۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مهمترین برنامه مسئولان استان در سال جاری/ جایگاه ضعیف تولید و اشتغال در قزوین
کد خبر: ۲۵۴۶۲۶ نویسنده: گل‌عنبر حمزه تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۳ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

مهمترین برنامه مسئولان استان در سال جاری/ جایگاه ضعیف تولید و اشتغال در قزوین

مهم‌ترین برنامه مسئولین استان قزوین در حوزه کاری آنها برای سال جاری چیست؟

مهمترین برنامه مسئولان استان در سال جاری/ جایگاه ضعیف تولید و اشتغال در قزوین
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین---گل‌عنبر حمزه
 مدیران سازمان‌ها و نهادها در حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی هر سال به دنبال ترسیم نقشه راهی هستند تا با رفع نواقص عملکردی خود در سال گذشته، سال جاری را با عملکردی بهتر و سازنده‌تر در مسیر توسعه استان خود قدم بردارند.
در این گزارش سعی شده در گفتگویی صمیمانه با مدیرانی که پاسخگوی سوال ما بودند به بیان برجسته‌ترین برنامه مدنظر این مسئولین در سال جاری پرداخته شود.

فریدون همتی، استاندار قزوین:
در سال جاری علاوه بر برنامه‌ها و اولویت‌های تعریف شده استان براساس چشم انداز 1404 اما 3 اولویت اصلی را در پیش گرفتیم که عبارتند از:
- برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا
-پیگیری سیاست‌ها و برنامه‌های مرتبط به نامگذاری شعار سال جدید از سوی مقام معظم رهبری و
– پیگیری و تداوم برنامه‌ها و اولویت‌های مرتبط به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی.

علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی قزوین:
در حوزه فرهنگی و پیشگیری:
گسترش فعالیت مراکز و موسسات در سال‌جاری با افزایش آگاهی و آموزش‌های لازم‌ مرتبط با حوزه پیشگیری و مداخلات آموزشی مستقیم در خصوص فرهنگ سازی افراد تحت پوشش در زمینه تاثیر پذیری از فضاهایی مجازی و آسیب‌های ناشی از آن و پیگیری جدی آموزش جوانان به منظور افزایش مهارت‌هایی ارتباطی و شکل‌پذیری شخصیت بدون مواد.
در حوزه اجتماعی:
-تمرکز بیشتر در راستای مهارت‌آموزی جمعیت تحت حمایت بالاخص زنان سرپرست خانوار در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمند سازی اجتماعی و اقتصادی آنها
-گسترش خدمات اورژانس اجتماعی در راستای شناسایی فعالیت‌ها و کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی

در حوزه توانبخشی:
-در سال آینده ساماندهی خرید تجهیزات توانبخشی و افزایش، کیفیت و کمیت ارایه خدمات توانبخشی در بخش های وابسته مثل مراکز توانبخشی خرید خدمت از بخش خصوصی و ویزیت در منزل
-جلوگیری از ورود افراد به مراکز شبانه روزی اعم از سالمندان و غیره و ساماندهی این افراد در منازل و مراکز روزانه از طریق فرهنگ سازی و بستر سازی در خانواده‌ها برای پذیرش مددجویان خود در کانون خانواده
-نظارت هر چه دقیق‌تر و منظم‌تر بر عملکرد مراکز
-افزایش دانش و توانمندی مددکاران و همکاران حوزه توانبخشی به جهت هدایت صحیح مددجویان و خانواده‌های آنها در جهت ارتقا توانمندی معلولین
-برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از آثار و توانمندی معلولین مختلف در سطح شهر
-تسهیل ورود آثار توان‌خواهان به بازار فروش و کسب درآمد از این طریق
- توسعه فعالیت تشکل‌های معلولین و سازمانهای مردم نهاد

در حوزه مشارکت‌های مردمی:
-تقویت و فعالسازی مراکز خیریه با محوریت اشتغال درسطح استان
- توسعه مشاغل خرد با تاکید بر مناطق محروم و روستایی


ابوالفضل معصومی‌فر مدیرکل صدا و سیمای قزوین:
بحت رویکرد 24 ساعته شدن پخش شبکه استانی صدا و سیما در دستور کار ما قرار دارد که برای تحقق این کار باید زیرساخت‌های لازم در حوزه فنی و پشتیبانی فراهم شود.
برای این کار برنامه ریزی لازم صورت گرفته است و امیدواریم به خوبی محقق شود ضمن اینکه تقویت و ارتقای کیفیت برنامه‌های تولیدی در حوزه رادیو و تلویزیون از دیگر برنامه‌های صدا و سیما در سال جاری است.

دکتر محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون قزوین:
بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مشکل انتقال خون استان قزوین، کمبود فضای فیزیکی است چراکه ساختمان کنونی این اداره کل، در حدود 20 سال پیش با ظرفیت 10 تخت خونگیری احداث شده است.
با توجه به گسترش مراکز بیمارستانی و افزایش عمل‌های جراحی و در نتیجه، افزایش نیاز به خون و مصرف بیمارستانی، ضرورت افزایش تخت‌های خونگیری کاملا مشهود است چنانچه سال 95 میزان نیاز بیمارستانی به خون و فرآورده‌های خونی 15 درصد افزایش داشت.
بنابراین ظرفیت 10 تخت خونگیری اهدای خون مرکز استان و 6 تخت خونگیری تاکستان پاسخگوی نیاز استانی نیست و ممکن است در سال‌های آتی دچار مشکل شویم لذا به صورت جدی در تلاشیم که تغییراتی در فضای فیزیکی ایجاد کنیم.
خوشبختانه با اقدامات انجام شده ظرفیت مرکز خونگیری شهرستان تاکستان از 6 تخت به 10 تخت افزایش یافت و برای شهر قزوین نیز در صدد هستیم که تعداد تخت‌های خونگیری را از 10 به 20 تخت افزایش دهیم.

سعید وزیری نژاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی و ورزشی قزوین:
هر سال در قزوین چند برنامه مهم برگزار می‌شود که از جمله آن برگزاری جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی است که از ابتدای سال جاری به مدت 10 روز در مجموعه سعدالسطنه اجرا شد که شامل بخش‌های مختلف در راستای احیای بازی‌های بومی و محلی و همچنین آشنایی نسل امروز با بازی‌های نسل دیروز می‌باشد.
برگزاری ویژه برنامه‌های روز قزوین به مدت یک هفته از دیگر برنامه‌هاست که برای این منظور برنامه‌های متعددی در سطح ملی، شهری و استانی تدوین کرده‌ایم.
ویژه برنامه‌های حقوق شهروندی و آموزش شهروندی به منظور ارتقای سطح فرهنگ و دانش و اطلاعات شهروندان قزوینی از جمله برنامه‌های اصلی ماست ضمن اینکه برنامه‌های مشارکتی و حمایتی فراوانی با سایر دستگاه‌ها در حوزه مسائل دینی به منظور تقویت هویت دینی و تقویت هویت انقلابی برگزار می‌شود همچنین ویژه برنامه‌های دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هاست که در 40 مرکز فرهنگی و ورزشی سازمان در طی سال خدمات لازم را ارائه می‌دهند.

علی هوشمند رییس حوزه هنری:
حوزه هنری قزوین مجموعه‌ای از اهداف و رسالت را در حوزه‌ هنرهای هفتگانه به ویژه در حوزه ادبیات پایداری مدنظر دارد که در این راستا برنامه‌ریزی کرده و سعی خواهیم کرد که همه آنها را محقق کنیم.

اکبر اسکندری‌نژاد، مدیرکل ارشاد قزوین:

مهمترین شاکله اداره فرهنگ، پشتیبانی، سیاست‌گذاری و نظارت است و سال گذشته خوشبختانه هیچ برنامه‌ای نبود که از سوی انجمن‌های هنری پیشنهاد شد اما تعطیل بماند و تلاش کردیم که حدالمقدور برنامه‌ها برگزار شوند لذا کارنامه قابل قبولی در این عرصه داشتیم و امیدواریم با رشد قابل قبولی همین برنامه‌ها را در سال جاری ادامه دهیم.

علی عسگر جوانبخت مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان:
استانداردسازی گرمایشی۱۰۰۰ کلاس درس، تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مدارس استان و تجهیز هنرستان‌های سطح استان که شامل ۶ هنرستان در ۶ شهرستان می‌باشد و برای اینکار بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه می‌شود از مهمترین برنامه‌های سال جاری است.

حجت الاسلام غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان:

سال جاری در حوزه توسعه فعالیت‌های فرهنگی، بهره‌وری موقوفات و همچنین توسعه و احیای موقوفاتی که اکنون به صورت غیرقابل استفاده و یا مخروبه هستند؛ به شکل جدی برنامه داریم.

رویا اسماعیلی مدییرکل امور کتابخانه‌های عمومی:
گسترش فرهنگ کتاب خوانی و ایجاد کتابخانه در مناطق محروم به منظور دسترسی آسان برای همه مخاطبان به ویژه خانم‌های خانه‌دار و دانش‌آموزان بی‌بضاعت از مهم‌ترین برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی در سال جاری است که در این زمینه اقدام‌های مناسبی شکل گرفته است همچنین در تلاشیم تا با اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی قدم‌های محکمی در جهت تحقق منویات رهبری در راستای مقابله با تهاجمات فرهنگی برداریم.

محمدرضا هادی‌پور، مدیرعامل کانون معلولان توانای قزوین:
کانون توانا فقط یک مجموعه با یک هدف خاص نیست بلکه مجموعه‌ای است که با داشتن واحدهای متنوع، اهداف متفاوتی را دنبال می‌کند.
شاید ناروا نباشد اگر بگوییم این مجموعه چندین سازمان است که در دل یک سازمان فعالیت می‌کند.
کانون معلولین در حوزه‌های توانمندسازی، آموزش، درمان، ورزش، اشتغال، صنایع دستی و رسانه فعالیت دارد و می‌توان گفت در هر یک از این حوزه‌ها هدف معینی را دنبال می‌کند اما به‌طور کلی تلاش برای "تسریع در تصویب قانون جامع حمایت از معلولان" از طریق ایجاد اتحاد بین تشکل‌های معلولانِ سراسر کشور، مهم‌ترین هدف کانون توانا برای سال جاری است.

سرهنگ مهدی طاهرخانی، مدیرکل حفظ آثار قزوین: 
-تلاش برای تحقق فرمايشات مقام معظم رهبري در خصوص حفظ آثار دفاع مقدس
-ساخت مركز فرهنگي دفاع مقدس و چاپ و مستندسازي كتاب حوزه دفاع مقدس و هنري و سينمايي از جمله اولویت‌های سال 96 خواهد بود.


احمد هجرانفر مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین:
-جذب 220 میلیارد ریال مشارکت بخش خصوصی برای احداث تصفیه‌خانه فاضلاب محمودآباد
-اجرای طرح آبرسانی از ناحیه شرق قزوین با ظرفیت تولید آب به میزان 640 لیتر بر ثانیه با مبلغ بالغ بر 36 میلیارد تومان که مشکل کمبود آب قزوین را برای 5سال مرتفع می‌کند که این طرح بعد 7 سال انتظار، از مصوبات سفر ریاست جمهوری بود.

سعید بهادیوند چگینی مدیر عامل شرکت توزیع برق قزوین:
-بهره‌برداری و بارگیری از پست‌های ۶۳/۲۰ کیلو ولت پونک، البرز۵، کاسپین و خرمدشت کاهش تلفات شبکه
_کاهش نرخ انرژی توزیع نشده و خاموشی‌های شبکه و توسعه اکیپ‌های خط گرم

اسماعیل بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز قزوین:
مهم‌ترین اولویت اداره گاز استان در سال جاری تلاش برای متصل کردن 130 روستای باقیمانده استان به گاز طبیعی است که امیدواریم تا پایان سال تحقق یابد.

محمدعلی حضرتی‌ها مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان در برنامه‌های کوتاه مدت از مهم‌ترین اهداف اداره میراث گردشگری استان بوده است سال جاری نیز افتتاح 4 هتل شامل 2 هتل 4 ستاره و دو هتل آپارتمان 30 واحده و 17 واحده را با مشارکت بخش خصوصی خواهیم داشت.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:
احداث سالن ورزشی حضرت فاطمه زهرا(س) یانس‌آباد و همچنین سایر پروژه‌های مربوط به اردوگاه یانس آباد همچون ساخت سالن آمفی تئاتر و تجهیز سوییت‌های خوابگاهی با اعتبارات سفر ریاست جمهوری ابلاغ از جمله پروژه‌های در حال انجام است.
ساخت مجموعه ورزشی شهید رجایی جنب اداره کل آموزش و پروش استان که در حال اجرا است این پروژه با ۸ سال وقفه مواجه شده بود که خوشبختانه ساخت این پروژه در سال جاری مجدد از سر گرفته شد.
راه اندازی و تجهیز سالن همایش ۴۰۰ نفره در اداره آموزش و پرورش و احداث ساختمان جدید این اداره‌کل به مساحت ۵ هزار مترمربع در پونک از مهم‌ترین پروژه‌های سال جاری است که مقدمات آن فراهم شده است‌.

حجت الاسلام نعمت‌اللهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین: 
با امضای تفاهم نامه‌ای بین وزارت کشور و سازمان تبلیغات اسلامی، امسال قزوین به همراه دو استان همدان و زنجان به عنوان پایلوت برنامه‌ای تحت عنوان "پایگاه فرهنگی" شناسایی شده که بر محوریت تبلیغ روحاینت برنامه‌ریزی و در حال اجراست.
در این طرح طلاب آموزش دیده در 16 نقطه شناسایی شده قزوین مستقر می‌شوند و با همکاری بهزیستی و کمیته امداد و دیگر موسسه‌ها به یاری خانواده‌های آسیب دیده می‌پردازند.
اجرای این طرح یک ساله است و تا پایان سال ادامه خواهد داشت و برای مخاطبان آن محدوده سنی خاصی وجود ندارد؛ اما بیشتر تمرکز آن بر روی نوجوانان و جوانان است.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

یاور / ۱۲ تیر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

اگر مسئولان محترم قزوینی کار کردن تولید و لشتغال بشه چرا ماها اینقدر بی کاریم؟؟؟؟ چرا کارخونه ها اینقدر وضعیتش خرابه؟ چرا حقوق عقب افتاده داریم؟
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان