۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ساخت درمانگاه خیریه بیدستان به اتمام می‌رسد
کد خبر: ۲۵۵۳۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۸ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

در پاییز سال جاری؛

ساخت درمانگاه خیریه بیدستان به اتمام می‌رسد

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از اتمام پروژه درمانگاه خیریه شهر بیدستان در اواخر آبان ماه سال جاری خبر داد.

ساخت درمانگاه خیریه بیدستان به اتمام می‌رسد
حسن تقی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار داشت: در اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان قزوین موضوع احیای موقوفات و رقبات مستعد و بهره‌وری بهینه از این موقوفات و رقبات و طرح توسعه، مرمت و عمران بقاع متبرکه مطرح است.

وی افزود: بسیاری از رقبات توسط مستأجران و صاحب‌‌منسبان اداره می‌شود و در بخش رقبات بلامعارضی که در اختیار اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین قرار دارد، برنامه‌ و اقداماتی را در نظر داریم که از جمله این اقدامات می‌توان به اقدامات کشاورزی، صنعتی، تجاری و مسکونی اشاره کرد.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف قزوین ادامه داد: پروژ‌ه‌های عمرانی مختلفی در حوزه موقوفات در سال جاری پیش‌بینی شده که پروژه تجاری در حال ساخت مسجد جامع شهر محمدیه با زیربنای 13 هزار متر مربع، درمانگاه خیریه شهر بیدستان در حال ساخت از محل موقوفات با پیشرفت فیزیکی بیش از 70 درصد از نمونه این پروژه‌ها است و امیدواریم درمانگاه خیریه بیدستان تا اواخر آبان ماه سال جاری به اتمام رسد.

تقی‌پور پروژه موقوفه تجاری _ اداری ابوترابی با زیربنای یک هزار متر مربع را از سایر پروژه‌های عمرانی اداره‌بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد و گفت: اجرای این پروژه به اتمام رسیده و برای مزایده گذاشته شده است.

وی بیان کرد: ساخت پروژه تجاری _ مسکونی امینی واقع در شهرک مهدیه با زیربنای یک هزار متر مربع در سال جاری آغاز می‌شود و همچنین احداث پروژه عمرانی 160 واحدی مسکونی شهر بیدستان برای افراد کم درآمد پیش‌بینی شده است چراکه این پروژه با هزینه کم ساخته می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در پروژه‌های عمرانی بقاع متبرکه به صورت تقریبی بیش از 29 هزار متر مربع مساحت ساخت و ساز برای 60 امامزاده در سال جاری پیش‌بینی شده است، یادآور شد: پروژه‌های ساخت و ساز در امامزادگان متفاوت بوده و شامل تربت‌خانه، شبستان، طرح توسعه آینه‌کاری، بازسازی و نگهداری، تکمیل و مرمت است.

16 میلیارد تومان پیش بینی پروژه‌های عمرانی در سال جاری

تقی‌پور اضافه کرد: تنظیم سند برای 300 رقبه و بیش از سه هزار مورد تجدید سند برای سال جاری پیش‌بینی شده و در حوزه استفاده بهینه از اراضی کشاورزی سعی داریم تا اراضی را که در اختیار است، به مؤسسه بنیاد توسعه معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توانسته‌ایم در حوزه سلامت ورود پیدا کنیم و از سال‌های گذشته اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در این حوزه مشارکت داشته است که از نمونه این مشارکت می‌توان به ساخت درمانگاه خیریه در شهر بیدستان با زیربنای هزار و 500 متر برای سال جاری اشاره کرد؛ بیش از دو میلیارد تومان برای این درمانگاه هزینه شده و تمام هزینه آن از بخش موقوفات تأمین شده است.

رئیس اداره بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به ظرفیت‌های خیران پرداخت و عنوان کرد: در بخش جذب خصوصی، به صورت تقریبی 33 میلیارد تومان از آورده بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی یاد شده استفاده کرده‌ایم و ناگفته نماند که در بقاع متبرکه از ظرفیت خیران استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: مجموع حمایت‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین برای ساخت و ساز امامزاده‌ها کمتر از دو میلیارد تومان است؛ اما پیش‌بینی که برای هزینه‌های عمرانی سالانه صورت می‌گیرد، بیش از 10 میلیارد تومان است و هشت میلیارد تومان از این مبلغ از ظرفیت خیران جذب می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: برآوردی که برای اجرای پروژه‌های عمرانی در موقوفات از محل اوقاف و بخش خصوصی برای سال جاری پیش‌بینی شده شامل 16 میلیارد تومان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان