۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ۷۵ درصد بانک‌ها بنگاهداری می‌کنند
کد خبر: ۲۵۲۷۶۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۱۵:۳۱ ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل اقتصادی:

۷۵ درصد بانک‌ها بنگاهداری می‌کنند

کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: بُعد اقدامات اسلامی بانک‌ها بسیار ضعیف است و از طرفی هدایت نقدینگی به سمت تولید نمی‌رود؛ همچنین بانک‌ها بسیاری از سرمایه‌ها را فریز کرده اند و ۷۰الی ۷۵ درصد بنگاهداری می‌کنند.

۷۵ درصد بانک‌ها بنگاهداری می‌کنند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ؛ علی قاسمی کارشناس مسائل اقتصادی شب گذشته(چهارشنبه) در مراسم بزرگداشت روز بسیج اساتید با اشاره به چالش‌های اقتصادی کشور اظهار کرد: اولین ومهمترین چالش کشور این است که اقتصاد ما از آموزه‌های دینی فاصله گرفته و اقتصاد لیبرالی است.

وی افزود: طی پژوهش صورت گرفته توسط کارشناسان 5 الی 10 درصد اقتصاد ایران را اسلامی است.

این مسئول دومین چالش اقتصاد را بیکاری دانست و گفت: اکثر بیکاران در رده سنی 20الی 29 سال قرار دارند و از فارغ التحصیلان هستند و آمار بیکاران بسیار بیشتر از آمارهای اعلام شده توسط مسئولان است.

وی ادامه داد: وضعیت بحرانی بانک‌ها،کم بودن بهره وری در ایران و معضل تجارت از چالش‌های اقتصاد است؛ بُعد اقدامات اسلامی بانک‌ها بسیار ضعیف است و از طرفی هدایت نقدینگی به سمت تولید نمی‌رود؛ همچنین بانک‌ها بسیاری از سرمایه‌ها را فریز کرده اند و 70الی 75 درصد بنگاهداری می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی راه‌ خروج بانک‌ها از بحران را در ادغام، کاهش بنگاهداری، کاهش هزینه بانکداری در بانک‌ها، کاهش تعدا شعب دانست.

وی گفت: در دنیا اکثر رشد اقتصادی از بهره وری است و ما نیز باید 5/2درصد رشد اقتصادی خود را به بهره وری اختصاص دهیم؛ از دیگر چالش‌های ما تجارت است که باید حداقل یک درصد تجارت جهانی را داشته باشیم ولی امروز سهم ما 46/0 درصد است.

قاسمی تصریح کرد: از جمله چالش‌های دیگر در اقتصاد گسترش فساد و قاچاق است که یک چهارم اقتصاد ما را به خود اختصاص داده است که باید با اصلاح قوانین، ایجاد سامانه‌های هوشمند از آن جلوگیری کنیم.

وی برای خروج از مشکلات و چالش‌های اقتصادی، اقتصاد قدرتمند مبتنی بر ساخت درونی قدرت را عنوان کرد و گفت: باید ظرفیت‌ها در یک فرآیند چند ساله آزادسازی شود و اولین بندهای آن این است که آموزه‌های دینی در اقصاد تقویت شود.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: دومین راهکار اقتصاد مقاومتی عملیاتی شود و بانک‌ها حتما باید اصلاح شوند و مبارزه هدفمند با فساد و قاچاق در نهایت کاهش فاصله طبقاتی و اصلاح صورت بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان