۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ادعای کری; برجام همه راه های ساخت بمب اتمی ایران را بست
کد خبر: ۲۵۶۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۴ ساعت: ۱۰:۴۲ ↗ لینک کوتاه

در دومین سالگرد امضای توافق برجام؛

ادعای کری; برجام همه راه های ساخت بمب اتمی ایران را بست

وزیر خارجه سابق آمریکا با تکرار ادعای های گذشته خود درباره برنامه هسته ای، از آن دفاع کرد.

ادعای کری; برجام همه راه های ساخت بمب اتمی ایران را بست
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا در دومین سالگرد امضای توافق برجام، ضمن افتخار آمیز نامیدن این توافق مدعی شد با این توافق همه راه های منتهی به ساخت بمب اتمی به روی ایران بسته شد و جهان به جایی امن تر تبدیل شد.

به گزارش پایگاه اینترنتی OFA (سازماندهی برای اقدام) کری نوشت امروز دومین سالگرد دستاورد بسیار چشمگیری، توافق ایران، است که بی شک جهان را به جایی امن تر تبدیل کرد. با گذشت دو سال، ثابت می شود دیپلماسی نه فقط ثمر بخش است بلکه نتیجه نیز می دهد.

من مفتخرم در کنار همه چیزهایی که در چهار سال وزارت خارجه دولت رئیس جمهور اوباما به دست آوردیم، از توافقنامه آب و هوایی پاریس گرفته تا تغییر در دولت وحدت در افغانستان، برافراشته شدن پرچم آمریکا در هاوانا برای اولین بار در شش دهه، گمان نمی کنم چیزی به اندازه این توافق تاریخی درخشنده باشد که باعث شد ایران از رسیدن به سلاح اتمی بازماند.

در این خصوص، دیپلماسی کلامی تفننی برای جلوگیری از جنگ بود و این هفته، سی و هشت ژنرال و آدمیرال بازنشسته به ما یادآوری کردند که هنوز دیپلماسی نتیجه می دهد و بهترین نبرد، نبردی است که در آن مجبور به جنگیدن نباشی.

 
 
انتهای پیام/  1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان