۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قرارداد جدید نفتی با توتال فرانسه بسیار نگران‌کننده است/ از دستگاه قضایی استان در مبارزه با زمین‌خواری همکاری لازم را ندیدیم
کد خبر: ۲۵۵۰۷۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۶ ساعت: ۱۵:۵۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

قرارداد جدید نفتی با توتال فرانسه بسیار نگران‌کننده است/ از دستگاه قضایی استان در مبارزه با زمین‌خواری همکاری لازم را ندیدیم

امام جمعه قزوین گفت: آزادسازی شهرهای عراق و سوریه با مذاکره و خوش‌بینی به دشمن بدست نیامد، بلکه به برکت وحدت، انسجام، روحیه بسیجی، مقاومت و ایستادگی بدست آمد.

قرارداد جدید نفتی با توتال فرانسه بسیار نگران‌کننده است/ از دستگاه قضایی استان در مبارزه با زمین‌خواری همکاری لازم را ندیدیم
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با بیان اینکه آزادسازی موصل عراق و حلب سوریه پیروزی و موفقیت بسیار بزرگی به شمار می‌آید، اظهار کرد: آزادسازی موصل عراق و حلب سوریه محصول مذاکره و صحبت با قدرت‌های استکباری و آن‌هایی که خنجرشان به خون مردم آغشته شده است، نبود.

آزادسازی شهرهای عراق و سوریه به برکت وحدت، انسجام، روحیه بسیجی، مقاومت و ایستادگی بدست آمد

وی افزود: آزادسازی موصل عراق و حلب سوریه به برکت وحدت، انسجام، روحیه بسیجی، مقاومت و ایستادگی بدست آمد و این‌ها محصول صدور انقلاب اسلامی به کشورهای مسلمان است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه نباید آدرس پیروزی را گم کرده و سراغ آدرس‌های غلط برویم، گفت: برخی برای بدست آوردن پیروزی سراغ راه‌های غلط و اشتباه می‌رفتند که نتیجه آن ذلت‌بار بود اما همه مشاهده کردند که پیروزی‌های عراق و سوریه به برکت وحدت، انسجام، روحیه بسیجی، مقاومت و ایستادگی بدست آمد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امروز نتیجه صدور انقلاب اسلامی را در مقاومت مردم یمن، سوریه، عراق، لبنان و فلسطین در مقابل استکبار جهانی مشاهده می‌کنیم.

مردم جهان پی به وعده‌های دروغین امریکا و غرب در مبارزه با تروریسم برده‌اند
وی به وعده‌های دروغین غرب و امریکا در مبارزه علیه تروریسم اشاره و تأکید کرد: مردم جهان به خوبی پی بردند که ادعاهای غربی‌ها در مبارزه با تروریسم همگی دروغ بود و آن‌ها همواره با دشمنان مردم عراق و سوریه همکاری می‌کردند اما با وجود این کارشکنی‌ها و حمایت‌هایی که آن‌ها از تروریست‌ها کردند، موفقیت‌ها و پیروزی‌های بزرگی بدست آمد.

 عابدینی داعش را زاییده و پرورش یافته اسلام امریکایی، انگلیسی و سعودی دانست و اضافه کرد: اسلام پنجه در پنجه استکبار گذاشته و نه تنها پنجه آن‌ها، بلکه گردن آن‌ها را هم می‌شکند و در آینده ضربات بیشتری را به آن‌ها وارد خواهد کرد.

توجه به تذکرات رهبری در دیدار مسئولان قضایی ضروری است
خطیب جمعه قزوین به رهمنودهای خردمندانه رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس و مسئولان قوه قضائیه اشاره و تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی حمایت خودشان را از رئیس دستگاه قضایی نشان دادند و در عین حال تذکراتی را هم در خصوص احیای حقوق مردم ارائه کردند و تأکید کردند که حقوق اجتماعی و بیت المالی مردم باید حفظ و با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخورد محکم و قاطع با قانون شکنان و حمایت از آمران به معروف تذکرات دیگر رهبر معظم انقلاب به دستگاه قضایی بود که باید در استان با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

زمین‌خواری، رباخواری و قانون‌خواری را از مصادیق بارز منکر است

نماینده ولی فقیه در استان قزوین زمین‌خواری، رباخواری و قانون‌خواری را از مصادیق بارز منکر برشمرد و اذعان کرد: برخی‌ها قانون را می‌خورند تا زمینه را برای منکرهای دیگر فراهم کنند و یکی از جدی‌ترین قانون خواری‌ها در استان قزوین در حوزه زمین‌خواری رخ داده است.

امام جمعه قزوین عملکرد دستگاه قضایی استان در مبارزه با زمین خواری را ضعیف ارزیابی کرد و یادآور شد: در چند عرصه مهم از یاران قضایی استان چشم یاری داریم اما در برخی از عرصه‌های حیف و میل حقوق مردم، یاری و همراهی دستگاه قضایی را مشاهده نکردیم که یکی از عرصه‌های مهم، مبارزه با زمین خواری بود.

دستگاه قضا با باندهای قدرت و ثروت در استان برخورد کند
وی خان‌زدگی را یکی دیگر از مشکلات استان قزوین برشمرد، که نیازمند برخورد جدی دستگاه قضایی استان است، و افزود: انتظار داریم دستگاه قضایی استان با باندهای قدرت و ثروت که با سیاست بازی نقاب به چهره زده‌اند و تلاش می‌کنند به مطامع نامشروع خود دست پیدا کنند، برخورد جدی صورت بگیرد، همان طور که رئیس محترم دستگاه قضایی عنایت ویژه به این موضوع دارند.

عابدینی در ادامه به قرارداد نفتی وزارت نفت با شرکت توتال فرانسه اشاره و با بیان اینکه قراردادهای نفتی با توتال فرانسه با سهم 51 درصدی و سهم ناچیز جمهوری اسلامی، بسیار نگران کننده است، ابراز کرد: شرکت توتال فرانسه شرکتی محکوم، متهم و بد سابقه است و باید در خصوص قرارداد نفتی با این شرکت شفاف‌سازی صورت گیرد تا مردم بدانند بر سر بیت‌المال چه آمده است.

خطیب جمعه قزوین اظهار کرد: این قرارداد برای توسعه فاز 11 منعقد شده است در حالی که توتال فرانسه در فازها دو و سه پارس جنوبی، به خاطر رشوه‌هایی که طرف ایرانی داده بود، در کشور خودش محکوم و مجبور به پرداخت 40 میلیون دلار جریمه شد و این همان شرکت بد سابقه و غیر امانت‌دار است و باید نسبت به قرارداد با آن نگران باشیم.

وی تصریح کرد: طرف قرارداد نفتی ما فرانسه‌ای است که دو روز پس از سفر وزیر امور خارجه ما به این کشور، با حمایت آن‌ها همایشی از سوی منافقان علیه امنیت و آرامش کشور ما برگزار شد و مسئولان ما به جای واکنش جدی در مقابل فرانسوی‌ها، با آن‌ها قرارداد نفتی امضا کردند. این‌ها ساده لوحی است که با چنین کشوری با این سطح از عنادی که با ما دارد، تا این سطح همکاری می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: آن‌ها که اصرار دارند چنین قراردادهایی امضا شود، چه نفعی می‌برند؟ ما مسئولان را نصیحت می‌کنیم و می‌گوییم طبق آیه قرآن اگر به ستمگران تکیه کنید، آتش می‌گیرید.

پیچ و مهره اقتصاد ما با آچار فرانسوی‌ها که به دست منافقان می‌چرخد، محکم نخواهد شد
امام جمعه قزوین بیان کرد: پیچ و مهره اقتصاد ما با آچار فرانسوی‌ها که بدست منافقان می‌چرخد، محکم نخواهد شد و اقتصاد ما تنها با اقتصاد مقاومتی، نگاه به داخل، سرمایه‌گذاری بر روی جوانان مستعد، دانشمندان جوان، و دستان پر توان صنعتگران، کارگران و مردم پیشرفت خواهد کرد.

وی یادآور شد: خیلی وقت‌ها علت رفتارهای نامناسب مسئولان به این خاطر است که هنوز روی برجام و قول و قرارهای که امریکایی‌ها به آن‌ها داده‌اند حساب می‌کنند در حالی که باید آگاه باشند و بدانند که سرمایه‌های کشور را نباید در ظرف شکسته برجام ریخت چرا که چیزی دراین ظرف شکسته باقی نخواهد ماند.

بنیاد حوزه عفاف و حجاب در استان ما فعالیت بسیار خوبی دارد
عابدینی در ادامه به هفته عفاف و حجاب هم اشاره کرد و افزود: حوزه عفاف و حجاب در استان ما فعالیت بسیار خوبی دارد و ضروری است همه بخش‌های جامعه در این حوزه فعال شوند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: معتقدیم خانم‌های بد حجاب از نظر عفاف، دلشان می‌خواهد پاک باشند و این‌ها زمینه‌های بسیار خوبی برای ترویج هر چه بیشتر حجاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت صرفه جویی آب و برق اشاره و یادآور شد: همه باید با مسئولان مربوط همکاری کنیم تا در این روزهای گرم با مشکلات افت فشار آب و قطعی برق مواجه نشویم و همه مردم استان بدون مشکل از نعمت برق و آب بهره‌مند باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بار دیگر شهادت شهید مرزبان نیروی انتظامی، شهید فرشاد رمزی را به خانواده آن شهید والامقام تبریک و تسلیت گفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان