۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه‌اندازی کامل شرکت "گوشت زیاران" نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است
کد خبر: ۲۵۴۷۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۴ ساعت: ۸:۲۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

راه‌اندازی کامل شرکت "گوشت زیاران" نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است

استاندار قزوین گفت: برای راه اندازی کامل شرکت گوشت زیاران ۳هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی درخواست شده است.

راه‌اندازی کامل شرکت "گوشت زیاران" نیازمند ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ فریدون همتی، استاندار قزوین در حاشیه این بازدید از شرکت گوشت زیاران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مجتمع گوشت زیاران یکی از سه مرکز اصلی تامین گوشت کشور در گذشته بود که متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی در ۱۳ سال گذشته تعطیل و غیرفعال شده بود.

وی افزود: نداشتن نقدینگی و تامین نشدن سرمایه در گردش ۳۰۰ میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی با داشتن مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی استان و صادر نشدن مجوز دام زنده از طرف وزارتخانه از جمله عمده ترین مشکل این واحد کشتارگاه است.

این مسئول اذعان کرد: سال گذشته براساس منویات مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این واحد تولیدی بازسازی و احیا شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: هم اکنون شرکت مهر گستران سیمرغ زیاران در سطح آزمایشی مشغول به کار است و در آینده نزدیک با مساعدت‌های بانکی فعالیت‌های این واحد تولیدی گسترش پیدا خواهد کرد.

همتی با بیان اینکه برای بهره برداری کامل از این مجموعه نیازمند تصمیمات کلان کشوری هستیم، عنوان کرد: برای راه اندازی کامل این مجموعه ۳هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی براساس مصوبه شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان درخواست شده است.

وی اضافه کرد: با راه اندازی کامل این مجموعه، مجتمع گوشت زیاران توانایی تامین ۱۰ درصد از گوشت مورد نیاز کشور را دارد.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: در صورت راه اندازی کامل این مجموعه، ظرفیت کشتار ۹۰ هزار دام سنگین و ۴۰۰ هزار دام سبک را در سال داشته و برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

گفتنی است؛ مجتمع گوشت زیاران پس از ۱۳ سال تعطیلی، در سال گذشته با حضور استاندار به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.

شرکت گوشت مهر گستران سیمرغ زیاران هم اکنون با کشتار ۴۰۰ راس گوسفند دام سبک و ۵۰ راس دام سنگین و ۱۰۰ نیروی کار مشغول به فعالیت است.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان