۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اهل ایمان برای معنویت ماه رمضان دلتنگ می‌شوند/ جامعه مهدوی نیازمند وحدت است
کد خبر: ۲۵۳۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴ ساعت: ۱۲:۲۲ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت شال در مراسم "شب وداع":

اهل ایمان برای معنویت ماه رمضان دلتنگ می‌شوند/ جامعه مهدوی نیازمند وحدت است

امام جمعه موقت شال در مراسم "شب وداع" بیان کرد: چرا در جامعه اسلامی باید تفرقه ایجاد شود؟ ما برای رسیدن به قله مهدوی باید به وحدت برسیم، زمانی که ما باهم همدل می‌شویم وحدت شکل می‌گیرد.

اهل ایمان برای معنویت ماه رمضان دلتنگ می‌شوند/ جامعه مهدوی نیازمند وحدت است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام موسوی شالی امام جمعه موقت شهر شال شب گذشته(شنبه) در مراسم شب وداع با ماه مبارک رمضان در امامزاده حسین(ع) قزوین اظهار کرد:تصور کنید هیچ درد و گرفتاری در زندگی ما نیست اگر چنین وضعیتی به طور مستمر در زندگی انسان اتفاق بیفتد و همیشه در خوشی باشد، این انسان چه شرایطی خواهد داشت؟

وی با بیان اینکه زندگی بدون سختی، لذت بهشت را کمرنگ می‌کند، ابراز کرد: در حدیثی قدس ویژگی برتر و برجسته بهشت را تبیین کرده است و خداوند می‌فرماید: "یا احمد قصر ویژه ای در بهشت دارم که در آن به افراد خاصی که وارد می‌شوند روزی ۷۰ مرتبه نگاه می‌کنم و با آنها حرف می‌زنم و این خواص از سخن گفتن با من لذت می‌برند.

این کارشناس دینی ادامه داد: وصال حضرت حق و بهره بردن از معارف الهی از خواسته‌های خواص اهل بهشت است و این لذت و معرفت به صورت بی نهایت ادامه دارد و لذت‌های معنوی بهشت را ماندگار می‌کند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان قطعه ای از بهشت است، گفت: مهمانی خدا در ماه رمضان با وجود گرسنگی و تشنگی چه تناسبی دارد؟ آیا ضیافت خدا تحمل گرسنگی و تشنگی در فصل گرماست یا لذت‌های معنوی که از دعا و مناجات و دستگیری از فقرا حاصل می‌شود؟

شالی بیان کرد: اگر کسی لحظات آخر ماه رمضان دلتنگی ندارد، یعنی دلش هنوز طالب بهشت نشده و این فرد هنوز بهشتی نشده است، برجسته ترین لذت بهشت لذت معنوی است.

وی عنوان کرد: پیامبر اسلام فرمودند؛ نفس خود را محاسبه کنید قبل از اینکه شما را به محاسبه بکشند؛ البته محاسبه نفس با محاسبه عمل متفاوت است.

امام جمعه موقت شال اضافه کرد: باید به دل و نفس خود نگاه کنیم که با از دست دادن ماه رمضان دلتنگ می‌شویم یا خیر؟ اگر از تمام شدن ماه احساس خوشایندی داسته باشیم یعنی وضعیت خطرناکی داریم.

وی با اشاره به اینکه اهل ایمان برای معنویت ماه رمضان دلتنگ می‌شوند، گفت: امیدی که منجر به بی تقوایی شود فایده ندارد؛ البته امید رحمانی با امید شیطانی متفاوت است. امید رحمانی به تقوا و امید شیطانی به بی تقوایی منجر می‌شود.

این کارشناس دینی ابراز کرد: کسی که با آگاهی از حکم الهی به گناه اصرار می‌ورزد، امید سازنده ای نمی‌تواند داشته باشد؛ ما باید دعا کنیم که حالت دلتنگی از وداع ماه مبارک داشته باشیم.

وی تصریح کرد: امام زمان(عج) برای ظهور نیازمند جوان شیعه باتقواست، باید خود را به گونه ای آماده کنیم که به درد حکومت حضرت مهدی(عج) بخوریم.

شالی عنوان کرد: چرا در جامعه اسلامی باید تفرقه ایجاد شود؟ ما برای رسیدن به قله مهدوی باید به وحدت برسیم، زمانی که ما باهم همدل می‌شویم وحدت شکل می‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمانی که دل عده ای در جامعه برای مهدویت و برخی دیگر برای فرهنگ غرب می‌تپد، جامعه دوشقه می‌شود؛ باید دعا کنیم همه لذت وحدت و همدلی در کنار یکدیگر را بچشیم.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان