۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین معجزه‌ برجام سیاسی چه بود که می‌گویید نیازمند برجام فرهنگی هستیم؟!
کد خبر: ۲۵۲۷۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۱ ساعت: ۱۵:۶ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

معجزه‌ برجام سیاسی چه بود که می‌گویید نیازمند برجام فرهنگی هستیم؟!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: اخیراً گفته‌اند که ما نیازمند برجام فرهنگی هستیم؛ معجزه برجام سیاسی چه بود که می‌گویید نیازمند برجام فرهنگی هستیم؟!

 معجزه‌ برجام سیاسی چه بود که می‌گویید نیازمند برجام فرهنگی هستیم؟!
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین شب  گذشته(چهارشنبه) در نشست بسیج اساتید استان قزوین در سالن اجتماعات علامه رفیعی دانشگاه آزاد اظهار کرد: خدای متعال در ماه مبارک رمضان به همه ما دعوتنامه داد تا در دانشگاه روزه‌داری شرکت کنیم و دانشجوی این دانشگاه شویم تا شاید به تقوا برسیم.

وی با بیان اینکه ماه رمضان فرصت بسیار خوبی برای رسیدن به تقواست، چرا که شیطان در این ماه در قل و زنجیر است، تصریح کرد: دست‌یابی به تقوا در حقیقت رسیدن به قدرت تشخیصی است که بتوانیم در آن حق و باطل را از یکدیگر تشخیص دهیم و بین آن‌ها فرق قائل شویم.

امام جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت میان اقتصاد دینی و غیر دینی پرداخت و بیان کرد: اگر اقتصاد ما مبتنی بر ربا باشد، همواره متزلزل و در حال فرو ریختن خواهد بود و قابل اتکا نیست.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: در مقابل ساختمانی که بر اساس قرض‌الحسنه بنا شود، محکم و استوار خواهد بود و خداوند تأکید می‌کند که آن را رشد خواهد داد و هیچ محدودیتی در رشد آن وجود ندارد.

وی یادآور شد: در خصوص تعامل با سایر کشورها هم خداوند ما را نهی نکرده و فرموده ما می‌توانیم با کسانی که با ما نمی‌جنگند و تصمیم ندارند به آب و خاک ما تجاوز کنند، تعامل داشته باشیم، به آن‌ها نیکی کنیم و با آن‌ها بر اساس قسط و عدل برخورد نماییم.

عابدینی اضافه کرد: خداوند می‌فرماید کسانی که می‌خواهند با شما بجنگند و شما را از خانه‌هایتان بیرون کنند باید با آن‌ها بجنگید.

وی گفت: آن‌هایی که دغدغه همه مسلمانان را ندارند، مسلمان محسوب نمی‌شوند و کسانی که به فریاد مظلومانی که از مسلمانان کمک می‌خواهند نرسند، مسلمان به شمار نمی‌آیند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در قرآن آمده هر چه که توانایی دارید، در مقابل دشمنان خودتان را قوی کنید و این‌ها از آیات محکم قرآن است و هیچ وجه دیگری از آن نمی‌توان برداشت کرد.

وی ابراز کرد: خداوند می‌فرماید، این دشمنانی که شما می‌شناسد همه دشمنان شما نیستند و شما دشمنانی دارید که هنوز آن‌ها را نمی‌شناسید و تنها خداوند به این موضوع آگاهی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: در قرآن آمده است اگر شما می‌خواهید بجنگید، با دست خالی امکان پذیر نیست و شما را چه شده است که در راه خدا نمی‌جنگید و به فکر مستضعفان نیستید؟

عابدینی تصریح کرد: خداوند در سوره نساء فرموده است، ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ایمان بیاورید؛ یعنی ایمانتان را مورد بررسی قرار دهید و ببینید چقدر ایمانتان منطبق با قرآن است. اگر کسی دوباره قرآن را بخواند و ایمان بیاورد، مشخص می شود منافقان چه کسانی هستند.

وی بیان کرد: خداوند می‌گوید منافقان کسانی هستند که کافران را دوست، رفیق، سرپرست و یاور خود می‌گیرند و به آن‌ها اعتماد می‌کنند و کافران را به جای مؤمنان رفیق خود می‌گیرند و با مؤمنان سر ستیز دارند.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خداوند تأکید می‌کند، آن‌هایی که عزت را از غیر خدا طلب می‌کنند، در مسیر غلط و اشتباهی قرار دارند، چرا که همه عزت‌ها نزد خداوند است. برخی‌ها رفتند به کافران گفتند اگر شما از ما حمایت نکنید و برجام نافرجام بماند مردم ما را تحویل نمی‌گیرند و رغیب ما رأی می‌آورد؛ آن‌ها عزت را از غیر خدا و از کافران طلب کردند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرآن می‌گوید کافران اصلاً دلشان نمی‌خواهد خیری به شما برسد و در مقابل خدا رحمتش را به هر کسی که بخواهد، اختصاص می‌دهد و تشویق می‌کند به سوی خداوند بیایید که همه خبرها و عزت‌ها نزد خداوند است، نه کفار.

وی به اظهار نظرهای برخی از مسئولان که منطبق با مبانی دینی و قرآنی نیست هم اشاره و اضافه کرد: اخیراً گفته‌اند که ما نیازمند برجام فرهنگی هستیم؛ معجزه برجام سیاسی چه بود که می‌گویید نیازمند برجام فرهنگی هستیم؟! این‌ها حرف‌های مشرکانه و حرف‌های کفار و ملحدان است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان