۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز به کار تیم بازرسی مبارزه با قاچاق در حوزه صنایع دستی
کد خبر: ۲۵۶۴۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۴ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین خبرداد:

آغاز به کار تیم بازرسی مبارزه با قاچاق در حوزه صنایع دستی

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین بیان کرد: تیم بازرسی مبارزه با قاچاق کالا های صنایع دستی در استان قزوین آغاز به کار کرد.

آغاز به کار تیم بازرسی مبارزه با قاچاق در حوزه صنایع دستی
محمدعلی حضرتی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال" اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال " و به منظور حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان عرصه صنایع دستی، تیم بازرسی مبارزه با قاچاق کالاهای صنایع دستی در استان قزوین فعالیت خود را آغاز کرد.

وی گفت: پیرو ابلاغ و تاکید ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در تیرماه سال جاری جهت مبارزه با قاچاق کالای صنایع دستی و حمایت از تولیدکنندگان و فعالان این عرصه هیاتی متشکل از کارشناسان اداره‌کل نظارت و بازرسی - صنعت،معدن، تجارت" و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین به منظور بازرسی از فروشگاه‌های عرضه و فروش محصولات صنایع دستی در سطح استان و رسیدگی به تخلفات در این مراکز تشکیل و شروع به کار کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان قزوین تصریح کرد: عرضه کالای قاچاق ضمن کاهش قدرت تولیدکننده داخلی در بازار رقابت و از رونق افتادن وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان این عرصه که اغلب از اقشار کم در آمد جامعه هستند، به دلیل عدم کنترل استانداردهای کیفیت محصول باعث ارائه تولیدات با کیفیت پایین تر شده که ممکن است مشکلاتی را به لحاظ بهداشت و سلامت برای مصرف کنندگان ایجاد کنند.

وی ادامه داد: برای مبارزه با این پدیده ناخوشایند و دست یابی به اقتصادی سالم، در گام اول فرهنگ سازی و آگاهی تولیدکننده و مصرف کننده از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
این مسئول با اشاره به بازرسی‌های صورت گرفته بیان کرد: با آغاز مرحله نخست بازرسی‌ها، تعداد 10 مورد بازدید از فروشگاه‌ها و کارگاه‌های عرضه مستقیم محصولات صنایع دستی مستقر در عمارت تاریخی داعی انجام و آگاهسازی تولید کنندگان و هنرمندان در خصوص نحوه برخورد قانونی با ارائه و عرضه کالای قاچاق و غیر ایرانی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: در حوزه بازرسی از صنعتگران خواسته شده است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و موارد غیرقانونی در مراکز فروش و عرضه صنایع دستی نسبت به اطلاع رسانی به مبادی ذیربط اقدام کنند.

حضرتی در پایان یادآور شد: بازرسی از نحوه عرضه و فروش محصولات در کلیه فروشگاه‌های صنایع دستی مستمر ادامه خواهد داشت و هیئت بازرسی در صورت مشاهده هرگونه تخلف نسبت به جمع آوری محصولات و تشکیل پرونده حقوقی برای متخلفان اقدام خواهد کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان