۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین حمایت ما از مقاومت صدقه نیست /هزینه امنیت ملی است
کد خبر: ۲۵۲۹۳۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۳ ساعت: ۷:۲۳ ↗ لینک کوتاه

حسین شریعتمداری:

حمایت ما از مقاومت صدقه نیست /هزینه امنیت ملی است

مدیرمسئول کیهان گفت: نیروهای انقلاب نباید در پیچ و خم حاشیه‌سازی‌ها از مطالبات اصلی غافل شوند و در میدان مصنوعی حریف به بازی گرفته شوند.

حمایت ما از مقاومت صدقه نیست /هزینه امنیت ملی است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه‌ کیهان که شامگاه روز پنجشنبه در گردهمایی سالانه نیروهای انقلابی بابل و در مدرسه علمیه خاتم‌الانبیا(ص) این شهرستان شرکت کرده بود، در آغاز سخن خود به ماجرای فلسطین و روز قدس اشاره کرد و گفت؛ سال ۱۹۷۵میلادی، یاسر عرفات رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای سخنرانی به مجمع عمومی سازمان ملل رفته بود. او در یک دست خویش شاخه زیتون و در دست دیگر یک تفنگ داشت و مدعی بود که شاخه زیتون را به نشانه صلح و تفنگ را به نشانه مقاومت در دست دارد.

بعد از سخنرانی یاسر عرفات، یک سناتور آمریکایی گفت؛ وقتی شاخه زیتون را در دست ابوعمار دیدم، متوجه شدم که تفنگش هم فشنگ ندارد. چرا که وقتی سرزمین فلسطین در اشغال صهیونیست‌هاست، صلح با آنان به معنی «سازش» و «تسلیم» است.


مدیرمسئول کیهان گفت: دو خط آبی روی پرچم رژیم اشغالگر قدس، نماد از نیل تا فرات است و صهیونیست‌ها هیچ فرصتی را برای دست‌اندازی به سرزمین‌های اسلامی و تحقق آرزوی خود از دست نداده بودند تا نوبت به انقلاب اسلامی رسید. شریعتمداری گفت؛ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، دست‌اندازی صهیونیست‌ها به سرزمین‌های اسلامی متوقف شده و اسرائیل که یک روز داعیه از نیل تا فرات داشت، امروزه برای تأمین امنیت خود به دور خویش دیوار حائل می‌کشد. وی در ادامه اظهار داشت: اگر مقاومت جانانه که الگو گرفته از ایران اسلامی است به میدان نمی‌آمد امروزه نه فقط از سرزمین فلسطین اثری نبود، بلکه بسیاری از سرزمین‌های مسلمانان دیگر نیز به چنگ صهیونیست‌ها افتاده بود.


مدیرمسئول کیهان نتیجه گرفت که حمایت از جبهه مقاومت در فلسطین، سوریه، عراق و یمن، صدقه به آنها نیست بلکه هزینه‌ای است که برای تأمین امنیت مردم کشورمان و ملت‌های مظلوم پرداخته می‌شود.


شریعتمداری گفت؛ این روزها یک جریان سیاسی در داخل کشور همان نسخه را برای سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تجویز می‌کند و البته نام آن را تنش‌زدایی! و تعامل! می‌گذارد. وی افزود؛ کوتاه آمدن در مقابل باج‌خواهی دشمنان و تهدیدهای آنان، تعامل نیست بلکه تسلیم است. مدیر مسئول کیهان گفت؛ نمونه‌هایی از این وادادگی در مقابل دشمن را طی ۴ سال گذشته شاهد بوده‌ایم، اعلام اینکه خزانه کشور خالی است آنهم در اوج تحریم‌ها ارسال پیام ضعف به دشمن است و یا این اظهارنظر که آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام تاسیسات نظامی ما را از کار بیندازد، آنهم در حالی که دشمن ما را به استفاده از گزینه نظامی تهدید می‌کند، مفهومی جز بالا بردن دست‌ها به نشانه تسلیم ندارد.

شریعتمداری گفت؛ این جریان داخلی کار را به آنجا کشانده بود که تحریم‌های بی‌سابقه و همه جانبه اخیر کنگره آمریکا علیه کشورمان را نیز نقض برجام نمی‌دانست و در جریان انتخابات با تهدید مردم به سایه جنگ در پی جمع‌آوری آراء آنان بود. وی در ادامه اظهار داشت؛ کمتر از ۲۴ ساعت بعد از اعلام نتیجه انتخابات، آمریکا با تشکیل ناتوی عربی در اجلاس ریاض و تاکید بر اصلی‌ترین هدف آن که مقابله با ایران اسلامی است، به خیال خود سایه جنگ را به صحنه آورد و نشان داد که ابراز ضعف در مقابل دشمن نه فقط سایه جنگ را رفع نمی‌نماید، بلکه برای تجاوز دشمن فرش قرمز هم پهن می‌کند.


شریعتمداری حمله موشکی سپاه به محل استقرار تروریست‌های داعش در دیرالزور سوریه را باطل‌السحر همه ابراز ضعف‌هایی دانست که دولت یازدهم طی ۴ سال گذشته و مخصوصا چند ماه اخیر از خود نشان داده بود. وی گفت؛ البته رئیس‌جمهور بعد از ۴۸ ساعت که از حمله موشکی گذشته و این رخداد به خبر اول دنیا تبدیل شده بود، اعلام کرد که این تصمیم را ایشان اتخاذ کرده است و توضیح نداد که مگر ایشان نبود که حتی با نشان دادن شهرهای موشکی زیرزمینی سپاه مخالفت کرده و آن را حرکتی در جهت تخریب برجام دانسته بود؟

شریعتمداری گفت؛ آقای وزیر اطلاعات با استناد به اینکه تصمیم به حمله موشکی در شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شده و آقای روحانی ریاست این شورا را برعهده دارد تلاش کرد این تصمیم انقلابی را به ایشان نسبت دهد و حال آن که مصوبات شورای عالی امنیت ملی با تائید رهبری قابل اجراست و آقای رئیس‌جمهور در این شورا فقط یک رأی دارد. ضمن آن که اگر این تصمیم از جانب ایشان اتخاذ شده بود چرا با ۴۸ ساعت تاخیر و بعد از آن که همه مردم از این اقدام سپاه ابراز رضایت و شادمانی کردند، آن را تائید کرد؟! و البته بیانیه سپاه به این جریان سیاسی خاص اجازه بهره‌برداری سیاسی از رخداد مورد اشاره را نداد.

شریعتمداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت؛ دشمنان بیرونی اصرار دارند، اردوگاه انقلاب را کم‌جمعیت و در اقلیت معرفی کنند و از این طریق نیروهای انقلاب را به انفعال کشانده و مانع از حضور پرشور و موثر آنان در صحنه شوند. و افزود؛ این در حالی است که رویکرد مردم به یک سلیقه سیاسی در انتخابات به مفهوم آن نیست که همه دیدگاه‌های گردانندگان و سردمداران آن سلیقه خاص را پذیرفته‌اند، بلکه عامل جذب آنان می‌تواند شعارهای بزک کرده‌ای باشد که فلان جناح سیاسی روی دست گرفته است مثلا وقتی مردم را از سایه جنگ می‌ترسانند و ناکارآمدی خود را با این گزاره غیرواقعی به مقایسه می‌گذارند، این پدیده شکل می‌گیرد که کسانی ناکارآمدی‌ها و وعده‌های بر زمین مانده یک جریان خاص را با این توهم که مانع جنگ می‌شود، نادیده بگیرند.

ضمن آن که این جریان سیاسی خاص همچنان شعار پیوند با انقلاب اسلامی را روی دست دارد. بنابراین آراء کسب شده را نمی‌توان به حساب بی‌توجهی مردم به آموزه‌های انقلابی دانست. مدیرمسئول کیهان گفت؛ باطل‌السحر این ترفند، حضور پرشور نیروهای انقلابی در صحنه و برافراشته داشتن پرچم اسلام و انقلاب است که باید همراه با روشنگری و تبیین مسائل باشد.


مدیرمسئول کیهان گفت؛ یکی از نشانه‌های موثر بودن این روشنگری‌ها، رأی ۱۶ میلیونی آقای رئیسی است که حاصل فقط ۴۰ روز روشنگری ایشان در میان مردم بوده است که در مقایسه با ۴ سال تبلیغات طرف مقابل و در اختیار داشتن همه امکانات و انبوهی از تهمت‌ها یک موفقیت کم‌نظیر و مثال‌زدنی است، تهمت‌هایی نظیر اینکه اگر بیاید سایه جنگ را می‌آورد! و یا اتهام ۳۸ سال اعدام و زندان که تهمتی ناروا و سخیف به اصل نظام بود و یا اگر بیاید، پیاده‌روها را دیوارکشی می‌کند!

و دهها اتهام دیگر که معلوم نیست کدام مرجع قانونی باید به آن رسیدگی کند؟!
شریعتمداری گفت؛ به عنوان مثال، باید برای مردم توضیح داده شود که دیپلماسی‌ التماسی نه فقط سایه جنگ را دور نکرده است بلکه به گواهی رخدادهای اخیر، دشمن را در باج‌خواهی جری‌تر نیز کرده است.


مدیرمسئول کیهان در ادامه گفت؛ نیروهای انقلاب نباید در پیچ و خم حاشیه‌سازی‌ها از مطالبات اصلی غافل شوند و در میدان مصنوعی حریف به بازی گرفته شوند. شریعتمداری دراین‌باره به وعده‌های برزمین‌ مانده اشاره کرد و گفت؛ فهرست این وعده‌ها را که نه فقط به آن عمل نشده بلکه بعضا انکار نیز شده است، در دست گرفته و انجام آنها را از مسئولان محترمی که با آب و تاب این وعده‌ها را داده‌اند، مطالبه کرد.

این حرکت ضمن آن که به شناخت مردم از واقعیت یک جریان سیاسی خاص کمک می‌کند، مانع از وعده‌ دادن‌های بی‌پایه و اساس نیز خواهد شد.


مدیرمسئول کیهان در ادامه به نمونه‌های دیگری از ترفندهای دشمنان بیرونی برای ایجاد انفعال در اردوگاه انقلاب را برشمرد و به راهکارهای مقابله با آن اشاره کرد.


گفتنی است این همایش به همت حجت‌الاسلام والمسلمین آقای روحانی امام‌جمعه شهرستان بابل برپا شده و جمع انبوهی از مردم ولایتمدار این شهرستان در آن حضور داشتند.



انتهای پیام/1404
منبع: کیهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان