۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان آغاز شد
کد خبر: ۲۵۳۱۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

رییس جهاد کشاورزی قزوین:

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان آغاز شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از شروع عملیات خرید تضمینی گندم از کشاورزان توسط ۳۱مرکز خرید در سطح این استان خبر داد.

خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان آغاز شد
علی اکبر متقی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ابراز کرد: عملیات خرید گندم از کشاورزان از 30 خرداد ماه سال جاری آغاز شده است.

وی عنوان کرد: پیش بینی می‌شود حدود دویست و پنجاه هزار تن گندم مازاد بر مصرف بصورت تضمینی توسط دولت از کشاورزان استان خریداری شود.

رییس جهاد کشاورزی قزوین افزود: به منظور تسهیل در امر خرید گندم، جو و کلزا مازاد بر مصرف کشاورزان 31 مرکز خرید در سراسر استان در تا ساعت 20 برداشت کمباین‌ها عملیات خرید و تحویل گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: قیمت تضمینی ابلاغی مصوب دولت به ازای هر کیلوگرم گندم 13000 ریال است.
 
این مسئول گفت: امسال حدود 450 دستگاه کمباین بومی و مهاجر عملیات برداشت گندم از سطح مزارع کشاورزی استان را آغاز کرده و این روند همچنان ادامه دارد.

برداشت 280 هزارتن گندم از سطح مزارع کشاورزی استان

وی اذعان کرد: به منظور جلوگیری از ضایعات ناشی از برداشت توسط کمباین‌ها با هماهنگی اداره مکانیزاسیون سازمان؛ 8 اکیپ کنترل ضایعات با استفاده از کارشناسان مجرب عملیات نظارت بر برداشت این محصول را برعهده دارند.

به گفته این مسئول؛ در سال زراعی جاری 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که از این میزان 48934 هکتار گندم آبی و92671 هکتار گندم دیم است.

وی خاطر نشان کرد: باتوجه به کاهش نزولات جوی در اوایل فصل کشت در سال گذشته؛ پیش بینی می‌شود امسال بیش از 280 هزارتن گندم از سطح مزارع کشاورزی استان برداشت شود.

متقی فرد با توجه به بذور گواهی شده تولیدی و توزیعی توسط سازمان جهادکشاورزی ارقام کشت شده گندم آبی در مزارع کشاورزی استان را؛ پیشگام، اروم، پیشتاز، سیروان، پارسی و سیوند و گندم دیم را؛ آذر 2 و سرداری ذکر کرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان