۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است/ منتظر اختصاص بودجه شورای شهر قزوین برای حوزه عفاف و حجاب هستیم
کد خبر: ۲۵۵۴۰۲ نویسنده: دکتر فاطمه محمدبیگی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۸ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین:

نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است/ منتظر اختصاص بودجه شورای شهر قزوین برای حوزه عفاف و حجاب هستیم

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین بیان کرد: براساس برنامه راهبردی عفاف و حجاب استان قزوین ۳۶۰ میلیلون تومان برای سال ۹۶ مصوب شد که این رقم بودجه درصد ناچیزی از بودجه شورای و شهرداری قزوین است که هرساله برای حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی هزینه می‌شود.

نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است/ منتظر اختصاص بودجه شورای شهر قزوین برای حوزه عفاف و حجاب هستیم
دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: هفته عفاف و حجاب از تاریخ هفدهم تا 24 تیرماه در کشور آغاز می‌شود و علت این نامگذاری توجه به ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی است.

وی با بیان اینکه باید در عرصه فعالیت‌های حجاب و عفاف به دنبال هم افزایی، تفاهم و یکپارچگی بود، اذعان کرد: با وقوع انقلاب اسلامی و افزایش حضور اجتماعی بانوان در عرصه جامعه، ارتباط زن و مرد به صورت ناگزیر شکل می‌گیرد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب قزوین در ادامه افزود: دغدغه دلسوزان نظام چگونگی شکل‌گیری ارتباط بین زن و مرد در محیط‌های اجتماعی و کاری است و نگاه اسلام ایجاد جریانی سالم و آسیب ناپذیر با حفظ حرمت برای زن و مرد است که اولین عامل اصلاح زیرساخت‌های فکری بین این دوجنس می‌باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط زن و مرد باید از جنبه انسانی باشد نه نگاه جنسیتی ابراز کرد: با بکارگیری پوشش پاکدامن و عفیفانه در جامعه یکی از زیرساخت‌های این ارتباط شکل می‌گیرد.

محمدبیگی ادامه داد: حجاب حق شهروندی است که در کشورهای غیرمسلمان با در نظر گرفتن این حق برای خانم‌ها و آقایان بیمارستان‌های تک جنسیتی ساخته شده است؛ اما در کشور ما با مودب بودن به آداب اسلامی به این موارد کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: توجه به حقوق شهروندنی زنان به معنای نگاه فمنیستی به امکانات مورد نیاز آنها نیست؛ زیرا تفکر فمنیستی حق شهروندی را بدون درنظر گرفتن شرایط زیستی بانوان درنظر می‌گیرد و از مسیر اشتباه به آن دست پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه در عمل به حجاب اسلامی فقط بانوان مسئول نیستند، تصریح کرد: در اسلام به نقش مرد در حفظ عفت و حجاب بانوان به طور ویژه اشاره شده، نگاه یکطرفه در حجاب به زنان یک اشتباه تاکتیکی است و طلب حجاب فقط از بانوان یک اشتباه اساسی است.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان قزوین گفت: در ده‌های گذشته شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی بودیم که از علل آن تزلزل نهاد خانواده است، غربی‌ها با اختصاص بودجه‌های میلیاردی به دنبال تخریب زیرساخت‌های خانواده در ایران هستند.

وی اضافه کرد: با آسیب‌هایی چون ازدواج سفید، دوستی‌های دختر و پسر، اختلااط زن و مرد در اجتماع، سست شدن عفاف و حجاب و افزایش طلاق باید برخورد جدی کرد.

پیش نویس برنامه راهبردی عملیاتی عفاف و حجاب تصویب شد
محمدبیگی اعلام کرد: جلسه مشترکی بین بنیاد عفاف و حجاب استان و کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین در بهمن ۹۵ برقرار شد و برنامه پیش نویس برنامه راهبردی عملیاتی برای فعالیت‌های حوزه و عفاف و زن و خانواده به شورای شهر تقدیم شد.

وی اضافه کرد: شورای شهر با کلیت برنامه راهبردی حوزه عفاف و حجاب در ۱۳ محور مختلف آموزشی، برنامه‌های کارگروهی، تبلیعغات، فضاسازی و حمایتی از پوشاک ایرانی اسلامی موافقت کرد.

این مسئول ادامه داد: براساس برنامه راهبردی عفاف و حجاب استان قزوین 360 میلیلون تومان برای سال 96 مصوب شد که این رقم بودجه درصد ناچیزی از بودجه شورای و شهرداری قزوین است که هرساله توسط سازمان‌های مختلف برای حوزه‌های فرهنگی- اجتماعی هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: در سال جاری تصمیم بر این شد که برای جهت دهی و ایجاد همکاری‌های مشترک، فعالیت‌های تخصصی تری در حوزه فرهنگی و حجاب و عفاف داشته باشیم؛ اما از ابتدای سال جاری تا به امروز هنوز این بودجه تخصیص نیافته است و امیدواریم با تلاش اعضای شورای شهر فعلی و شورای جدید این رقم به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یابد.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین ابراز کرد: برای استحکام حوزه خانواده و دوری از آسیب‌های اجتماعی، کاهش طلاق و رفع معضلات اجتماعی و برنامه ریزی فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های مدو لباس نیازمند اختصاص بودجه‌های فرهنگی هستیم.

وی در پایان گفت: در حوزه فرهنگی مصوبه نیم درصدی باید اختصاص یابد؛ اما امروز از این میزان هم بسیار کمتر صرف حوزه عفاف و حجاب هزینه می‌شود.
انتهای پیام/2002





دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان