۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین حوزه‌های علمیه جای کسانی است که غیرت اسلامی دارند/ درهای نفوذ حوزه‌ بسته شود
کد خبر: ۲۵۴۶۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۳ ساعت: ۱۴:۴ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

حوزه‌های علمیه جای کسانی است که غیرت اسلامی دارند/ درهای نفوذ حوزه‌ بسته شود

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر بسته شدن درهای نفوذ و نفاق در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: همانگونه که باید درهای آزاداندیشی و مناظره در حوزه‌های علمیه باز باشد، درهای نفوذ و نفاق باید بسته بماند.

حوزه‌های علمیه جای کسانی است که غیرت اسلامی دارند/ درهای نفوذ حوزه‌ بسته شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین پیش از ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه هیأت امنای حوزه علمیه خواهران شهر قزوین اظهار کرد: موفقیت هر سازمان و سیستمی نیازمند همراهی و هماهنگی اعضای آن با اهداف و چشم اندازهای آن سازمان و سیستم است و این معنا باید در حوزه علمیه با جدیت دنبال شود.

وی تصریح کرد: تمام بخش‌های حوزه علمیه، اعم از اساتید، مدیران و طلاب باید در راستای اهداف و چشم انداز حوزه علمیه حرکت کنند و حوزه را برای رسیدن به اهداف و چشم اندازهای ترسیم شده، یاری کنند.

برخی در حوزه‌های علمیه با ظلم‌ستیزی و حمایت از مردم مظلوم منطقه مخالفت می‌کنند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین ظلم‌ستیزی و حمایت از مسلمانان را یکی از رسالت‌های اصلی حوزه‌های علمیه برشمرد و تأکید کرد: تمام ارکان حوزه علمیه باید در مقابل ظلم‌هایی که در منطقه علیه مردم مظلوم و مسلمان صورت می‌گیرد، موضع جدی و محکمی داشته باشند.

امام جمعه قزوین یادآور شد: متأسفانه بعضاً مشاهده می‌کنیم برخی نه تنها علیه ظلم‌هایی که به مردم مظلوم و بی دفاع کشورهایی نظیر یمن تحمیل می‌شود، موضعی اتخاذ نمی‌کنند، بلکه با اینکار مخالفت هم می‌کنند.

وی افزود: نباید کسانی که غیرت دینی و اسلامی نداشته و در مقابل منافقان حساسیت ندارند، حمایت و تقویت شوند و همه بدانیم که تقویت چنین جریان‌هایی در حوزه، حرام است.

دشمنان بیرونی و داخلی اسلام و انقلاب با قدرت برای اهداف خود تلاش می‌کنند

رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: با همه وجود دریافته‌ایم که دشمنان بیرونی و داخلی اسلام و انقلاب با قدرت و جدیت برای اهداف خود تلاش می‌کنند و نیروهایشان را در همه بخش‌ها نفوذ می‌دهند و هیچگاه نباید با این جریان ساده لوحانه برخورد شود.

عابدینی عنوان کرد: نباید این طور تصور شود، سخنانی که بعضاً برخی از اساتید در کلاس‌های درس علیه دین، اسلام و انقلاب می‌زنند به صورت اتفاقی صورت گرفته، و یا اختلاف سلیقه است بلکه این اقدامات قطعه‌ای از یک پازل از پیش طراحی شده است و بی هدف صورت نمیگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: استکبار جهانی، منافقان سابق که امروز نقش محارب را دارند و منافقانِ امروز که راه آن‌ها را می‌روند، دست در دست هم دارند و بی بصیرتی است که این‌ها را جدای از هم بدانیم.

جدیت در برپایی کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه‌های‌ علمیه
نماینده ولی فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از سخنان خود، آزاد اندیشی را یکی از رسالت‌های جدی حوزه‌های علمیه معرفی کرد و افزود: علی‌رغم تمام جدیتی که در مقوله انقلابی‌گری داریم، باید آزاد اندیشی در حوزه‌های علمیه با جدیت مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه آزاد اندیشی رسم دیرین حوزه‌های علمیه بوده و باید بماند، ادامه داد: باید موضوع مناظره در حوزه‌های علمیه با جدیت دنبال شود و حتی معاندترین و مخالف‌ترین افراد طرف مناظره قرار گیرند و از این منظر محدودیتی وجود نداشته باشد.

وی با تأکید بر بسته شدن درهای نفوذ و نفاق در حوزه‌های علمیه، اظهار کرد: همانگونه که باید درهای آزاداندیشی و مناظره در حوزه‌های علمیه باز باشد، درهای نفوذ و نفاق باید بسته بماند.

انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه مطالبه جدی رهبری است
رئیس شورای عالی حوزه علمیه استان قزوین بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی محسوب می‌شود و قرآنی بودن از مصادیق اصلی آن است.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: انقلابی بودن به این معناست که مبانی دینی، اسلامی، قرآنی و آرمان‌های امام راحل (ره) اصل قرار بگیرد و اساس اندیشه در حوزه‌های علمیه را تشکیل بدهد.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان