۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین چرا رئیس جمهور محترم گاهی حرف‌هایی می‌زند که زبان حال "پسران نیویورکی" است/ آنها با سپاه چه پدرکشتگی دارند؟
کد خبر: ۲۵۶۳۳۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۳ ساعت: ۱۷:۹ ↗ لینک کوتاه

پسران نیویورکی؟!

چرا رئیس جمهور محترم گاهی حرف‌هایی می‌زند که زبان حال "پسران نیویورکی" است/ آنها با سپاه چه پدرکشتگی دارند؟

اندیشکده آمریکایی گیت استون از یک جریان همسو با غرب تحت عنوان «پسران نیویورکی» یاد می‌کند که طبّال میانه‌رویی در ایران هستند. این اندیشکده می‌نویسد؛ ترامپ با کمک به نابودی سپاه به میانه‌روها که اغلب (پسران نیویورکی) نامیده می‌شوند هم کمک می‌کند. پسران نیویورکی در تهران چه می‌کنند؟ چرا با سپاه مخالفند؟ ربط آنها به دولت و دستگاه دیپلماسی کشور چیست؟

چرا رئیس جمهور محترم گاهی حرف‌هایی می‌زند که زبان حال "پسران نیویورکی" است/ آنها با سپاه چه پدرکشتگی دارند؟
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، دولت بی‌تفنگ چگونه یک دفعه دولت با موشک معرفی شد. دولت بی‌تفنگ چگونه شریک موشک‌پرانی‌ها شد. این یک گام به جلوست. واکاوی این موضع مفید است. رئیس جمهور در جشنواره عمرانی سلامت می‌گوید؛ «موشک را کی درست کرد. سازنده این موشک‌ها دولت است. سلاح‌های ساخته شده در دولت یازدهم حدود 80 درصد کل میزان قبلی است.» حسن روحانی در مناظرات انتخاباتی با حمله به اقتدار موشکی سپاه نه تنها به ساخت شهرک‌های موشکی سپاه اعتراض کرد بلکه شعارنویسی روی موشک‌ها را نیز تحمل نکرد. او همزمان با تحریم‌های سنا علیه سپاه مطالبی گفت که اندیشکده آمریکایی «گیت استون» در واکنش به این مواضع در تحلیلی تحت عنوان «روحانی و ترامپ با هم علیه مردان با تفنگ» از همسویی بی‌سابقه میان تفکرات دولت ترامپ و یک جناح در ایران سخن گفت.

سوال این است این همسویی به چه دلیل صورت می‌گیرد؟

سوال دیگر این است که آیا ادعای سلاح‌های ساخته شده در دولت یازدهم که گفته شده 80 درصد کل میزان قبلی است صحت دارد؟

آخرین رقم بودجه دفاعی کشور در دولت دهم 13/5 هزار میلیارد تومان بود. این رقم در سال 93 به یک باره به 2 هزار میلیارد تومان فرو کاهیده شد و در سال‌های 94 و 95 و 96 به ترتیب 2/3 هزار میلیارد، 3/1 هزار میلیارد و 

4/2 هزار میلیارد تومان بوده است. چگونه است با این کاهش بودجه دفاعی در چهار سال گذشته دولت توانسته است رقم نجومی سلاح‌های راهبردی ساخته شده را به 80 درصد کل میزان قبلی افزایش دهد؟!

جمع جبری بودجه‌های دفاعی دولت طی چهار سال گذشته به رقم بودجه دفاعی سال 92 نمی‌رسد این معجزه چگونه رخ داده است؟

اندیشکده آمریکایی گیت استون از یک جریان همسو با غرب تحت عنوان «پسران نیویورکی» یاد می‌کند که طبّال میانه‌رویی در ایران هستند. این اندیشکده می‌نویسد؛ ترامپ با کمک به نابودی سپاه به میانه‌روها که اغلب (پسران نیویورکی) نامیده می‌شوند هم کمک می‌کند.

پسران نیویورکی در تهران چه می‌کنند؟ چرا با سپاه مخالفند؟ ربط آنها به دولت و دستگاه دیپلماسی کشور چیست؟ روشنگری سخنگوی وزارت خارجه در این مورد خالی از لطف نیست.

چرا رئیس جمهور محترم گاهی حرف‌هایی می‌زند که زبان حال پسران نیویورکی است. آنها با سپاه چه پدرکشتگی دارند؟



البته طرح مسائل دفاعی و نقش دولت در این باب و روشنگری در مورد آن مفید است اما چرا در جشنواره عمران سلامت که موضوع آن به بهداشت و نقش موثر دولت در آن اختصاص دارد مطرح می‌شود؟ خوب است اینها را در یک نشست که موضوع آن به مسائل دفاعی کشور مربوط است طرح کرد نظیر نشستی که آقای روحانی در دیدار با فرماندهان سپاه در شهریور سال 92 داشت و تصریح کرد؛ «من شایعاتی که در مورد سپاه می‌گویند اصلاً قبول ندارم. سپاه فرزند انقلابی است و برای حراست و دفاع از انقلاب اسلامی است. سپاه دژ مستحکم و پناه مردم است. آنچه می‌گویم حرفی است که از دل برمی‌آید و یک کلمه در آن تعارف نیست.»

حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی اخیراً در نصیحت به مسئولین فرمودند؛ دشمنان اصل نظام را نشانه گرفته‌اند همه متحد باشند.

مخاطب این سخنان کیست؟ دلسوزان جامعه همواره از مضرات دوقطبی‌های کاذب در فضای سیاسی کشور سخن گفته‌اند، چرا گوش شنوایی نیست؟

در مسائل بدیهی کشور که ناظر به موضوعات دفاعی و امنیتی است دوقطبی کردن چه معنا می‌دهد؟ دوقطبی (تصمیم - اجرا) و (ساخت - شلیک موشک) آن هم بعد از تجلیل سردار سلحشور و سرفراز اسلام سرلشکر حاج قاسم سلیمانی از تلاش‌های وزارت دفاع، چه ارزشی به لحاظ سیاسی دارد؟

اگر موشک‌ها را دولت ساخته دستش درد نکند! اما چرا رئیس دولت با تست آنها و نوشتن شعار روی موشک و نیز شهرک‌های موشکی سپاه و ... مخالفت می‌کند و این همه حرف و حدیث در داخل و خارج درباره آن به وجود می‌آید؟! این تناقض‌گویی‌ها را چگونه می‌شود تفسیر و تحلیل کرد.



انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان