۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ضعف یک کشور است که وزیر امور خارجه اش همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند/ حداقلی ترین اعتراض عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین بود
کد خبر: ۲۵۴۵۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۳ ساعت: ۹:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس بنیاد هابیلیان مطرح کرد؛

ضعف یک کشور است که وزیر امور خارجه اش همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند/ حداقلی ترین اعتراض عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین بود

رئیس بنیاد هابیلیان گفت: ضعف یک کشور است که سیاستمدار آن در امور خارجه همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند و حداقلی ترین اعتراض ایران می توانست عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین باشد.

ضعف یک کشور است که وزیر امور خارجه اش همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند/ حداقلی ترین اعتراض عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین بود
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،سیدمحمد جواد هاشمی نژاد، رئیس بنیاد هابیلیان  در خصوص نشست اخیر منافقین در پاریس و حضور همزمان آقای ظریف در پاریس اظهار داشت: این نشست هرساله توسط منافقین برگزار می شود و در این میان دولت فرانسه هر ساله تمهیداتی را برای آنها فراهم کرده و امکاناتی را در اختیار آنها قرار می دهد.

 

وی با بیان اینکه چند سال است که منافقین با همکاری دولت فرانسه در همین مقطه نشست سالانه خود را برگزار می کنند عنوان کرد: بهتر این بود که اگر برنامه ریزی برای سفر به فرانسه از سوی وزیر امور خارجه وجود داشت این سفر به نشانه اعتراض باید لغو می شد چرا که این گرد همایی موضوع پیش بینی نشده ای نبود و از ماه ها قبل منافقین این نشست را اعلام کرده بودند.

 

رئیس بنیاد هابیلیان در ادامه گفت: آقای ظریف ظاهرا اعتراضاتی داشتند و پاسخ هایی هم گرفتند اما بهتر است به صورت جدی تر راجع به این موضوع فکری بشود چرا که دولت فرانسه امکانات و تمهیداتی را برای نشست های این گروهک تروریستی فراهم می کند.

 

هاشمی در ادامه افزود: وقتی به فرانسه اعتراض می شود، آنها می گویند که موضع ما با آنها یکی نبوده و با گروه تروریستی منافقین ارتباطی نداریم اما باید پرسید چگونه است که وقتی یک گروهی با حضور تعدادی از سیاستمدران بازنشسته آمریکایی و افرادی مانند ترکی فیصل در فرانسه جمع می شوند و درباره سرنگونی ایران که یک دولت مستقل و قانونی است صحبت می کنند اما فرانسه می گوید ارتباطی با آنها ندارد.

 

وی همچنین تصریح کرد: مسائلی در فرانسه مطرح شد که تمامیت ارضی و استقلال کشور ما را زیر سوال برد به عنوان مثال آنها برای خودشان مطرح می کنند نباید اجازه بدهند که امسال جمهوری اسلامی ایران 40 ساله شود؛ آنها برای ساقط کردن دولت مردمی ایران جمع شده و برنامه ریزی می کنند اما جالب است دولت فرانسه با همه تمهیداتی که برای آنها فراهم می کند در جواب اعتراض ایران می گوید ما به منافقین ارتباطی نداریم.

 

رئیس بنیاد هابیلیان با تاکید بر یانکه نشست منافقین یک میتینگ ساده نیست عنوان کرد: گروهکی که این نشست را برگزار می کند سابقه ترور مستقیم 17 هزار نفر در کشور ما را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده است؛ فرانسوی ها و آمریکایی ها هم سابقه نا مبارکی از کشتار مردم بیگناه را در کارنامه خود دارند و امکان ندارد بدون نظارت های امنیتی چنین میتینگ های سیاسی برگزار شود.

 

هاشمی عنوان داشت: اگر یک دولت مستقل بخواهد در دنیا چنین میتینگی را علیه دولت مستقل دیگر برگزار کند چنین اجازه ای به آن نمی دهند اما شاهد هستیم یک گروهک چنین مراسمی را برگزار کرده و مهمانان ویژه ای از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می کنند به خصوص تندرو های آمریکایی و حامیان اسرائیل که همگی در آن حاضر می شوند.

 

وی تصریح کرد: ضعف یک کشور است که سیاستمدار آن در امور خارجه همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند و حداقلی ترین اعتراض ایران می توانست عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین باشد.

 

رئیس بنیاد هابیلیان در ادامه با اشاره به اعتراضات این بنیاد نسبت به میتینگ های منافقین در فرانسه گفت: پاسخی که فرانسه به ما می دهد این است که حضور منافقین در کشورشان به دولت فرانسه ارتباطی ندارد؛ دولت فرانسه اذعان دارد که منافقین یک گروهک تروریستی هستند که البته این یک تناقض بزرگ در رفتار و عمل آنهاست.

 

هاشمی با بیان اینکه نباید مسئولان در وزارت خارجه به سادگی از کنار چنین موضوع مهمی عبور کنند گفت: باید اعتراضات ایران نسبت به منافقین به دولت فرانسه از سطح معمولی و ساده خارج شده و وارد فاز جدیدتری بشود، کارهای روتین و اعتراضات ساده مانند احضار سفیر و از این دست مسائل برای موضوعات ساده تر انجام می شود اما برای چننی مساله مهمی که استقلال کشور ما را در یک کشور زیر سوال می برند باید اقدامات جدی تری انجام بگیرد.

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان