۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۵۴۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۵ ساعت: ۱۵:۱۱ ↗ لینک کوتاه

با رقابت ۸۰ نفر از جامعه ایثارگران؛

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود

مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی با رقابت ۸۰ نفر از جامعه ایثارگران برگزار می‌شود.

مرحله استانی مسابقات سراسری قرآن کریم برگزار می‌شود
احسان‌الله لنکرانی، معاون فرهنگی بنیاد شهید استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین گفت: مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله استانی، فردا، جمعه 16 تیر ماه، ساعت 8:15 صبح در کانون فرهنگی شاهد استان قزوین برگزار می‌شود.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های مفاهیم، قرائت، تفسیر، ترتیل و حفظ برگزار می‌شود و 80 نفر از جامعه ایثارگران با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در مسابقات یاد شده 6 گروه از نونهالان تا بزرگسالان اعم از ایثارگران، همسران شاهد و ایثارگر، دختران دانش‌آموز، دختران دانشجو، پسران دانش‌آموز و پسران دانشجو حضور دارند.

وی افزود: در هر رشته‌ی قرآنی از گروه‌های سنی یاد شده، یک نفر به عنوان برگزیده به مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله کشوری راه خواهند یافت.

این مسئول گفت: افزایش انس و الفت جامعه ایثارگران با قرآن کریم، شناسایی استعدادهای قرآنی، ایجاد زمینه برای یادگیری تلاوت، فهم، تفکر و تدبر در قرآن‌کریم، ترویج، توسعه و نشر معارف قرآن‌کریم و تعالیم ائمه معصومین(ع) و ارتقای سطح کمی و کیفی دانش قرآنی جامعه ایثارگران از اهداف برگزاری این مسابقات است.

گفتنی است؛ مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله شهرستانی با رقابت 583 نفر از جامعه ایثارگران برگزار شد و شرکت‌کنندگانی که موفق به کسب امتیاز حد نصاب شدند به مرحله استانی راه پیدا کردند.

در مرحله استانی این مسابقات 80 نفر از ایثارگران با یکدیگر رقابت خواهند کرد و یک نفر در هر رشته‌ی قرآنی از گروه‌های سنی یاد شده به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند.  مسابقات سراسری قرآن کریم مرحله کشوری، شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان