۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت
کد خبر: ۲۵۵۴۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۸ ساعت: ۱۰:۱۲ ↗ لینک کوتاه

روایتی از غلبه مقاومت بر ظلم و تکفیر؛

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت

با پاکسازی کامل بخش قدیمی موصل، عملیات آزادسازی این شهر پایان یافت.

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، ساعاتی قبل بود که فرماندهان میدانی عراقی آزادسازی کامل شهر موصل را از شر تروریست‌های داعش اعلام کردند.

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت!

در آخرین ساعات عملیات موصل بود که نیروهای عراقی با آزادسازی محله "الحاوی" پرچم عراق را در این محله که آخرین پناهگاه داعش در موصل قدیم به‌شمار می‌رود، به‌اهتزاز درآوردند.

*حیدرالعبادی بیانیه پیروزی بر داعش را صادر می‌کند

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت!

در همین راستا حیدرالعبادی نخست وزیر عراق و فرماندهی عالی نیروهای مسلح این کشور، طی ساعات آتی بیانیه پیروزی کامل بر تکفیری‌های داعش را در موصل قدیم به‌طور کامل اعلام خواهد کرد.

یکی از فرماندهان میدانی اظهار داشت: در مقابل تروریست‌های شکست خورده داعش دو راه وجود دارد؛ یا تسلیم نیروهای عراقی می‌شوند و یا این‌که مرگ در انتظار آن‌هاست.

لازم به‌ذکر است که طی درگیری‌های آزادسازی موصل، "ابواحمد العراقی" والی نینوا کشته شد.

بالگردهای ارتش عراق با انجام چندین حمله نفوذی، عناصر داعش را هدف حملات خود قرار دادند به‌گونه‌ای که تاکنون هیچ یک از عناصر تکفیری در تونل‌های بخش قدیمی موصل پنهان نشده است.

هم‌چنین فرماندهی پلیس فدرال عراق طی ساعات آینده، اتمام ماموریت این نیروها را در محله قدیمی موصل اعلام خواهد کرد. یکی از عناصر انتحاری داعش پس از شکست و محاصره از سوی نیروهای عراقی در حاشیه رودخانه دجله، خود را منفجر کرد.

*از میان برداشتن سنگرهای جنگی از نمای شهر موصل

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت!

در ادامه بولدوزرهای عراقی پس از آزادسازی موصل، از میان برداشتن سنگرها و خاکریزهای جنگی را در خیابان‌های شهر آغاز کردند. به‌نقل از شبکه المیادین، نیروهای پلیس فدرال و دستگاه مقابله با تروریسم عراق در حاشیه رودخانه دجله به‌هم رسیدند.

گفته می‌شود که تعداد زیادی از عناصر تکفیری داعش به‌اسارت نیروهای عراقی درآمده‌اند.

به‌علاوه آن‌چه که دوربین‌های شبکه المیادین در صحنه نبرد به‌ثبت رسانده‌اند حاکی از آن است که تروریست‌های داعش در تلاش برای فرار از طریق رودخانه دجله هستند.

*پایانی بر سه سال جنایت لکه سیاه تروریسم در موصل/ سرخوردگی، دستاورد این روزهای حامیان غربی- عربی داعش

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت!

حدود سه سال قبل بود که گروهکی تروریستی به نام داعش با همراه داشتن پرچم‌ها و علائم سیاه رنگ عناصر خود، حمله به مرکز استان نینوای عراق را آغاز کردند.
شهر"موصل" مرکز نینوا؛ شهری پرجمعیت که از این نظر پس از پایتخت عراق در رتبه دوم قرار داشت و به‌نوعی مرکز فعالیت‌های اقتصادی شمال این کشور به‌شمار می‌رفت.

سرزمینی باستانی با آثار تاریخی متعدد که رودخانه طولانی دجله از میانه جغرافیای آن می‎گذرد.

شاید پدید آورندگان عناصر تکفیری داعش گمان نمی‌کردند که تاریخ انقضا و برچیده شدن خلافت خودخوانده این گروه تروریستی، به این زودی‌ها به‌پایان برسد.

در این میان نقش پشتیبانان و حامیان ثابت داعش را نباید از خاطر برد، حامیانی از آمریکا و دول غربی گرفته تا ترکیه و سعودی؛ دولت‌هایی که از ارائه هیچ کمک و حمایتی به تروریست‌های تکفیری دست‌پرورده خود، کوتاهی نکردند.

در این میان تلاش‌های رژیم نامشروع صهیونیستی را نیز در حمایت‌های گسترده و مداوای مجروحان تکفیری‌ها در بیمارستان‌های سرزمین‌های اشغالی نباید از خاطر برد.

آزادی، هدیه مقاومت به موصل/ فرار و هلاکت؛ پایان‌ داعش پس از سه سال جنایت!

و در نهایت تروریست‌هایی که با کشتار و سربریدن شهروندان بی‌گناه عراقی، درپی تحکیم پایه‌های خلافتی موهوم و خودخوانده بوده و به‌دنبال بدنام کردن و ارائه تصویری افراطی و خشونت‌طلب از دین مبین اسلام بودند، با قدرت‌نمایی رزمندگان مقاومت، برای ابد از جغرافیای موصل حذف شدند.

تروریست‌هایی که شهرزیبای موصل را به تلی از ویرانه مبدل کرده و بنابر اظهارات خود حتی یک گلوله هم به‌سوی اشغالگران صهیونیستی شلیک نکردند و پرچم فلسطین مظلوم را به زیر پای انداختند، امروز در زیر گام‌های با صلابت رزمندگان و نیروهای متحد عراقی، طعم هلاکت ابدی را تجربه کردند تا مصداق بارز این آیه کلام الله وحی در روزگار ما باشند:

وَسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ﴿۲۲۷- سورة الشعراء﴾

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان