۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فروش ماهی‌ زینتی در هیچ فصلی راکد نیست/ برای ۶ نفر اشتغال‌زایی کردم
کد خبر: ۲۵۴۵۶۵ نویسنده: علی یعقوبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۳ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

کارآفرین قزوینی:

فروش ماهی‌ زینتی در هیچ فصلی راکد نیست/ برای ۶ نفر اشتغال‌زایی کردم

کارآفرین قزوینی بیان کرد: فر پرورش ماهی‌های زینتی شغلی است که درآمد مناسبی دارد؛ اما مردم تنها در برخی از ماه‌های سال از آن استقبال می‌کنند و ما باید براساس بازده آن در بازار برنامه ریزی و اقدام به پرورش ماهی کنیم تا به مشکل برنخوریم.

فروش ماهی‌ زینتی در هیچ فصلی راکد نیست/ برای ۶ نفر اشتغال‌زایی کردم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ علی یعقوبی کارآفرین قزوینی است که حدود سه سال پیش در شهر اقبالیه استخر پرورش ماهی‌ را تاسیس و برای 6 نفر اشتغالزایی کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ با اشاره به اینکه پرورش ماهی‌ زینتی جز مشاغل خانگی محسوب می‌شود؛ بیان کرد: به دلیل اینکه پرورش ماهی زینتی جز مشاغل خانگی به حساب می‌آید و برای شروع کار نیاز به سرمایه زیادی نداشت؛ اقدام به تاسیس یک استخر پرورش ماهی کردم.

این پرورش دهنده افزود: پرورش ماهی‌های زینتی شغلی است که درآمد مناسبی دارد؛ اما مردم تنها در برخی از ماه‌های سال از آن استقبال می‌کنند و ما باید براساس بازده آن در بازار برنامه ریزی و اقدام به پرورش ماهی کنیم تا به مشکل برنخوریم.

وی با بیان اینکه فروش ماهی‌های زینتی در هیچ یک از فصل ‌های سال راکد نیست، تاکید کرد: قزوین یکی از بزرگترین قطب‌های پرورش ماهی زینتی در خاورمیانه است و میزان تولید ماهی‌های زینتی در قزوین نسبت به سایر نقاط کشور بسیار بالاست.

این کارآفرین ادامه داد: با وجود بازدهی‌های بالای این شغل تا 5 سال اول نباید به آن به عنوان یک شغل اصلی نگاه کرد؛ این شغل مانند سایر شغل‌ها مشکلات و سختی‌های خودش را دارد.

وی اضافه کرد: در پرورش ماهی، ماهی‌ها به بیماری‌های ناشناخته‌ای دچار می‌شوند که دلایل بسیاری از آنها مشخص نمی‌شود؛ اما اگر پرورش دهندگان پشتکار پیشه کنند، تمام سختی‌های این شغل برای آنها بسیار شیرین خواهد بود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان