوجوان را اعزام کنیم و در چند سال بعدش روی سکو برود. اینکه قهرمان ایران شوند ارزشمند است اما با شرایط و رکوردهای فعلی در آسیا به مدال نمی‌رسیم. هر کسی شایسته باشد و پتانسیل داشته باشد به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شود.

کیهانی در مورد عملکرد مریم محبی در مسابقات نوجوانان جهان و اینکه چرا طوسی به عنوان مربی کنار وی اعزام شده است، گفت: در این رقابت‌ها همین که نوجوانان ما توانستند 9 سهمیه بگیرند نتیجه خوبی است. اگر بخواهیم تک تک ارزیابی کنیم، سیدامیر زمانپور خودش را به عنوان نابغه دوومیدانی مطرح کرد. محبی هم یک ورزشکار است. اینکه یک مرحله بالاتر رفته می‌تواند موفقیت باشد اما با رکورد ایده‌ال فاصله داشت. در رده نوجوانان نیاز به یک کار اساسی داریم. نتیجه در مسابقات نوجوانان جهان برای ما زیاد مهم نبود. بلکه مهم این بود این رقابت‌های جهانی را تجربه کنند. ما از الان نفرات تیم ملی جوانان خود را برای مسابقات جهانی 2018 شناخته‌ایم.  اینکه گفته شود وزارت ورزش برای اعزام مریم طوسی به عنوان مربی فشار آورده به هیچ وجه اینطور نیست و آنها دخالتی نکرده‌آند. ما هم برای تصمیم‌گیری تحت هیچ فشاری نبودیم. اعزام او به دلیل اینکه مربی محبی بوده و رابطه نزدیکی دارد، بوده است. 

وی در مورد اینکه برنامه‌تان برای رده‌های پایه چیست، گفت: کسی که ظرفیت دارد و خودش را نشان داده است باید از همین حالا روی او سرمایه‌گذاری کند. اگر بتوانیم یک مربی خارجی را در هر بخشی بیاوریم با همه نفرات آقایان و بانوان را زیر نظر بگیرد، خوب است. البته مربیان داخلی آنها هم در کنار ورزشکارشان حضور خواهند داشت.

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد اینک کمک به فدراسیون جهانی ناچیز بوده،‌گفت: کمک 15 هزار دلاری تنها مختص ایران نیست. هر کشوری که برنامه‌های توسعه‌ای خود را ارائه دهد فدراسیون جهانی 15 هزار دلار کمک می‌کند. این کمک‌ها هر ساله است. 

کیهانی با اشاره به اینکه روی قول‌مان برای پاداش مدال‌آوران هستیم، گفت: کسانی که این پاداش‌ها را دریافت می‌کنند شایستگی‌اش را دارند و نمی‌دانید این پاداش چه انگیزه‌ای به بچه‌ها داد. حقوقی که ماهانه به آنها می‌دادیم با مبلغ این پاداش برابر است اما این پاداش به صورت هدفمند در اختیار آنها قرار دادیم.

وی در مورد اینکه با این مدال‌ها موضع شما در برابر منتقدان و کسانی که از فدراسیون استعفا دادند، چیست: انتقاد در مقوله ورزش اجتناب‌ناپذیر است. در 18 ماه گذشته بیشترین فشار روی ما بود اما هیچ گونه اظهار نظری نکردیم. هر کسی می‌تواند نقد کند. اگر ببینیم کمک می‌کنند روی آن کار می‌کنیم و در غیر این صورت به آرامی از کنارش رد می‌شویم. استراتژی ما مشخص است. به کسی که داخل فدراسیون می‌آید، باید وقت بگذارد. اینکه می‌گویند کیهانی به تنهایی تصمیم می‌گیرد، باید ببینند در کدام سازمان اینطور نیست. در مسائل فنی من فقط یک رای دارم اما در مسائل کلان مسئول اصلی فدراسیون من هستم و نباید متزلزل باشم. 

رئیس فدراسیون دو ومیدانی در پایان در مورد حمایت‌های وزارت ورزش گفت: از بودجه‌ای که برای ما در نظر گرفتند رضایت کامل داریم و آنها نگاه حمایتی دارند. اما خواهشی که داریم این که در تخفیف‌ها بیشتر حمایت کنند و صد در صد تحقق پیدا کند مخصوصا در یک سال حساس آینده.

انتهای پیام/س

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان