۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین افزایش۲۰ درصدی پرونده‌های محمدیه در سال جاری
کد خبر: ۲۵۵۵۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۹ ساعت: ۹:۲۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس دادگستری بخش محمدیه خبر داد:

افزایش۲۰ درصدی پرونده‌های محمدیه در سال جاری

دادگستری شهر محمدیه بیان کرد: در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش ورودی پرونده قضایی داشتیم، که تلاش بر این است تا این ورودی‌ها کنترل شود.

افزایش۲۰ درصدی پرونده‌های محمدیه در سال جاری
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ بهروز عباسی رئیس دادگستری بخش محمدیه اظهار کرد: هرساله در ابتدای سال برنامه ای از طرف رئیس دادگستری استان قزوین برای هر حوزه قضایی طراحی می‌شود که هر حوزه مکلف به رسیدگی به شاخصه‌های مربوط به آن است که درپایان سال گزارشی از این شاخصه‌ها باید اعلام شود.

وی بیان کرد: رئیس دادگستری استان قزوین در سال گذشته کاهش موجودی محاکم را در شهر محمدیه ۴۰درصد در نظر گرفته بود که این رقم به کاهش ۵۲ درصدی رسید.

این مسئول عنوان کرد: از دیگر شاخصه‌های که برای حوزه قضایی شهر محمدیه پیش بینی شده بود کاهش ۳۰درصدی موجودی محاکم در شورای حل اختلاف این شهر بود که در سال گذشته این رقم به کاهش ۴۱درصدی رسید.

وی ادامه داد: یکی از معضلات دادگستری‌ها،وجود پرونده‌های قدیمی است و با تلاش حوزه قضایی شهر محمدیه در سال گذشته ۷۴درصد از پرونده های مسن این حوزه مختوم شده است.
 
عباسی تشریح کرد: یکی از دلایل افزایش پرونده‌های قضایی در حوزه شهر محمدیه مهاجر پذیر بودن این شهر به دلیل قیمت پایین مسکن آن است که این موضوع منجر به افزایش جمعیت در این حوزه شهری و در نتیجه بالا بودن آمار پرونده‌های قضایی است.

رئیس دادگستری شهر محمدیه عنوان کرد: حوزه قضایی شهر محمدیه بعد از شهر قزوین بالاترین آمار پرونده‌های قضایی را در استان قزوین دارد، چرا که افزایش جمعیت در حوزه شهر محمدیه هم‌سو و هم‌تراز با امکانات دادگستری این شهر نمی باشد.

وی یادآورشد: دادگستری شهر محمدیه در سه ماهه اول سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش ورودی پرونده قضایی داشته، که تلاش بر این است تا این ورودی‌ها کنترل شود.

این مسئول افزود: با توجه به جمعیت روز افزون دادگستری شهرمحمدیه در ناحیه شهرک مهرگان ۳۵۰۰ متر مربع زمین برای ساخت شورای حل اختلاف در نظر گرفته است.

وی اظهارکرد: با افتتاح ساختمان جدید دادگستری در شهر محمدیه ساختمان سابق دادگستری این شهر به عنوان دادسرا مورد استفاده قرا می‌گیرد که این موضوع در رفاه حال مردم تاثیر دارد.

رئیس دادگستری شهر محمدیه با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای کاهش جرم و اختلافات بیان کرد: ارتقاء آگاهی مردم یکی از عوامل کاهش جرم و ورود پرونده‌های قضایی مردم است.
انتهای پیام/2002

منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان