۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین در نخستین دیدار رسمی ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر
کد خبر: ۲۵۵۱۷۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۷ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

در حاشیه نشست گروه بیست؛

در نخستین دیدار رسمی ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

دیدار روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیه نشست گروه بیست، بیش از آنچه گمان می‌رفت به طول انجامید.

در نخستین دیدار رسمی ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، «دونالد ترامپ» و «ولادیمیر پوتین»، روسای جمهور آمریکا و روسیه در حاشیهنشست گروه 20 و زمانیکه دیگر اعضا برای بحث و تبادل نظر درباره توافق پاریس و تغییرات آب و هوایی تشکیل جلسه داده بودند، برای اولین بار با یکدیگر ملاقات کردند. این ملاقات بیشتر از آنچه هر دو طرف برنامه‌ریزی کرده بودند به طول انجامید و در ابتدا موضوع دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطرح شد؛ اما خیلی زود دو طرف توافق کردند به جای پرداختن به مسائل مورد مناقشه گذشته، بر روی موضوعات بهتری متمرکز شوند.

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

ترامپ در ابتدای این نشست، ملاقات با پوتین را «افتخاری» برای خود توصیف کرد و به همین دلیل از سوی نمایندگان دموکرات در آمریکا با انتقادات شدید مواجه شد. دموکرات‌ها بار دیگر ترامپ را به درز اطلاعات آمریکا متهم و اعلام کردند وی موجب دخالت بیش از حد روس‌ها در امور داخلی آمریکا شده و اطلاعات کشور را در اختیار پوتین قرار داده است.

«رکس تیلرسون»، وزیر امور خارجه آمریکا، درباره دیدار ترامپ و پوتین که دو ساعت و نیم طول کشید، به خبرنگاران گفت: «آنها واکنش شیمیایی مثبتی نسبت به هم داشتند (به این معنی که خیلی زود با همدیگر ارتباط برقرار کردند). ترامپ سخنان خود را با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها نگران دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 هستند، آغاز کرد. اما پوتین هرگونه دخالت در این انتخابات را تکذیب کرد و از طرف آمریکایی خواست برای اثبات این ادعا، مدرک موثقی ارائه دهد. سپس هر دو توافق کردند از این موضوع بگذرند.»

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

«سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه، نیز درباره این نشست اظهار داشت: ترامپ سخنان پوتین درباره ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را پذیرفت و گفت مشکل از اطلاعات نادرست آژانس‌های آمریکایی ناشی می‌شود.

این درحالیست که ترامپ روز پنجشنبه در سخنرانی عمومی خود در لهستان از ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمایت کرده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه خاطر نشان کرد: روسای جمهور آمریکا و روسیه بر این موضوع تاکید کردند که چگونه می‌توان از موارد جزئی اختلاف که به سادگی می‌توانند به یک اختلاف جدی تبدیل شوند، عبور کرد.

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

این سخنان و توضیحات از سوی نمایندگان دموکرات مورد پذیرش قرار نگرفت. سناتور «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا، در این باره گفت: تلاش برای به خطر انداختن یکپارچگی و انسجام روند انتخابات در آمریکا، موضوعی نیست که با یک توافق و یا عدم توافق بتوان آن را به نتیجه‌گیری نهایی رساند.

ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی وعده داده بود روابط نزدیکی میان آمریکا و روسیه ایجاد کند؛ اما در مدت حضور در کاخ سفید به دلیل افزایش مخالفت‌ها نتوانست وعده خود را عملی کند زیرا نزدیکان وی به ارتباط با مقامات روسیه متهم شده و تحت بازجویی قرار گرفتند. ترامپ نیز مانند پوتین که ادعای دخالت در انتخابات آمریکا را رد کرده، بارها تاکید کرده تیم انتخاباتی وی هیچ ارتباطی با روس‌ها نداشته است.

تیلرسون اظهار داشت در ملاقات پوتین و ترامپهر دو مقام عالی‌رتبه بر منع دخالت در امور داخلی و محترم شمردن دموکراسی در کشور خود، همانند دیگر کشورهای جهان، توافق کردند.

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

 «اندری ویس»، یکی از مقامات سابق شورای امنیت آمریکا، معتقد است زبان بدن ترامپ در دیدار با پوتین اشتباه بود و سیگنال‌های منفی از آن دریافت می‌شد. زبان بدن ترامپ در این دیدار موجب شد پوتین راه دشوارتری برای اثبات دخالت نکردن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیش رو داشته باشد. با این حال،‌ فرم نشستن مشابه آنها از نکات جالب‌توجه این دیدار بود.

این نخستین دیدار چهره به چهره روسای جمهور روسیه و آمریکا بود که با توجه به مطالب مطرح شده در ماه‌های گذشته در خصوص مداخله روسیه در انتخابات آمریکا، این دیدار مورد توجه خاص رسانه ها قرار داشت.

اینترفاکس نوشت ولادیمیر پوتین پس از پایان ملاقات با ترامپ گفت: مسائل بسیاری برای بحث داشتیم، از جمله اوکراین، سوریه و مسائل دیگر، همین طور موضوعات دوجانبه. ما به موضوع مبارزه با تروریسم و امنیت سایبری هم پرداختیم.

همچنین به گفته لاوروف، دو طرف در این نشست درباره سوریه نیز به بحث و گفتگو پرداختند و اندکی پس از پایان نشست آنها، خبر توافق آمریکا و روسیه برسر آتش‌بس در سوریه برروی خروجی خبرگزاری ‌ها قرار گرفت.

گفتنی است در اولین دیدار رسمی پوتین و ترامپ علاوه بر آنها تنها وزرای خارجه دو کشور به همراه دو مترجم حضور داشتند. آنها ابتدا به مدت 6 دقیقه از طریق مترجم با یکدیگر صحبت کردند. سپس به خبرنگاران و عکاسان اجازه داده شد برای تهیه عکس به مدت چند دقیقه وارد اتاق شوند و پس از خروج خبرنگاران، پوتین و ترامپ گفتگوی خود را از سر گرفتند.

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

اجلاس گروه بیست در شرایطی به میزبانی هامبورگ در حال برگزاری است که حدود 20 هزار نیروی پلیس مسئولیت حفظ امنیت شهر را که صحنه تظاهرات ده‌ها هزار نفری معترضان است، برعهده دارند. شدت اعتراضات به اندازه‌ای است که «ملانیا ترامپ»، همسر رئیس جمهور آمریکا، روز گذشته (جمعه) مجبور شد در هتل بماند.

گروه 20 شامل 19 کشور آرژانتین، استرالیا، برزیل، چین، آلمان، فرانسه، انگلیس، هند، اندونزی، ایتالیا، کانادا، ژاپن، کره جنوبی، مکزیک، روسیه، عربستان سعودی، آفریقای جنوبی، ترکیه، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا است.

اولین تصویر ثبت شده از پوتین و ترامپ در یک قاب در حاشیه نشست گروه 20 در هامبورگ

در نخستین دیدار ترامپ و پوتین چه گذشت؟+ تصاویر

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان