۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایش "ضلع سوم" در رادیو قزوین پخش می‌شود
کد خبر: ۲۵۴۱۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۱ ساعت: ۱۱:۴۸ ↗ لینک کوتاه

با نگاهی به زندگی پیشکسوت کشتی؛

نمایش "ضلع سوم" در رادیو قزوین پخش می‌شود

با نگاهی به زندگی پیشکسوت کشتی نمایش رادیویی "ضلع سوم" در رادیو قزوین پخش می‌شود.

نمایش "ضلع سوم" در رادیو قزوین پخش می‌شود
به گزارش خبرنگار ورزشی صبح قزوین ؛ رادیو قزوین در نمایش «ضلع سوم» نگاهی اجمالی به زندگی پیشکسوت کشتی قزوین «شعبان بابا اولادی» می‌اندازد.

این نمایش با هدف پاسداشت اهتمام و اقتدار زنده یاد شعبان بابا اولادی در عرصه ورزش کشتی کشور در رادیو قزوین تولید می شود که از نگاهی متفاوت به زندگی وی می‌پردازد.

در این نمایش ساعات پایانی عمر زنده یاد شعبان بابا اولادی و تبحر و توان وی در اجرای فن درخت کن روی حریف فنلاندی اش (تونی ژاسکاری) در مسابقات جهانی 1956 تهران مرور می‌شود؛ که این صحنه مدت‌ها بعنوان برترین صحنه ی ورزشی کشور در نشریات و رسانه‌های آن زمان منتشر شده و قاسم فارسی نخستین عکاس ورزشی کشور هم این صحنه را با هنرمندی و مهارت خود شکار کرده بود.

نمایش «ضلع سوم» نگاهی هم به روحیه ی فتوت و جوانمردی در ورزشکاران بویژه پیشکسوتان دارد که بعنوان الگویی برای ورزشکاران نسل امروز محسوب می‌شوند.

زنده یاد شعبان بابا اولادی، تونی ژاسکاری و قاسم فارسی سه ضلع این نمایش را تشکیل می‌دهند که صحنه ای بی بدیل را در عرصه ی کشتی جهان خلق می‌کنند.

نمایش رادیویی «ضلع سوم» به تهیه کنندگی ابراهیم طاهری کیا به مدت 30 دقیقه در رادیو قزوین تهیه و تولید می‌شود.

شعبان بابااولادی فروردین ۱۳۱۰ در قزوین متولد شد و از شاگردان زنده یاد حبیب اله بلور بود که ورزش کشتی را از سن ۸ سالگی و با حضور در زورخانه آغاز نموده بود.

وی از معدود کشتی گیران ایران بود که در سه رشته فرنگی، آزاد و پهلوانی فعالیت می‌کرد و در هر سه رشته موفق به کسب عنوان طلای کشور شده بود.

زنده یاد شعبان بابااولادی در ۲۲ فروردین ۱۳۹۰ بر اثر کهولت سن و بیماری در سن ۸۰ سالگی دارفانی را وداع گفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان