۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین دستگاه قضائی دست باندهای قدرت و ثروت را کوتاه کند/ وحدت و انسجام در برپایی نماز عید فطر ضروری است
کد خبر: ۲۵۲۸۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

دستگاه قضائی دست باندهای قدرت و ثروت را کوتاه کند/ وحدت و انسجام در برپایی نماز عید فطر ضروری است

امام جمعه قزوین با تقدیر از حضور باشکوه و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: روز جهانی قدس، روز حمایت از همه مستضعفان عالم است.

دستگاه قضائی دست باندهای قدرت و ثروت را کوتاه کند/ وحدت و انسجام در برپایی نماز عید فطر ضروری است
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در روز جهانی قدس، در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که هر هفته در مسجدالنبی (ص) برگزار می‌شود، با اشاره به حضور پرشور و حماسی مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، اظهار کرد: باید به خاطر حضور پرشور و حماسی اقشار مختلف مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس خدای متعال را شاکر و سپاسگزار باشیم.

وی تصریح کرد: در روز جهانی قدس، هر کسی با هر سلیقه‌ای و حتی پیروان مذاهب دیگر، کنار هم قرار می‌گیرند و یک‌صدا فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا سر می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: اگر کسی بخواهد چنین حماسه‌ای خلق کند، فقط خداوند می‌تواند دل‌ها را به سمت آن هدایت کند و این انسجام، وحدت و همدلی امروز که در بالاترین سطح آن مشاهده شد، به برکت عنایت و توجه خداوند بدست آمد.

روز جهانی قدس، تنها به حمایت از آزادی قدس تعلق ندارد
امام جمعه قزوین افزود: در روزهایی نظیر روز قدس، مشاهده می‌کنیم خداوند دل‌ها را با هم پیوند زده است، خشم‌ها را به طرف دشمنان خود هدایت کرده است، مهر و محبت و دوستی مسلمانان را نسبت به یکدیگر در سراسر جهان ایجاد کرده است و باید شکر خداوند را به جای بیاوریم.

وی اضافه کرد: روز جهانی قدس، تنها به حمایت از آزادی قدس تعلق ندارد، بلکه روز حمایت از مستضعفان عالم در برابر مستکبران و ستمکاران است و ما در این روز به همه کسانی که در دنیا از ظلم و ستم به ستوه آمده‌اند می‌گوییم، ملت ایران پشتیبان شماست و قدرت نظامی و موشکی ایران از او شما حمایت می‌کند زیرا دین ما تأکید می‌کند که از مظلومان عالم حمایت کنیم.

خطیب جمعه قزوین خاطرنشان کرد: این سفارش امیرالمؤمین (ع) است که یاور ستمدیدگان و دشمن ستمگران باشیم و ما این سفارش را تا زمانی که زنده هستیم، عمل خواهیم کرد و این روز، روز اعلام پیروی از این کلام و سفارش امام علی (ع) است.

عابدینی عنوان کرد: در روز قدس، ما نشان داده‌ایم که مسأله بیت‌المقدس و فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و وقتی هم که می‌خواهیم مستضعفان عالم را به صف کنیم باید جایی مثل بیت‌المقدس را نشان دهیم.

صهیونیست‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند
وی ابراز کرد: امروز صهیونیست‌ها روحیه خود را از دست داده‌اند و دیگر از علاقه‌ای که قبلاً برای ماندن در سرزمین‌های اشغالی داشتند، خبری نیست و سران این رژیم باید خیلی التماس کنند تا یهودیان در آن سرزمین بمانند و بیشتر مایل هستند که به کشورهای دیگر مهاجرت کنن. اینها به برکت راهپیمایی‌ها و مقاومت‌ها بدست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: خداوند می‌گوید چرا با مستکبران به مبارزه بر نمی‌خیزید و چرا نشسته‌اید؛ ما امروز می‌خواهیم بگوییم خدایا ما مبارزه خود را آغاز کرده‌ایم و این موشک‌های ما اعلان جنگ با مستکبران است و شهرک‌های موشکی در مناطق مختلف کشور تدارک دیده‌ایم تا به موقع بارانی از موشک را بر سر آن‌ها فرود بیاوریم.

وحدت و انسجام در برپایی نماز عید فطر ضروری است
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن عید سعید فطر اشاره و اظهار کرد: انشاء‌الله در روز عید فطر نماز باشکوهی را برگزار خواهیم کرد و مسجدالنبی (ص) مرکز برگزاری نماز عید فطر خواهد بود.

وی تصریح کرد: تلاش کنیم و بکوشیم تا نماز عید فطر را یکجا و متمرکز برپا کنیم و این رسم نشود که در هر گوشه و محله‌ای نماز عید فطر برپا شود زیرا این جدا جدا برگزار کردن به عید فطر تعلق ندارد.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: همه همت کنیم تا شکوه نماز عید فطر، دست‌خوش جزیره‌ای برگزار شدن نباشد و همه مسئولان و نهادهای مختلف باید برای ایجاد وحدت و انسجام نماز عید فطر، تلاش کنند.

حمله موشکی سپاه به تروریست‌ها کار ارزشمندی بود
عابدینی در ادامه شلیک موشک‌های سپاه به مواضع داعش و سرنگونی تعداد زیادی از این گروهک تروریستی و تکفیری را بسیار مهم و تأثیرگذار ارزیابی کرد و اذعان کرد: آخرین پایگاه جدی داعشی‌ها شهر دیرالزور است که سپاه با موشک‌های خود مواضع آن‌ها را در این شهر مورد اثابت قرار داد.

وی افزود: داعشی‌ها بعد از دیرالزور دیگر پایگاهی ندارند و پس از آن مجبور هستند به کشورهای خود بازگردند که این‌ها تبعات بسیار خطرناکی را برای امریکا، اروپا و سایر کشورهایی که از این جنایت‌ها حمایت کردند، به همراه خواهد داشت.

راضی نیستیم که مردم امریکا، اروپا و سایر ملل در نا امنی به سر ببرند
نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: ما مثل آن‌ها فکر نمی‌کنیم و اصلاً راضی نیستیم که مردم امریکا، اروپا و سایر ملل در نا امنی به سر ببرند. ما امنیت را برای همه جهان می‌خواهیم زیرا ما منتظر امام زمانی هستیم که برای همه اهل عالم امنیت و آسایش را به ارمغان می‌آورد.

امام جمعه قزوین افزود: موشک‌های جمهوری اسلامی برای دشمنان مردم، مرگ آفرین است اما برای اقشار مردم امنیت ایجاد می‌کند و ما به دنبال ایجاد امنیت برای همه کشورهای جهان هستیم؛ اما رژیم صهیونیستی، داعشی‌ها و هیأت حاکمه امریکا از دست ما در امان نبوده و نخواهد بود.

وی گفت: آن‌هایی که علیه ملت‌ها اقدام می‌کنند و نسبت به‌ جمهوری اسلامی نقشه شوم و پلیدی دارند، به آن‌ها جواب دندان شکن خواهیم داد زیرا این مهم تأکید قرآن است و ما برای تحقق این هدف، آمادگی کامل داریم و شلیک این موشک‌ها به خوبی آمادگی ما را نشان داد.

خطیب جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند تأکید کرده که همواره در مقابل دشمنان خود مجهز باشید و سلاح‌هایی را در اختیار داشته باشید که دشمنان مردم وحشت کنند.

دو قطبی شدن جامعه بسیار خطرناک است
عابدینی در ادامه اذعان کرد: وحدت، انسجام، همدلی مردم و دو قطبی نبودن جامعه پشتوانه نیروهای نظامی و قدرت موشکی ما است و اینکه مردم قبیله قبیله، طایفه طایفه و دوقطبی بشوند، همیشه برای جامعه ما خطرناک بوده است و همیشه هم امریکا و صهیونیست‌ها به ایجاد اختلاف قومی و قبیله‌ای در کشور ما دامن زده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم ما آگاه‌تر از آن چیزی هستند که تحت تأثیر این مسائل قرار بگیرند، ابراز کرد: احزاب چپ و راست و اصول‌گرا و اصلاح‌طلب را در مقابل هم قرار دادند، این اختلافات غلط است و مردم تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همه ما مسلمان هستیم، به قرآن اعقاد داریم، به ولایت پیغمبر (ص) و آل پیغمبر (ص) اعتقاد داریم، ولی فقیه را محور همه چیز خود می‌دانیم و هر کسی بخواهد جامعه ما را دو قطبی کند و مردم را صف‌بندی نماید و مقابل هم قرار دهد، کار شیطان را انجام می‌دهد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: از اول انقلاب برخی تلاش کردند تا دست به این کارها بزنند و اولین رئیس جمهور مخلوع و فراری همین شیوه را در پیش گرفت، اما نتیجه‌ای نگرفت و باید از گذشته درس بگیریم.

نباید اختلاف سلیقه‌ها اتحاد و وحدت جامعه بر هم بزند
وی گفت: اگر سلیقه‌های سیاسی‌مان تفاوت دارد، همه مسلمان هستیم، در کنار هم نماز می‌خوانیم و دست هم را به برادری می‌فشاریم و برادری و اخوت دینی را به هیچ چیزی نمی‌فروشیم و از خدا بخواهیم محبت‌ها هر روز بیشتر شود، ولو سلیقه‌ها با هم فرق کند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: در روایات آمده اگر کسی سه هفته بدون عذر و بهانه در نماز جمعه حضور پیدا نکند، منافق محسوب می‌شود؛ برخی‌ها از بیان این روایت گلایه می‌کنند در حالی که ما نمی‌توانیم یک روایت را بگوییم و روایت دیگر را مطرح نکنیم و باید ما خودمان را با آیه و حدیث هماهنگ کنیم.


عابدینی تأکید کرد: الحمدالله صفوف نماز جمعه در ماه مبارک رمضان بسیار باشکوه و عظمت برگزار شد و ان شاءالله همین سیره و روش ماه رمضان را در تمام طول سال در پیش گیریم و نمازهای جماعت مساجد را نیز جدی بگیریم.

وی با تسلیت شهادت دکتر بهشتی، افزود: امیدواریم قوه قضائیه همواره حامی کسانی باشد که حقوقشان در معرض خطر است و دست کسانی که باندهای ثروت و قدرت را ساخته‌اند و به جان مردم افتاده‌اند، کوتاه نماید.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در پایان تأکید کرد باندهای قدرت و ثروت به هیچ چیز اعتقاد ندارند و برای ایجاد مشروعیتشان، خودشان را به گروه‌های سیاسی متصل می‌کنند و فقط قدرت و ثروت برایشان مهم است. از خداوند می‌خواهیم شر باندهای قدرت و ثروت که خون مردم را می‌مکند و از نظر مدیریتی نفوذ نامیمون شان همواره باعث ناراحتی جامعه ایمانی ما است، ریشه کن کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان