۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین هزینه شرکت در مراسم اربعین گران نمی‌شود/ صدور روادید زوار زودتر از سال‌های گذشته
کد خبر: ۲۵۵۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۷ ساعت: ۱۹:۳۳ ↗ لینک کوتاه

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی:

هزینه شرکت در مراسم اربعین گران نمی‌شود/ صدور روادید زوار زودتر از سال‌های گذشته

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: طی مذاکراتی که با مسئولان عراقی داشتیم احتمالا هزینه شرکت در مراسم اربعین تغییر نمی‌کند.

هزینه شرکت در مراسم اربعین گران نمی‌شود/ صدور روادید زوار زودتر از سال‌های گذشته
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی، با اشاره به حضور مقامات عراقی در ایران و مذاکرات انجام شده در خصوص برگزاری مراسم اربعین، اظهار داشت: در این مذاکرات مقرر شد صدور ویزا نسبت به سال‌های گذشته توسط کنسولگری‌ها و سفارتخانه ها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی افزود: همچنین ماندگاری اتباع ایرانی در خاک عراق بیشتر می‌شود به طوری که اقامت زوار سال گذشته 20 روز بود اما در مراسم اربعین امسال این مدت یک ماه است.

آقابابایی ادامه داد: در مذاکره با عراقی‌ها مقرر شد زمانی که زوار ویزای اربعین دریافت نکردند، تا سه ماه از ایران خارج شوند، به این معنا که اگر هموطنان نتوانند در زمان اربعین از کشور خارج شوند، می‌توانند بعد از این مراسم از روادید خود استفاده کنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به هزینه شرکت در این مراسم، بیان داشت: طی مذاکره با هیات عراقی داشتیم، مقرر شد مبلغ مراسم اربعینمورد ارزیابی قرار گیرد و با تصمیم نخست وزیری این موضوع به ایران اعلام شود، البته ما تصمیم داشتیم قیمت این مراسم را برای زوار کاهش دهیم که بعید به نظر می‌رسد، احتمالا همان قیمت سال گذشته مورد تأیید قرار خواهد گرفت.

وی درباره صدور روادید الکترونیک تصریح کرد: صدور روادید الکترونیک از پیشنهادات ما بود و تیم فنی کشور عراق هم برای بازدید و بازرسی در کشورمان حاضر شدند اما این موضوع در عراق نیازمند زیرساخت و تعامل‌های وزارتخانه‌ها است، مسئولانی عراقی از این امر استقبال کردند و اگر مورد تأیید آنها باشد آن را پیگیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان