۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هشدار کره‌ شمالی درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای در پی اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا
کد خبر: ۲۵۵۵۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۸ ساعت: ۲۰:۲۱ ↗ لینک کوتاه

بعد از نزدیک شدن دو بمب‌افکن آمریکایی به مرزهای کره شمالی؛

هشدار کره‌ شمالی درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای در پی اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا

کره شمالی ضمن انتقاد از نزدیک شدن دو بمب‌افکن آمریکایی به مرزهای این کشور، درباره احتمال وقوع یک جنگ هسته‌ای و به تبع آن جنگ جهانی هشدار داد.

هشدار کره‌ شمالی درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای در پی اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، کره شمالی از پرواز دو بمب‌افکن آمریکایی بر فراز شبه جزیره کره به شدت انتقاد و واشنگتن را متهم کرد این شبه جزیره را به سمت یک جنگ هسته‌ای سوق می‌دهد.

دو بمب‌افکن آمریکایی روز شنبه برای حضور در تمرین نظامی مشترک با جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپنی، به آسمان شبه جزیره کره فرستاده شدند. آمریکایی‌ها ارسال دو بمب‌افکن مذکور را پاسخی به آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی اعلام کردند.

«رودونگ سینمون»، روزنامه دولتی کره شمالی، در گزارشی واشنگتن و سئول را به افزایش تنش‌ها در منطقه متهم کرده است.

در این روزنامه به تمرین نظامی اخیر میان کره‌ جنوبی و آمریکا اشاره شده و آمده است: واشنگتن با اقدامات خطرناک نظامی‌ خطر جنگ هسته‌ای را در شبه جزیره کره به نقطه اوج رسانده است. هر سوء تعبیر و یا اشتباه کوچکی می‌تواند بلافاصله موجب آغاز جنگ هسته‌ای شود. جنگی که می‌تواند آغازگر یک جنگ جهانی دیگر باشد.

به عقیده مقامات پیونگ یانگ، این تمرین نظامی مشترک یک اقدام تحریک‌آمیز نظامی از سوی آمریکا و کره جنوبی است.

بمب‌افکن‌های استراتژیک آمریکا علاوه بر اینکه بر فراز شبه جزیره کره به پرواز درآمدند، از روی منطقه غیرنظامی میان دو کره نیز عبور کردند. این اقدام در نوع خود کم‌سابقه بوده است.

ارتش آمریکا در توجیه اعزام بمب‌افکن‌های خود به شبه جزیره کره اعلام کرد: این ماموریت با مشارکت جنگنده‌های کره جنوبی و ژاپن انجام می‌شود و یک نمایش دفاعی از سوی نیروهای هم‌پیمان و اتحاد میان سه کشور است. مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند این ماموریت تمرینی، نشان‌دهنده تعهد واشنگتن در قبال متحدانش است.

موضع شدید کره شمالی علیه بمب‌افکن‌های آمریکا در حالی مطرح می‌شود که اخیرا دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از رویکرد سختگیرانه پیشین خود درباره حالت اضطرار با کره شمالی عقب نشینی کرده و اظهار داشت: احتمالا این موضوع بیش از آنچه مایل بودم و یا شما خواستار آن بودید به طول می‌انجامد. اما پایان کار موفقیت‌آمیز خواهد بود، یکی از راه‌ها در نهایت جواب می‌دهد.

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان