۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین ساخت ۸۵ خانه عالم در استان/ خلاقیتی در برگزاری نمایشگاه قرآن صورت نگرفت
کد خبر: ۲۵۳۷۰۹ نویسنده: حجت السلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۸ ساعت: ۱۱:۴۲ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد

ساخت ۸۵ خانه عالم در استان/ خلاقیتی در برگزاری نمایشگاه قرآن صورت نگرفت

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: خانه‌های عالم با هدف رفع نیاز افرادی که در مناطق دور افتاده و فاقد روحانی زندگی می‌کنند، ایجاد شدند و اکنون حدود ۸۵ خانه عالم در استان ساخته شده است.

ساخت ۸۵ خانه عالم در استان/ خلاقیتی در برگزاری نمایشگاه قرآن صورت نگرفت
حجت السلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ درباره برگزاری نمایشگاه قرآن در ماه رمضان اظهار کرد: نمایشگاه قرآن در سال‌های گذشته با استقبال بی نظیر مردم مواجه بود و سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری آن نقش موثری داشت.

وی افزود: اما همزمان با تغییرات مدیریتی در روند فعالیت سازمان تبلیغات، نمایشگاه قرآن برای سه سال تعطیل شد؛ اما اگر این مدیریت تداوم داشت امسال هم مانند سال‌های پیش این نمایشگاه با استقبال مردم همراه بود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: با وجود 180 موسسه قرآنی فعال در استان، سازمان ارشاد هیچگونه همکاری با این موسسه‌های قرانی برای برگزاری نمایشگاه قرآن انجام نداد و بخش اعظم مشکلات ایجاد شده به دلیل کم کاری های اداره ارشاد است.

وی اذعان کرد: یکی از دلایل عدم استقبال مردم از نمایشگاه قرآن این است؛ که هیچ گونه نوآوری و خلاقیتی برای برگزاری این نمایشگاه به کار نرفته است در صورتی که برگزاری این نمایشگاه نیازمند برنامه ریزی، تبلیغات و استفاده بیشتر از ظرفیت‌های استانی بود.

این مسئول فرهنگی ابراز کرد: برنامه‌هایی که در ماه مبارک رمضان انجام شد عبارت بود از اعزام مبلغان دینی به مناطق مختلف استان با بیش از 25 توصیه تبلیغی مهم انجام گرفت.

شورای عالی نظارت بر ساخت و ساز مساجد نداریم
وی اضافه کرد: غبارروبی مساجد با همکاری سازمان اوقاف، هیأت امنا، خادمین و ائمه جماعات در دهه سوم ماه شعبان انجام شد و مساجد برای حضور مهمانان خدا در ماه رمضان آماده شد.

نظری گفت: 1400 نفر از روحانیون در مناطق مختلف برای تبلیغ در ماه رمضان اعزام شدند؛ در سال 95 بیش از 4100 نفر در طول سال اعزام داشتیم که با 55 هزار نفر روزانه این 4100 نفر انجام وظیفه کردند.

وی افزود: منظور از مبلغان روزانه، مبلغانی هستند که اقامه نمازهای جماعت، شرح احکام و انجام کارهای فرهنگی در مناطق را بر عهده دارند.

این مسئول بیان کرد: در سال 96 تعداد این مبلغان حدود 10 درصد افزایش پیدا کرد و در نیم سال آینده حدود 4520 نفر در 18 مناسبت دینی و ملی به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد و در مجموع در طول سال 58500 نفر مبلغ روزانه به نقاط مختلف استان اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به عدم تشکیل شورای عالی نظارت بر ساخت و ساز مساجد بیان کرد: این شورا باید تحت نظارت نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شود.

این مسئول ادامه داد: اکنون یک شورا تحت عنوان نظارت بر مساجد وجود دارد؛ اما وظیفه آن نظارت بر محتوای مساجد است و باید شورایی برای نظارت جدی بر ساخت و ساز مساجد تشکیل شود.

وی افزود: 80 هزار مسجد در کشور وجود دارد و سرانه مساجد دومتر مربع است؛ اما اکنون ما حدود 8 متر مربع اضافه بنا داریم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات قزوین در پایان گفت: خانه‌های عالم با هدف رفع نیاز افرادی که در مناطق دور افتاده و فاقد روحانی زندگی می‌کنند، ایجاد شدند و اکنون حدود 85 خانه عالم در استان ساخته شده که در بسیاری از این خانه ها روحانیون مستقرشدند و برخی نیمه کاره هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان