۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین جزئیات حمله هکری اخیر به بعضی سایت‌های ایرانی
کد خبر: ۲۵۴۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۲ ساعت: ۹:۳۱ ↗ لینک کوتاه

معاون وزیر ارتباطات تشریح کرد:

جزئیات حمله هکری اخیر به بعضی سایت‌های ایرانی

معاون وزیر ارتباطات درباره حملات اخیر هکری به برخی سایت‌های ایرانی گفت: این حملات اگر از نوع منع سرویس بود، در لایه ارتباط اینترنت با شبکه ملی اطلاعات دفع می‌شد که حملات اخیر از نوع دیفیس‌کردن بوده است.

جزئیات حمله هکری اخیر به بعضی سایت‌های ایرانی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ،محمدجواد آذری جهرمی ، درباره اخباری مبنی بر  حملات هکری به برخی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی که در مواردی تصویر داعش روی آنها اعمال شده و منتسب به گروه داعش می‌شود، گفت: به لحاظ تعریف شبکه ملی اطلاعات اگر سایتی مورد حمله منع سرویس از انواع داس و دیداس آتش قرار بگیرد برای ارتباط اینترنت با شبکه ملی اطلاعات این حمله را دفع می‌کنیم و برای این کار سپر دفاعی گذاشته‌ایم و از حملات منع سرویس جلوگیری می‌کنیم.


وی ادامه داد: حمله اخیر از نوع منع سرویس نبوده بلکه از نوع دیفیس‌کردن بوده است که متولی سایت احتمالاً به روزرسانی‌ها را انجام نداده یا مشکلی در پیکره امنیتی آن سیستم‌ها وجود داشته است که مسئولیت این موضوعات با دایرکنندگان سایت‌ها است. 

جهرمی خاطرنشان کرد:‌در این موارد اگر متولیان سایت‌های مورد حمله از بخش امنیتی سازمان فناوری اطلاعات درخواست کمک کنند این بخش به سرعت وارد عمل می‌شود و کمک خواهد کرد.

وی تأکید کرد: بنابر این در حمله‌های اخیر و از نوع دیفیس‌کردن  وزارت ارتباطات نقش حمایتی دارد اما در حمله‌های منع سرویس نقش مستقیم را داراست. 



انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان