۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین برگزاري رايگان ۱۰ کارگاه آموزشي سلامت محور در قزوين
کد خبر: ۲۵۳۰۴۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۱۴:۱۱ ↗ لینک کوتاه

مديرعامل فرهنگي ورزشي شهرداري خبر داد:

برگزاري رايگان ۱۰ کارگاه آموزشي سلامت محور در قزوين

مديرعامل سارمان فرهنگي، ورزشي شهرداري قزوين گفت: ۱۰ کارگاه آموزشي سلامت محور با مشارکت مرکز بهداشت شهيد بلنديان قزوين از ابتداي سال‌جاري در محلات مختلف قزوين برگزار شد.

برگزاري رايگان ۱۰ کارگاه آموزشي سلامت محور در  قزوين
سعيد وزيري‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، ارتقاي سطح سلامت شهروندان و آشنايي شهروندان با سبک زندگي سالم را از جمله اهداف برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي ذکر کرد و افزود: به طور قطع برگزاري کارگاه‌هاي سلامت محور با رويکرد آموزش‌هاي شهروندي تاثير به‌سزايي در بهبود کيفيت زندگي شهروندان دارد.

وی بيان کرد: تغذيه سالم در ماه مبارک رمضان، افسردگي و پيشگيري از آن، پيشگيري از اختلالات روان‌پزشکي، شيوه‌هاي صحيح مديريت استرس، از سرطان پيشگيري کنيم، فرزندپروري و شيوه‌هاي تربيت نوجوانان عناوين اين کارگاه‌هاي آموزشي است که در راستاي آگاهي بخشي به خانواده‌ها در اين محلات برگزار شد. 

اين مسئول افزود: همچنين به منظور افزايش سطح سلامتي، ايستگاه سلامت در محلات 14‌گانه قزوين راه‌اندازي شده است و خدمات رايگاني در اين ايستگاه در حوزه بهداشت روان و سلامت جسمي توسط تيم‌هاي تخصصي متشکل از روانشناس و پزشک مجرب به شهروندان ارائه مي شود.

وي خاطرنشان کرد: ايستگاه‌هاي سلامت هر ماه دوبار در هر محله برپا مي‌شود تا به منظور ارتقاي سطح سلامت جسم و روح شهروندان خدمات مناسبي به آنها ارائه شود.

اين مسئول افزود: اين طرح با رويکرد حمايتي به ويژه در سطح محلات کمتر توسعه يافته اجرا مي‌شود و انجام چکاپ، تست رايگان قند خون، فشارخون، قد و وزن، مشاوره تغذيه و روان نيز از خدمات ارائه شده در ايستگاه‌هاي سلامت است.

وزيري‌نژاد افزود: يک شهر براي قرار گرفتن در مسير توسعه به داشتن شهروندان سالم نيازمند است، به همين دلیل همواره مقوله ارتقاي سلامت جسمي، روحي و نشاط اجتماعي شهروندان در دستور کار اين سازمان قرار داشته است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان