۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین قصد زیر سوال بردن مناسبات راهبردی تل آویو-واشنگتن را نداشتم
کد خبر: ۲۵۳۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قصد زیر سوال بردن مناسبات راهبردی تل آویو-واشنگتن را نداشتم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفتگو با همتای آمریکایی اش، با تاکید بر حفظ مناسبات واشنگتن-تل آویو به خاطر اظهارات تند خود علیه سیاستهای "باراک اوباما" عذرخواهی کرد.

قصد زیر سوال بردن مناسبات راهبردی تل آویو-واشنگتن را نداشتم
به گزارش صبح قزوين به نقل از جروزالم پست، وزارت خارجه آمریکا طی تماسی تلفنی با دفتر "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اظهارات تند "موشه یعالون" وزیر جنگ این رژیم علیه "باراک اوباما" به شدت انتقاد کرد.
در پی این اقدام، یعالون در گفتگویی تلفنی با "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا از این اقدام خود عذرخواهی کرد.

وی در این گفتگو ضمن توجیه اظهارات تند خود گفت قصد نداشته با این کار به رئیس جمهوری آمریکا توهین کرده و روابط دوستانه واشنگتن-تل آویو را زیر سوال ببرد.
وزیر جنگ اسرائیل در ادامه تاکید کرد حفظ مناسبات راهبردی و دوستانه با آمریکا از اولویتهای اصلی این رژیم است.

وی همچنین خواستار ادامه مناسبات دو جانبه در تمام سطوح و زمینه ها به ویژه بین وزارتخانه های متبوع دو طرف شد.
یعالون در بخش دیگری از سخنان خود از روابط دیپلماتیک بین آمریکا و رژیم صهیونیستی و به ویژه شخص هگل قدردانی کرد.

در پاسخ به این اظهارات، وزیر دفاع آمریکا نیز با تشکر از شفاف سازی یعالون گفت: می دانم که گاهی اوقات تعابیری خارج از موضوع بیان می شود.
این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با جدی شدن مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 شروع به انتقاد شدید از سیاست خارجی آمریکا کرده است.

وی در آخرین اظهارات خود با بیان اینکه ایالات متحده نتوانسته آنطور که باید مبارزه با ایران را رهبری کند، گفته طرز فکرش تغییر کرده و حالا بر خلاف گذشته معتقد است که اسرائیل باید یکجانبه علیه ایران وارد عمل شود.
یعالون پیشتر نیز در سخنانی که خشم واشنگتن را به دنبال داشت تاکید کرد از زمان از سرگرفته شدن مذاکرات سازش مذاکره ای بین طرفین انجام نشده آنچه انجام شده تنها مذاکراتی بوده که آمریکایی‌ها به صورت جداگانه با طرف اسرائیلی و فلسطینی‌ها ترتیب داده اند.

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان