۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین راهکار دموکرات‌ها برای حل مشکل آیین‌نامه‌ای لایحه تحریم ایران و روسیه
کد خبر: ۲۵۶۱۶۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۲ ساعت: ۸:۴۵ ↗ لینک کوتاه

رویترز نوشت:

راهکار دموکرات‌ها برای حل مشکل آیین‌نامه‌ای لایحه تحریم ایران و روسیه

نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه نسخه مشابهی از لایحه تحریمی سنا علیه ایران و روسیه را به مجلس نمایندگان ارائه می‌کنند.

راهکار دموکرات‌ها برای حل مشکل آیین‌نامه‌ای لایحه تحریم ایران و روسیه
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  ، رویترز به نقل از منابع آگاه در کنگره آمریکا نوشت اعضای دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکاتصمیم گرفته‌اند امروز برای حل مشکل آیین‌نامه‌ای لایحه تحریمی سنا علیه ایران و روسیه، مشابه این لایحه را برای تصویب ، تقدیم مجلس نمایندگان کنند تا لایحه تحریم ایران و روسیه از بن‌بست یکماهه‌ای که در آن گرفتار شده خارج شود.

به گفته این منابع، لایحه جدید به لحاظ محتوایی هیچ تفاوتی با لایحه‌ای که ماه گذشته با اکثریت قاطع آرا در مجلس سنای آمریکا به تصویب رسید، ندارد و تنها تفاوت آن این است که این بار این لایحه از مجلس نمایندگان مطرح می‌شود.

گفتنی است طبق قانون اساسی آمریکا، مبداء لوایحی مانند لوایح تحریمی که می‌توانند منشا درآمد برای دولت باشند، باید مجلس نمایندگان باشد نه مجلس سنا. به دلیل همین مشکل آیین‌نامه‌ای است که لایحه تحریم ایران و روسیه با وجود گذشت یکماه از زمان تصویب در مجلس سنا، هنوز در مجلس نمایندگان به رای گذاشته نشده است.

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان