۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تسهیل، انتقال و معافیت ۱۵۴ سرباز تحت حمایت امداد
کد خبر: ۲۵۳۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۱۲:۵۹ ↗ لینک کوتاه

معاون کمیته امداد قزوین اعلام کرد:

تسهیل، انتقال و معافیت ۱۵۴ سرباز تحت حمایت امداد

معاون سلامت خانواده کمیته امداد قزوین بیان کرد: تعداد ۱۵۴ نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد که واجد شرایط بودند، براساس قوانین نظام وظیفه از خدمات معرفی برای کاهش تعرفه کارت معافیت بهره مند شدند.

تسهیل، انتقال و معافیت ۱۵۴ سرباز تحت حمایت امداد
رضا کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ اظهار کرد: حمایت از خانواده‌های مددجوی تحت حمایت کمیته امداد در قالب‌های مختلف صورت می‌گیرد تا این خانواده‌ها به واسطه فقر از سایر موهبات جامعه محروم نشوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برنامه‌های مختلف کمیته امداد برای ارائه خدمات متنوع به نیازمندان بیان کرد: طی سال گذشته، حدود 40 هزار خانوار در قالب تک و چند خدمتی از خدمات این نهاد بهره‌مند بوده که از این تعداد بیش از 21 هزار خانوار به طور مستمر تحت حمایت کمیته امداد هستند.

وی اضافه کرد: تعداد فرزندان تحت حمایت در قالب طرح اکرام و محسنین سه هزار و 200 نفر است که از این تعداد یک هزار و 700 نفر را ایتام تشکیل می‌دهند.

این مسئول با اشاره به شرایط سخت برخی از خانواده‌های تحت حمایت گفت: برخی از خانواده‌ها در کنار مشکلات مالی، در صورت اعزام فرزندشان به خدمت سربازی تنها فردی که در خانواده بدان اتکا دارند را از دست می‌دهند از این رو کمیته امداد در خصوص خدمت سربازی این عده اقداماتی را انجام داده است.

وی ادامه داد: معافیت سربازی کمیته امداد شامل افرادی می‌شود که تنها فرزند پسر بالای 18 سال از پدری که به تشخیص شورای پزشکی نیازمند به مراقبت و قادر به اداره امور خود نیست نگهداری کند و یا تنها فرزند خانواده‌ تحت حمایت باشد که در صورت فوت پدر و مراقبت از مادر از خدمت وظیفه عمومی معاف ‌شوند.

104 نفر از سربازان برای انتقال به استان معرفی نامه دریافت کردند
کارگر تصریح کرد: ارائه تسهیلات خدمت سربازی باهدف فراهم کردن شرایط توانمندسازی خانواده‌ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد فرصت شغلی پایدار در جهت خودکفایی آنان و در نتیجه خروج مددجویان از چرخه حمایتی این نهاد صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: در طرح معافیت از سربازی برنامه‌های ویژه‌ای برای فرزندان ذکور خانواده‌های تحت حمایت با هماهنگی سازمان ‌وظیفه عمومی ناجا در نظر گرفته‌ شده است تا زمینه ایجاد اشتغال و رفع بخشی از مشکلات خانواده آنان فراهم شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: سال 95 براساس مقرران نظام وظیفه و امداد تعداد 132 نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت از معافیت تنها فرزند ذکور و کفالت مادر بهره مند شده اند و 22 نفر از فرزندان مددجو نیز برای کاهش تعرفه صدور کارت معافیت معرفی شده اند، همچنین 104 نفر برای انتقال به استان معرفی نامه دریافت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد 154 نفر از فرزندان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد که واجد شرایط بودند، براساس قوانین نظام وظیفه از خدمات معرفی برای کاهش تعرفه کارت معافیت، انتقال به استان و معافیت خدمت سربازی بهره مند شدند.

کارگر با اشاره به خدمات کمیته امداد اعلام کرد: زنان سرپرست خانوار در گروه‌های فوت سرپرست، مطلقه، متارکه سرپرست و همسر زندانی نیازمند طبقه‌ بندی‌شده و مشمول بهره مندی از یک یا چند خدمت حمایتی این نهاد خواهند بود. 

وی عنوان کرد: کاهش تعرفه‌های مربوط به صدور کارت معافیت، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی، اعطاء وام قرض‌الحسنه، کمک‌هزینه بلاعوض ازدواج، خدمات فرهنگی، طرح‌های حمایتی اکرام و محسنین برای ایتام، احداث، خرید مسکن و غیره ازجمله خدمات این نهاد برای فرزندان زنان سرپرست خانوار است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان