۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نرخ جدید شهریه مهدهای کودک قزوین اعلام شد
کد خبر: ۲۵۴۸۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۵ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان:

نرخ جدید شهریه مهدهای کودک قزوین اعلام شد

مدیرکل بهزیستی استان قزوین از اعلام نرخ جدید شهریه مهدهای کودک خبر داد و گفت: نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقاء کیفیت خدمات مهدها تعیین و از زمان اعلام قابل اجرا است.

نرخ جدید شهریه مهدهای کودک قزوین اعلام شد
علیرضا وارثی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: نرخ شهریه مهدهای کودک بر اساس درجه بندی و ارتقاء کیفیت خدمات مهدها تعیین و از زمان اعلام قابل اجرا است.

مدیرکل بهزیستی استان افزود: شهریه مهدهای کودک یک ستاره 10 درصد، دو ستاره 20 درصد، سه ستاره 30 درصد و چهار ستاره 40 درصد بیشتر از شهریه پایه در نظر گرفته شده است.

وارثی با بیان اینکه شهریه اعلام شده بدون احتساب هزینه صبحانه و ناهار در نظر گرفته شده است؛ تاکید کرد: در صورتی که مهد کودک تغذیه صبحانه و ناهار ارائه نماید حداکثر هزینه آنها نباید بیش از 800 هزار ریال تعیین شود.

وی با اشاره به نحوه دریافت شهریه توسط مهدهای کودک، ادامه داد: مهدهای کودک مجاز می‌باشند شهریه سالیانه مهد کودک را به صورت ماهیانه، فصلی و یا یک جا و با توافق والدین به نحو دیگری دریافت کنند و در صورت انصراف کودک از دریافت خدمات، مهد کودک فقط مجاز به دریافت شهریه آن ماه به صورت کامل می‌باشد و شهریه ماه‌های بعد باید مسترد شود.

مدیرکل بهزیستی استان عنوان کرد: هر مهد کودک تمام وقت از ساعت 7:30 لغایت 15:30 می‌تواند با بکارگیری مربیان دارای مهارت و کارت مربیگری از مراجع ذیصلاح حداکثر (5) فعالیت را در قالب یکی از محورهای فعالیت‌های ورزشی، فعالیت‌های هنری شامل نمایش خلاق، سفالگری و نقاشی و همچنین فعالیت‌های فرهنگی نظیر آموزش ویژه قرآن کریم به کودکان ارائه نمایند.

وارثی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها الزاماً می‌بایست در ساعات بعدازظهر برگزار شوند و اجرای بیش از یک فعالیت فوق برنامه در هر روز ممنوع است.  

مدیرکل بهزیستی استان تصریح کرد: فعالیت‌های فوق برنامه مهدهای کودک در راستای رشد و تکامل همه جانبه کودکان و منطبق بر فرهنگ اسلامی و ایرانی و با تأئید کمیته تخصصی بهزیستی استان به مهدهای کودک ابلاغ می‌شود.

وی اظهار کرد: شرکت کودکان در هر یک از فعالیت‌های فوق برنامه کاملاً اختیاری بوده و بایستی با رضایت کتبی والدین و مطابق با قرارداد منعقده فی‌مابین والدین و مهد کودک باشد و شهریه آن نیز جداگانه محاسبه می‌شود.

وارثی شهریه هر فعالیت فوق برنامه را حداکثر 5 درصد شهریه نهایی هر مهد کودک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: مهد کودک موظف است برای آن دسته از کودکانی که به هر دلیلی از کلاس‌های فوق برنامه استفاده نمی‌کنند برنامه جاری و تعریف شده خود را برگزار کند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه تهیه و تأمین لوازم بهداشتی مصرفی مهد کودک بر عهده مهد می‌باشد، خاطرنشان کرد: تهیه لوازم‌التحریر مورد نیاز کودک بر عهده والدین است؛ اما به منظور رفاه حال والدین و در صورت رضایت آنها و پرداخت هزینه مربوطه، این لوازم می‌تواند توسط مهد کودک تأمین شود.

وارثی اذعان کرد: هزینه سرویس ایاب و ذهاب کودکان با توافق والدین و مهد کودک به طور جداگانه و در قالب قرارداد مشخص اخذ خواهد شد.

وی در ادامه افزود: مهدهای کودک تنها مجاز به استفاده از سرویس‌های دارای مجوز و رانندگان با صلاحیت و متعهد و ترجیحاً دارای راننده خانم و با رعایت تعرفه‌های معمول هستند.

مدیرکل بهزیستی استان در ادامه تاکید کرد: بخشنامه شهریه مصوب که از سوی بهزیستی استان برای مهدهای کودک ابلاغ شده است، باید در معرض دید عموم والدین قرار گیرد؛ همچنین والدین می‌توانند جهت اطلاع از رتبه بندی و شهریه مهدها به سایت بهزیستی استان به آدرس qazvin-behzisti.ir مراجعه نمایند.

این مسئول از تنظیم و ابلاغ فرم‌های قرارداد دریافت خدمات رشد و تکامل همه جانبه خبر داد و گفت: در راستای حمایت از والدین و مهدهای کودک و اطلاع طرفین از تعهدات و خدمات، این فرم‌ها در اختیار تمام مهدهای کودک قرار گرفته و هنگام ثبت‌نام کودک در مهد می‌بایست تکمیل و منعقد شود.

مدیرکل بهزیستی استان در پایان از والدین خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف، از طریق سامانه پیامک 3000012333 موارد را به سازمان بهزیستی اطلاع دهند.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان