۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین بزرگترین واحد تولید خاک پوششی راه اندازی شد
کد خبر: ۲۵۳۱۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۴ ساعت: ۹:۳۸ ↗ لینک کوتاه

در شهرستان آبیک؛

بزرگترین واحد تولید خاک پوششی راه اندازی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از فعالیت اولین و بزرگترین کارخانه تولید خاک پوششی کشور در این شهرستان خبر داد.

بزرگترین واحد تولید خاک پوششی راه اندازی شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ؛ بیژن لطفی، رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اظهار کرد: اولین و بزرگترین کارخانه تولید خاک پوششی کشور در شهرستان آبیک راه اندازی شد.

وی افزود: این کارخانه قادر است سالانه ۳۰ هزار متر مکعب خاک پوششی تولید کند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان آبیک تشریح کرد: یکی از محدودیت های تولید قارچ خوراکی در کشور؛ عدم دسترسی به خاک پوششی مناسب است که خوشبختانه با تاسیس این کارخانه، تولید آن به روش کاملا مکانیزه و با بکارگیری بخار آب و بدون استفاده از هیچ گونه مواد شیمیایی انجام می شود که گام بزرگی برای توسعه صنعت قارچ در کشور است.

لطفی اضافه کرد : این کارخانه که طی یک روند مطالعاتی هشت ساله در داخل و خارج کشور و با بهره گیری از توان و ظرفیت علمی متخصصان و نخبگان داخلی طراحی و تاسیس شده است، توانسته زمینه اشتغال برای ۳۵ نفر بصورت مستقیم و ۵۰ الی ۶۰ نفر بصورت غیر مستقیم در منطقه را فراهم کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در صورت توسعه ظرفیت این کارخانه تولید خاک پوششی در فاز بعدی که ۱۲۰ هزار متر مکعب است زمینه و بستر اشتغال تعداد زیادی از جوانان منطقه در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال است فراهم و بخش زیادی از نیازهای صنعت قارچ کشور تامین خواهد شد.
انتهای پیام/2002

منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان