۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مجلس درباره امتحانات نهایی به وزیر آموزش‌وپرورش نامه نوشت
کد خبر: ۲۵۴۱۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۱ ساعت: ۸:۵۳ ↗ لینک کوتاه

زاهدی خبر داد:

مجلس درباره امتحانات نهایی به وزیر آموزش‌وپرورش نامه نوشت

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه حتی یک مورد گزارش مستند درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به ما ارائه نشده است، گفت: نمی‌توان به این آسانی امنیت برگزاری امتحانات نهایی را زیر سوال برد.

مجلس درباره امتحانات نهایی به وزیر آموزش‌وپرورش نامه نوشت
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ،محمد مهدی زاهدی در رابطه با لو رفتن سوالات امتحانات نهایی اظهار کرد: تا این لحظه از تمام افرادی که مدعی خرید و فروش سوالات امتحانات نهایی در فضای مجازی بودند، خواهش کردیم تا گزارش‌های مستند خود را به کمیسیون آموزش مجلس ارائه کنند اما حتی در یک مورد هم به ما مدارک مستند ارائه نکردند.

وی افزود: پلیس فتا در یک مورد افرادی را شناسایی کرده است که در جنوب کشور  10 دقیقه قبل از برگزاری امتحانات نهایی سوالات را در فضای مجازی منتشر کرده‌اندو این افراد بازداشت شده‌اند همچنین در زمانی که سوالات را منتشر کرده‌اند یعنی 10 دقیقه قبل از برگزاری امتحان، امکان سوءاستفاده وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:‌ نمی‌توان به این آسانی امنیت برگزاری امتحانات نهایی را زیر سوال برد، برخی افراد با فضاسازی در فضای مجازی تلاش می‌کنند تا به امنیت امتحانات نهایی خدشه وارد کنند در حالیکه امنیت سوالات تأیید شده است و نمی‌توان با این مسائل موجب نگرانی خانواده‌ها و دانش‌آموزان شد.

زاهدی با اشاره به اینکه امتحانات استاندارد باید جایگزین کنکور شود، عنوان کرد: عده‌ای نگران حذف کنکور هستند بنابراین تلاش دارند تا امنیت برگزاری امتحانات نهایی را زیر سوال ببرند از سوی دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نامه‌ای را در رابطه با افزایش سطح امنیت برگزاری امتحانات به وزیر آموزش‌وپرورش نوشته است تا امنیت سوالات از زمان طراحی و ارسال به استان‌ها در یک قرنطینه خاص باشد که جای هیچ شک و شبهه‌ای نباشد.

انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان