۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین نظام مهندسی قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده و پرداخت مالیات است
کد خبر: ۲۵۴۸۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۵ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

معاون مالیات بر ارزش افزوده امور مالیاتی استان:

نظام مهندسی قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده و پرداخت مالیات است

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین با بیان اینکه پرونده‌های مالیاتی در حال رسیدگی هستند، گفت:نظام مهندسی موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است.

نظام مهندسی قزوین موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده و پرداخت مالیات است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، برخی گزارش‌های رسیده، از افزایش یکباره و بی‌رویه تعرفه‌های نظام مهندسی در قزوین (بیش‌از ۸۰ درصد) خبر می‌دهند که البته این اقدام موجب اعتراضات شدید مردمی و برخی مسئولان شده است.

پیرو این افزایش بی‌رویه نرخ‌ها، برخی نهادهای نظارتی استان با حساسیت بیشتری عملکردهای نظام مهندسی قزوین را زیر ذره بین قرار داده و به طور جدی پیگیر ماجرا هستند.

چندی پیش برخی منابع خبری عنوان کرده بودند که نظام مهندسی استان قزوین بیش از ۴۰۰ میلیون تومان مالیات بر ارزش افزوده از شهروندان دریافت کرده و باید این مبلغ را بلافاصله و بدون تعلل به خزانه واریز می‌کرده است که البته این امر با تاخیر و پیگیری مستمر اداره کل امور مالیاتی استان قزوین صورت گرفته است!

نظام مهندسی موظف به اجرای قوانین ارزش افزوده است

غلامحسن کشاورز معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین، در تشریح این موضوع اظهار کرد: نظام مهندسی تا اواسط سال ۹۵ درخصوص پرداخت مالیات بلاتکلیف و مشمول هیچ کدام از مراحل قوانین مالیاتی قرار نگرفته بود.

وی افزود: سرانجام بعد از رسیدگی و کش و قوس‌های فراوان این سازمان مشمول مرحله اول قرار گرفت و بنا شد از سال ۸۷ به بعد تمام قوانین نظام ارزش افزوده را اجرا کنند.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین ادامه داد: در همین راستا پرونده سازمان نظام مهندسی تا پایان سال ۹۳ رسیدگی و مالیات آن قطعی و وصول شده است.

کشاورز بیان کرد: باتوجه به قوانین نظام مالیات بر ارزش افزوده، نظام مهندسی موظف است به ازای ارائه هر نوع کالا و خدمات برای ارباب رجوع ۹درصد ارزش افزوده دریافت کند.

این مسئول توضیح داد: نظام مهندسی در پایان هر دوره باید مالیات‌هایی که بابت خرید کالا و یا خدمت پرداخت کرده را با مالیات‌های دریافتی تهاتر کرده و مازاد یا کسری آن را با اداره مالیات تسویه کند.

وی با بیان اینکه فردا آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده می‌باشد، تصریح کرد: باتوجه به حجم کاری و اهمیت پرونده‌های طبقه بندی شده؛ پرونده‌های سال‌های ۹۴ و ۹۵ در حال رسیدگی است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده اداره کل امور مالیاتی استان قزوین گفت: در حال حاضر تا اتمام رسیدگی به پرونده‌های‌ مالیات بر ارزش افزوده تمامی‌شرکت‌ها نمی‌توانیم نظر قطعی در خصوص عدم پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نظام مهندسی صادر کنیم.

وی در انتها با اشاره به اینکه سازو کار رسیدگی بر مالیات بر ارزش افزوده با عملکرد مالیات متفاوت است، گفت: در نظر داریم طی نیمه اول سال جاری بتوانیم تمامی امورات شرکت‌‌ها را رسیدگی کرده و مالیات مربوطه را مطالبه کنیم.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان