۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین اگر ما عراقی‌ها را کمک نمی‌کردیم، بغداد از سوی داعش اشغال می‌شد
کد خبر: ۲۵۳۸۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۹ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

علی لاریجانی در گفتگو با سی‌ان‌ان؛

اگر ما عراقی‌ها را کمک نمی‌کردیم، بغداد از سوی داعش اشغال می‌شد

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، اظهار داشت این کمک ایران بود که داعش هم‌اکنون آخرین نفس‌های خود را در عراق و سوریه می‌کشد.

اگر ما عراقی‌ها را کمک نمی‌کردیم، بغداد از سوی داعش اشغال می‌شد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین  به نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، ضمن انتقاد از قانونمنع مسافرت شهروندان شش کشور مسلمان به آمریکا خطاب به مقامات آمریکایی گفت تروریسم باید در منبع و خاستگاه خود نابود شود.

علی لاریجانی در گفتگویی اختصاصی با شبکه سی‌ان‌ان از منع مسافرت ایرانی ها به آمریکا انتقاد کرد و گفت: من درباره این موضوع پیش از این سخن گفته ام. بسیاری از ایرانیان در آمریکا زندگی می کنند و تحصیل می کنند و تجارت دارند،‌ کدام یک از آنها در حوادث تروریستی شرکت داشته است؟

وی در ادامه با ذکر این نکته که تروریست ها به ندرت با گذرنامه و از طریق مجاری قانونی وارد آمریکا می شوند بر این تاکید کرد که «رئیس جمهور ترامپ و مقامات آمریکایی از این موضوع آگاهی دارند. تروریسم باید در منبع و خاستگاه خود شکست بخورد. منابع تروریست ها کجاست؟ آنها کجا هستند؟»

وی همچنین به سابقه ایران در مبارزه با تروریسم اشاره کرد و گفت «اگر ما عراقی ها را کمک نمی کردیم،‌ بغداد از سوی داعش اشغال می شد. این کمک ایران بود که داعش هم اکنون آخرین نفس های خود را در عراق و سوریه می کشد».

لاریجانی همچنین به بحران قطر و کشورهای عربی پرداخت و گفت «آیا این منطقی است؟ ‌آیا این پختگی است که یک کشور به یک کشور دیگر دیکته کند و بگوید "تو باید آن طوری رفتار کنی که من می گویم؟ تو باید روابط خود برای مثال با ایران قطع کنی؟" من باور ندارم که سعودی ها وزنه ای باشند تا بخواهند چنین حرف هایی را به دیگران -به ویژه قطر- بگویند».

 

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان