۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ظرفیت سیلوهای استان به ۴۱۰ هزارتن رسید
کد خبر: ۲۵۳۹۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱۰ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس جهاد کشاورزی قزوین:

ظرفیت سیلوهای استان به ۴۱۰ هزارتن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از افزایش ۱۱۰ هزار تنی ظرفیت سیلوهای استاندارد ذخیره گندم و غلات استان تا پایان سال جاری خبر داد.

ظرفیت سیلوهای استان به ۴۱۰ هزارتن رسید
علی اکبر متقی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: هم اکنون ظرفیت ذخیره سازی گندم استان 300 هزار تن است ،که با بهره برداری از سیلو های جدید این میزان ظرفیت به 410 هزار تن افزایش خواهد یافت.

رئیس جهاد کشاورزی قزوین تصریح کرد: در راستای افزایش ظرفیت سیلوهای ذخیره سازی گندم و غلات در سال جاری؛ مجوز تاسیس 4 واحد سیلوی ذخیره غلات به ظرفیت 110 هزار تن در شهرستان‌های آبیک و البرز و تاکستان صادر شده است.

وی میزان سرمایه گذاری ثابت طرح احداث سیلو در این 4 واحد را 180 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: فاز اول سیلوی شرکت شمس آذر به ظرفیت 15 هزار تن در اول تیر ماه سالجاری به بهره برداری رسیده است.

متقی فرد اضافه کرد: فاز دوم این شرکت به ظرفیت 15 هزار تن نیز تا پایان تیرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

این مسئول با اشاره به مراحل ساخت و احداث سیلوی ذخیره سازی گندم شرکت زرین دانه مسعود در روستای کوچار شهرستان البرز خاطرنشان کرد: فاز اول سیلوی این واحد به ظرفیت 10 هزارتن به بهره برداری رسیده و فاز دوم نیز به ظرفیت 20 هزار تن تا پایان مردادماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

وی تاکید کرد: همچنین پروژه احداث دو واحد سیلوی ذخیره سازی متعلق به شرکت کیمیا خوشه حصار به ظرفیت 30 هزار تن در شهرستان آبیک و شرکت آرد فرد تاکستان به ظرفیت 20 هزار تن در شهرستان تاکستان نیز تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد.

به گفته این مسئول با بهره برداری از این 4 سیلو ظرفیت ذخیره سازی استاندارد و بهداشتی گندم و غلات استان به 410 هزار تن افزایش خواهد یافت.

متقی فرد افزود: با بهره برداری از این واحدها ضمن اطمینان خاطر از ذخیره سازی گندم تولیدی استان، زمینه اشتغال 40 نفر در منطقه فراهم خواهد شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان