۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین حمایت آمریکا از جنبش سبز یک اشتباه بزرگ بود/ شکاف بین دولت و رهبران اسلامی، سناریوی جدید آمریکا در ایران
کد خبر: ۲۵۴۹۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۵ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

اندیشکده "امریکن کانزرویتیو":

حمایت آمریکا از جنبش سبز یک اشتباه بزرگ بود/ شکاف بین دولت و رهبران اسلامی، سناریوی جدید آمریکا در ایران

امریکن کانزرویتیو از سناریوی جدید سیاست خارجه آمریکا در ایران پرده برداشت و نوشت: آمریکا نباید به صورت مستقیم به مداخله با ایران بپردازد، بلکه باید سعی کند بین دولت و رهبران اسلامی در ایران شکاف ایجاد کند!

حمایت آمریکا از جنبش سبز یک اشتباه بزرگ بود/ شکاف بین دولت و رهبران اسلامی، سناریوی جدید آمریکا در ایران
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، سیاست رونالد ریگان، رئیس جمهور سابق ایالات متحده آمریکا در برابر شوروی سابق در سه دهه پیش، برای ایران کارساز نیست. اندیشکده " امریکن کانزرویتیو" با بیان این مطلب نوشت: آمریکا نباید سیاست تهاجمی در برابر ایران داشته باشد. ریگان در سال 1983 با استفاده از یک استراتژی همه جانبه از تمام قدرت پنهان و آشکار آمریکا برای مقابله با توسعه‌طلبی شوری سابق استفاده کرد. در این استراتژی، ایالات متحده آمریکا با ایجاد پایگاه‌های دفاعی در منطقه، جنگ اقتصادی و حمایت از نیروهای مخالف شوروی به مقابله با این رژیم پرداخت.

 

امریکن کانزرویتیو در ادامه نوشت: مقامات آمریکایی بارها مدعی شده‌اند که ایران به دنبال توسعه‌طلبی در کشورهای خاورمیانه است اما باید اذعان داشت که این کشور به دنبال توسعه‌طلبی در منطقه نیست. نیروهای نیابتی ایران چندین سال است که در برخی از کشورهای منطقه حضور دارند اما باید گفت که فعالیت این کشور بیشتر برای جلوگیری از سقوط دولت سوریه است؛ این اقدام توسعه‌طلبی محسوب نمی‌شود و ایالات متحده آمریکا نباید وقت خود را صرف مقابله با قدرت ایران در این کشور کند، زیرا سودی در این کار نیست؛ سیاستی که آمریکا در مقابل ایران پیش گرفته است، هزینه‌های سنگینی در بر خواهد داشت. با وجود این، رقیبان منطقه‌ای ایران در خاورمیانه به دنبال استفاده از ایالات متحده برای مقابله با قدرت ایران در منطقه هستند.

 

مقابله با دولت ایران از داخل نیز سیاست اشتباهی است که آمریکا در پیش گرفته است. این اندیشکده آمریکایی در تشریح این مطلب نوشت: سیاستی که آمریکایی‌ها برای سرنگون کردن نظام ایران در پیش گرفته‌اند یک اشتباه بزرگ است. ایالات متحده آمریکا در سال 1388 از جنبش سبز در ایران حمایت کرد اما باید اذعان داشت که مردم ایران با مداخله آمریکا در سیاست‌های داخلی کشورشان مخالف هستند. راهکاری که آمریکا در مقابل ایران در پیش گرفته بیشتر به یک کمک "زهرآلود" شبیه است.

 

امریکن کانزرویتیو در پایان از سناریوی سیاست خارجه آمریکا در ایران پرده برداشت و نوشت: آمریکا نباید به صورت مستقیم به مداخله با ایران بپردازد، بلکه باید سعی کند بین دولت و رهبران اسلامی در ایران شکاف ایجاد کند!

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان