۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین دستفروشان فرآورده‌های خام دامی در قزوین جمع‌آوری شدند
کد خبر: ۲۵۶۰۶۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۱ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان:

دستفروشان فرآورده‌های خام دامی در قزوین جمع‌آوری شدند

مدیرکل دامپزشکی استان از جمع آوری دستفروشان فرآورده‌های خام دامی در قزوین خبرداد.

دستفروشان فرآورده‌های خام دامی در قزوین جمع‌آوری شدند
دکتر سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: شب گذشته فروشندگان سیار آلایش دامی شهر قزوین که اقدام به عرضه دل و جگر بصورت خام و پخته در شرایط نامناسب بهداشتی می‌کردند، جمع آوری شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: با عنایت به گزارش مواردی از طبخ وعرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی(دل و جگر) در نقاطی از شهر قزوین، شب گذشته 2 اکیپ از کارشناسان دامپزشکی با هماهنگی مراجع قضایی و همکاری نیروی انتظامی به محل‌های مذکور مراجعه و دستفروشان فرآورده‌های خام دامی را که بعضا اقدام به عرضه اجزا حرام دام می‌کردند به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی تصریح کرد: با عنایت به گزارش مواردی از بروز تب کریمه – کنگو در سطح کشور، عرضه فرآورده‌های خوراکی و غیرخوراکی دام در شرایط غیربهداشتی که دامپزشکی بر آنها نظارت ندارد، می‌تواند سلامت مصرف کنندگان را به خطر بیندازد.

این مسئول بیان کرد: برهمین اساس به عموم مردم توصیه می‌شود از مصرف فرآورده‌های خام دامی که در شرایط غیربهداشتی عرضه می‌شوند، پرهیز کرده و در صورت مشاهده موارد مشابه مراتب را از طریق شماره تلفن 4 رقمی 1512 و یا سامانه پیامکی 50001512 بصورت 24 ساعته با اداره کل دامپزشکی استان قزوین در میان بگذارند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان