۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین نرخ مشارکت اقتصادی در استان کاهش یافته است
کد خبر: ۲۵۴۳۲۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۲ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

معاون اشتغال اداره کار قزوین:

نرخ مشارکت اقتصادی در استان کاهش یافته است

معاون اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در آبیک ۱.۸ است، اضافه کرد: با توجه به آمار ارائه شده در طی ۵ سال ۱۶۹۲ نفر به جمعیت شهرستان آبیک اضافه شده است.

نرخ مشارکت اقتصادی در استان کاهش یافته است
به گزارش سرویس اقتصادی صبح قزوین ؛ جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه شهرستان آبیک با حضور ناصر شفیع آبادی معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، علی رحمانی فرماندار آبیک و مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان در سالن جلسات فرمانداری آبیک برگزار شد.

ناصر شفیع آبادی، معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این جلسه اظهار کرد: در آمار نرخ بیکاری و اشتغال وضعیت بازار کار با توجه به جمعیت هر شهر بررسی می‌شود.

وی افزود: طبق آمار نفوس مسکن کشور در سال ۹۰ جمعیت شهرستان آبیک ۹۲ هزار ۸۴۴ نفر و همچنین ۹۴ هزار و ۵۳۶ نفر در سال ۹۵ اعلام شده است.

معاون اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت در آبیک ۱.۸ است، اضافه کرد: با توجه به آمار ارائه شده در طی ۵ سال ۱۶۹۲ نفر به جمعیت شهرستان آبیک اضافه شده است.
شفیع آبادی تصریح کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری برای افزایش جمعیت کشور این امر در شهرستان آبیک نسبت به دیگر شهرستان ها تحقق و روند خوبی داشته است.

وی همچنین اعلام کرد: با توجه به آمار جمعیت تعداد مردان ۱.۱ و تعداد زنان ۰/۴۰ صدم درصد افزایش یافته است.

این مسئول بیان کرد: در کل استان قزوین ۶ درصد شاهد نرخ رشد بودیم که با توجه به آمار سال ۹۰ تعداد ۷۲ هزار نفر تغییر جمعیتی در استان رقم خورده است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری و مشارکت اقتصادی دو شاخصه اصلی تصمیم گیری برای موضوعات اساسی کشور است، عنوان کرد: نرخ بیکاری سال 94 در کشور 11 درصد و در سال۹۵، 12.4 درصد اعلام شده است که این نرخ در استان قزوین در سال 94، 11.7 و در سال ۹۵، 11.6 درصد بوده است.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کار و رفاه اجتماعی استان با بیان اینکه ۱ دهم درصد نرخ بیکاری در استان کاهش پیدا کرده است، اعلام کرد: نرخ رشد اقتصادی سال ۹۴ کشور 38.02 درصد و در استان قزوین 40.2 درصد بوده است.

وی افزود: در سال ۹۵ نرخ رشد اقتصادی کشور افزایش و در استان کاهش پیدا کرده است که این تفاوت آماری قابل تامل و بررسی است.

شفیع آبادی در پایان با اشاره به پیش بینی تعهد اشتغال دستگاه‌های اجرایی خاطر نشان کرد: با توجه به سند توسعه اشتغال استان‌ها معیار تعهد دستگاه‌ها اجرایی برای ایجاد اشتغال هر استان و شهرستان ارزش افزوده آخرین سال استخراج شده است که در سال ۹۳ ارزش افزوده توسط سازمان مدیریت برنامه کشور استخراج شده است.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان