۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بیش از ۱۰۰۰ نوع انگور در استان قزوین پرورش می‌یابد
کد خبر: ۲۵۶۰۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی:

بیش از ۱۰۰۰ نوع انگور در استان قزوین پرورش می‌یابد

رئیس مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در مرکز تحقیقات انگور استان قزوین بیش از ۱۰۰۰ نوع رقم نگهداری می‌شود که در حوزه گوسفند شال هم تحقیقات خوبی در حال انجام است.

بیش از ۱۰۰۰ نوع انگور در استان قزوین پرورش می‌یابد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اسکندر زند رئیس مرکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار با استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین در استانداری اظهار کرد: سازمان تحقیقات کشاورزی کشور شش کار حاکمیتی را برعهده دارد و با ۲۰ موسسسه تحقیقاتی و ۲هزار و ۱۰۰ عضو هیئت علمی، در استان‌ها نیز شعب خود را دایر کرده است.

وی افزود: سازمان تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در همه بخش‌های کشاورزی تحقیقات دارد که با پیشینه ۱۰۰ سال تحقیقات توانسته در مزرعه به کمک کشاورزان بیاید و درراستای ارتقای دانش نوین آنان گام‌های موثری بردارد.

زند خاطرنشان کرد: در بخش تولید واکسن و ارقام غلات نیزتحقیقات خوبی انجام شده و در بخش تحقیقات خاک شناسی و گیاه شناسی نیز جایگاه خوبی داریم.

وی تصریح کرد: سالیانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ دستاورد جدید در این بخش داریم که هر سال ۳۰ رقم و چند واکسن جدید و۲۰ نوع آفت کش تولید را روانه بازار می‌کنیم.

این مسئول اضافه کرد: ۷۰ رقم انگور در ۸۰ ایستگاه تحقیقاتی در عرصه تولید داریم که هر رقم می‌تواند ۱۰ محصول جدید را تولید کند.

وی یادآور شد: با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توانسته ایم ۵۵۰ شرکت دانش بنیان را شناسایی و فعال کردیم و با موسسات بین المللی هم ارتباط خوبی داریم و سالانه ۱۰۰ محقق جهانی در کشور تردد می‌کند که فرصت خوبی برای تبادل دانش ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید واکسن مورد نیاز کشور به طور عمده در مرکز تحقیقات کشاورزی کشور انجام می‌شود و با داشتن ۸۵ ایستگاه و شش شعبه در تولید بذر نسبت به کنترل ذخایر ژنتیک کشور اقدام کرده ایم.

وی بیان کرد: در مرکز تحقیقات انگور استان قزوین بیش از ۱0۰۰ نوع رقم نگهداری می‌شود که در حوزه گوسفند شال هم تحقیقات خوبی در حال انجام است.

زند اظهار کرد: با نظارت بر نهاده‌های کشاورزی و بذر هم اکنون بر تولید ۶۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی نظارت علمی داریم.

وی بیان کرد: در ۱۲۰۰ مرکز خدمات ترویجی بیش از ۱۰ هزار مروج فعالیت می‌کند و در پهنه بندیهای کشور ۱۰ هزار نفر از محققان حضور موثر دارند.

این مسئول گفت: پهنه بندی کشاورزی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و اعتقاد داریم سرمایه، تکنولوژی و دانش راهکار نجات بخش کشاورزی کشور است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان