۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دستگاه‌های اجرایی در حوزه دفاع مقدس موازی کاری می‌کنند/سرانه‌ مطالعه در کشور پایین است
کد خبر: ۲۵۴۷۸۶ نویسنده: روح‌الله شریفی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۴ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

نویسنده دفاع مقدس قزوین:

دستگاه‌های اجرایی در حوزه دفاع مقدس موازی کاری می‌کنند/سرانه‌ مطالعه در کشور پایین است

نویسنده دفاع مقدس قزوین بیان کرد: موازی‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی حوزه ایثار و شهادت از دیگر مشکلات است، در این حوزه، مسئولیت‌ها دقیق و درست تقسیم نشدند و یا مسئولان نیامدند با یکدیگر نشست‌هایی داشته باشند.

دستگاه‌های اجرایی در حوزه دفاع مقدس موازی کاری می‌کنند/سرانه‌ مطالعه در کشور پایین است
روح‌الله شریفی به مناسبت روز قلم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین گفت: انقلاب و دفاع مقدس در مقیاس ملی و استانی، یک واقعه‌ بزرگ به شمار می‌آید که اگر بخواهیم از رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا، جانبازان، رزمندگان و حتی افرادی که پشت جبهه در استان قزوین بودند، بنویسیم، موضوع‌ها و سوژه‌های متعددی وجود دارد.

وی افزود: وقایع انقلاب و دفاع مقدس از مهمترین حادثه‌های تاریخ کشور ماست و از غواصانی که دست‌شان بسته بوده و جانبازان شیمیایی که 30 سال از عوارض شیمیایی رنج می‌کشند، دم نمی‌زنند، همه‌ی هنرمندان استان قزوین نسبت به آنها مسئولیت دارند و نباید بگذارند حماسه‌های این دوران فراموش شود.

نویسنده دفاع مقدس قزوین با بیان اینکه در استان، پیرامون تولید کتاب ایثار و شهادت، کارهای کمی انجام شده است، گفت: دستگاه‌هایی که متولی این کار بودند، اهداف درست، ماندگار، ریشه‌ای و برنامه‌داری تعریف نکردند تا در این راستا اقدامات موثری انجام بدهند و کوتاهی‌های زیادی داشتند.

وی ادامه داد: تشکیلات ساختار اداری، ابلاغ دستورالعمل‌های ارسالی از تهران به دستگاه‌ها و کج سلیقه‌گی‌های مسئولان و کارشناسان مربوطه از مشکلاتی است که باعث شده کار چندانی در تولید کتاب ایثار و شهادت صورت نگیرد.

شریفی افزود: موازی‌کاری‌های دستگاه‌های اجرایی حوزه ایثار و شهادت از دیگر مشکلات است، در این حوزه، مسئولیت‌ها دقیق و درست تقسیم نشدند و یا مسئولان نیامدند با یکدیگر نشست‌هایی داشته باشند و در کنار هم برنامه‌ریزی درستی انجام بدهند.

مسئولان استان قزوین بهای آنچنانی به نویسندگان نمی‌دهند
وی با اشاره به راهکارها در خصوص تولید بیشتر کتاب ایثار و شهات گفت: در این راستا، برپایی نشست‌هایی بین مسئولان فرهنگی، داشتن یک برنامه جامع، رفع مشکلات اقتصادی و حمایت از نویسندگان می‌تواند موثر باشد.

این مسئول به شان و منزلت نویسندگان در جامعه اشاره کرد و افزود: مسئولان استان قزوین بهای آنچنانی به نویسندگان حوزه‌ی ایثار و شهادت نمی‌دهند و به خدمتی که آنها می‌توانند برای جامعه انجام بدهند و همچنین به اندازه‌ی منزلت اجتماعی که دارند، اهمیتی قایل نیستند.

معاون هنری حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قزوین با اشاره به جریان سازی در دفاع مقدس، گفت: اگر ما 10 داستان نویس، 50 نفر خاطره نگار و 10 شاعر برجسته در قزوین داشته باشیم و هر سال یک کتاب منتشر کنند و برای کتاب‌شان افرادی منتظر باشند که بنویسد تا بخوانند، یعنی جریان‌سازی کرده‌ایم، در صورتی که متاسفانه اینگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه سرانه‌ی مطالعه در کشور پایین است و قزوین نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با این وجود معتقدم کار خوب زمین نمی‌ماند و اثر خوب را مخاطبان می‌خوانند.

گفتنی است؛ کتاب "شیخ نصرت"، سیره شهید حجت‌الاسلام نصرت‌الله انصاری، از مبارزین روحانی انقلاب اسلامی، "حاج حمزه"، خاطرات شفاهی جانباز حاج حمزه قربانی از فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس استان قزوین و "حالا که لبخند می‌زنی"، زندگی‌نامه داستانی شهید محمدحسین اکبری‌رضایی از فرماندهان دفاع مقدس استان قزوین از 8 عنوان کتاب روح‌الله شریفی نویسنده دفاع مقدس، است.

وی کتابی با عنوان 500 روز شمار دفاع مقدس استان قزوین که به جرئیات وقایع دفاع مقدس استان قزوین، از سال 59 تا 67 پرداخته است را در دست چاپ دارد که طی ماه‌های آینده رونمایی می‌شود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان